Oblíbené filmy (10)
Americká krása (1999)
To mi takhle jednou spadla huba na zem. Bylo to 10. prosince 2011 - den, kdy jsem poprvé viděl pro mě prozatím nejlepší film světové kinematografie.
V Bruggách (2008)
Tento film má neuvěřitelné kouzlo. Naprosto a nekompromisně mě dostává svým brilantním absolutně protiamerickým (10 hvězdiček plus :)) scénářem, prostředím, pro které se asi nejvíc hodí slovo pochmurné a melancholické a hereckým výkonem Ralpha Fiennese. Jaktože se, pro kristovy rány, nedostal do nominace na oskara?! Navíc, ve spojení s ostatními hereckými výkony, dostává tento film status skvělého hereckého obsazení. Čtu, že tomuto filmu je přisuzován žánr Drama/ Krimi/ Thriller/ Komedie a z toho usuzuji, že si každý najde na Brugách něco jiného. To je na nich také krásné a pro mě je to srdcovka. V mnoho věcích ještě nemám jasno, ale vím, že Fiennese, honícího s bouchačkou Farrella po nočních ulicích krásného městečka Brugues, je záhodno vidět a to alespoň jednou v životě :).
Truman Show (1998)
Neměl jsem paradoxně rád Jima Carreyho, když jsem byl malý. Až když jsem viděl tento film, změnil jsem na něj názor a uvědomil si, že dokáže bravurně zahrát mnohé, a že ze sebe debila pouze dělá. On sám je jen jednou z mnoha, mnoha kvalit, které bych na tomto filmu vyzdvihl. Dokonalá režie, skvělá Laura Linney, přímo božský Ed Harris, kamera, scénář, hudba, ale hlavně: originalita. Na to, že se jedná o hollywoodský film, dostal mě svým brilantním nápadem a následným provedením. Je třeba dodávat více? :)
Láska nebeská (2003)
Nejvíce si na filmech cením dobrého scénáře a dobrého hereckého obsazení. Tento "nebeský" film má oboje a nejen to. Richardu Curtisovi se podařilo vytvořit snad nejlepší film svého žánru s tolika skvělými herci, že jsem je během první projekce téměř ani nestíhal počítat a s tak nádherným soundtrackem, že oko prostě nemohlo zůstati suché :). Jasných 5 hvězd a vyhraněné místo mezi mými nejoblíbenějšími filmy.