Recenze (35)
Birdman (2014)
Ak toto je podľa Filmovej akadémie najlepší film roku 2014, tak ostatné museli byť totálne braky. Za kameru a strih výborné, no všetko ostatné vysoký podpriemer.
Interview (2014)
Aj to iba za skvelú reklamu s hackerskými útokmi.
Lucy (2014)
Besson si v poslednom čase žije v úplne inej dimenzií, pretože jeho tvorba bude za chvíľku nie B-čková ale C-čková. Jediné čo ho drží, je vkus na herečky.
Vzpoura (2001) (TV film)
Veľmi som sa na tento film tešil, pretože ma tématika veľmi zaujíma. Po prvej minúte mi ale vadilo, ako postavy hovoria. Herecký mix amíkov, britov, stredoeurópanov, ktorý v jednom snímku hovoria po anglicky a dej je situovaný do Poľska. Trhalo mi uši ako každý jedinec (filmovo napr. všetci Židia) a každý iný prízvuk angličtiny. Vyvolávalo to zlý dojem. Občasné skákanie od jabĺk k hruškám, vynahradzovala akcia a napätie v druhej polovici filmu. Ale scénaristická facka, čo mi vybila predný chrup, boli povstalci v bunkroch, špinavých, smradľavých, spiacich na provizórnych posteliach v krásnych voňavých pyžamkách. Dobra noć Warszawa!
NON-STOP (2014)
Som na vážkach, prezradiť sa na začiatku a potom celý čas motať hlavy divákom a nakoniec to zabiť americkým koncom, škoda, dobrá zápletka, ktorá sa nedotiahla do konca.
Temný případ (2014) (seriál)
Skvelé temné prostredie juhu USA, tajomná zápletka a perfektný McConaughey. Ten chlap dokáže zahrať aj železnú guľu!!!
Život je krásný (1997)
Dokonale scénaristicky prepracovaný kúsok, od dokonalého komika! Všetko zapadlo dokonale do seba, až na poslednú hádanku. Veľmi silný zážitok, bol to smiech cez slzy.
Newsroom (2012) (seriál)
Po prvotnom doporučení a vychválení do nebies, som si povedal prečo nie, námet výborný. Problém nastal hneď na začiatku po speechy Mr. MacAvoy-a, začal som sa obzerať okolo seba, či ma niekto pozoruje a smeje sa na tom, že som si pustil tak moralistický seriál, ktorý sa snaží pohladiť srdiečko už na začiatku. Oukej ideme ďalej, no ďalší problém, večné hádky a škriekanie jeden na druhého, som vyriešil doplnkom z dielne textárov, titulkami, a zníženou hlasitosťou reprákov. Ako som vravel, námet výborný, no tu nastal problém č. 3. Pre našinca (vynímajúc amerikanistov a politológov) je 80% správ (aj keď skutočných) nezaujímavých. Prepierajú sa udalosti z USA, či už spoločenské alebo politické, čiže som tomu rozumel "jako koza náklaďáku". Na druhú stranu sa mi páči pestrosť postáv, inteligencia postáv a zriedkavý humor. Divák si na poriadnu zápletku, ktorá by udávala smer celému seriálu počká celkom dlho, no v tomto prípade sa oplatí počkať. V konečnom dôsledku seriál vôbec nie je zlý, no myslím si, že je šitý na mieru amíkom a určite nemám z neho závislácky pocit "dám už len jeden diel a idem spať aj keď už je ráno".
Kapitán Phillips (2013)
Koniec všetkým srandám! Na začiatku roka vedieť, kto vyhrá Oscara za hlavnú mužskú rolu, je trochu podraz. Príbeh je viac menej podľa šablóny, no herecké výkony o pár levelov zvyšujú zážitok. Veľmi dobrá práca! EDIT: http://www.lidovky.cz/kapitana-uneseneho-piraty-zachranilo-americke-komando-p17-/zpravy-svet.aspx?c=A090412_182511_ln_zahranici_ani
Planina v ohni (2008)
Tak dokonalú zápletku postavenú na prelínaní časových línií, som už veľmi dávno nevidel!