Recenze (288)
Deníček moderního fotra (2021)
Strašně příjemný film. Přestože je v něm vše předvídatelné a jasné od začátku, chytl mě jako 4-násobného otce za srdce a do konce nepustil. Co mi vadilo, byl zvláštně zvolený hudební doprovod. Naopak vyzdvihl bych Terezu i Jirku za jejich výkony.
Nabarvené ptáče (2019)
Dost těžko stravitelný film, ve kterém není nic dobrého a protože pojednává o dítěti, chápu, že mnoho lidí ho nedokoukalo. Já ano a nevidím na něm žádnou chybu. Marhoul už je zkušený režisér a na tomto díle si dal záležet. Kvalitou, hereckými výkony a kamerou se film zařazuje k evropské dramatické špičce. Režisér vůbec nezacházi v zobrazování zla a násilí tak daleko, jak by mohl a to je dobře. Někde jsem viděl srovnávání se Srbským filmem, ale v tomto ohledu je Nabarvené ptáče hodně zpátky. Nestotožňuju se s ničím, co musel kluk během "cesty domů" prožít, aby přežil, ale z pohledu tvůrců je zachycení všech událostí na vysoké úrovni. Proto mi ani není jasné, proč má Ptáče tak nízké hodnocení. Přestože už film nechci nikdy vidět, 5 hvězd dávám bez váhání.
V síti 18+ (2020)
Tereza Těžká byla vynikající.
96 hodin (2008)
Velká škoda, že ve filmu plném akčních scén a výborných hlášek není domyšlen fakt, že jeden ač velezkušený a šikovný bývalý agent nemá ze všech rvaček a přestřelek s Albánci až do samého závěru žádný šrám nebo kulku v těle. Tato skutečnost jinak moc dobrý snímek v mých očích dost sráží a nemůžu dát lepší hodnocení. Jinými slovy Liam Neeson je jak Chuck Norris a nevěřím, že by kdokoliv na světě zvládl pozabíjet desítky chlapů a odhánět 4 dny i francouzskou policii.
Cena medu (1986)
Dovolím si tentokrát nehodnotit kvalitu filmu a práci filmařů, ale spíš obsah a citovou stránku. Pro mě jako několikanásobného tátu je sledování příběhu dost emocionální. Zajímalo by mě, kolik telefonátů mezi doktory, policajty a dalšími lidmi proběhlo, než se povedlo kloučkovi zachránit život.
Úsměvy smutných mužů (2018)
Moc pěkné. Davida Švehlíka jsem dosud za dobrého herce nepovažoval. Tento snímek mě přesvědčil o opaku. Od Dana Svátka jsem zatím nic neviděl a to je možná škoda. Tento jeho film nemá hluchých míst a skoro bych dal plné hodnocení. Na české poměry opravdu velmi dobré dílo, které má příběh, smysluplný scénář a dobré herce.
Skandální odhalení (1994)
Skandální odhalení doporučuju sledovat do posledních vteřin. Za nitky totiž netahá ani Demi, ani Michael. Moc povedený film.
Bratři (2004)
Další z dánských "deep" dramat se opět dotýká války a jejích následků na duši jednoho majora. Nemám, co bych Susanne a hercům vytkl. S napětím jsem sledoval, co se bude dít v dalších okamžicích a bál se, protože to nemohlo mít happyend. Proto si film zaslouží plné hodnocení.
Psí poslání (2017)
Na tento snímek jsem narazil dnes v tv úplnou náhodou. Zaujal mě příběh, citlivé zpracování a také negativní prvky (úmrtí psího kamaráda). To už jsem věděl, že se dívám na film Lasseho Hallstroma, slavného to rejži. Ke konci už ze mě slzy tekly skoro proudem. Jistě, i tento počin má svá slabá místa, ale jako celek funguje a moc hezky se na něj dívá.
Táta na plný úvazek (2004)
Přestože má film slabiny, moc se mi líbí i díky Liv Tyler.