Eruntano

Eruntano

Josef Dubec

okres Mladá Boleslav
Studium

homepage

11 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 26.7.2012  11:40
    Další rok (2010)
    **

    Docela zklamání. Snímek je typický Leighovým citem pro tvorbu postav, zachycování jejich životů, duší, pocitů, pohnutek... Hezky se na to kouká, obzvláště díky hereckým výkonům. Leigh umí vést k naprosto přirozenému herectví, zároveň ale kořeněnému láskou ke groteskní nadsázce. Toto jakési "nadrealistické" vyznění je velmi osobyté a mám ho na Leighových filmech rád. Problém Another Year je ale v tom, že se vyhýbá skutečně dramatickému konfliktu, ergo mu v konečném důsledku chybí i jakákoli katarze. O tom, co se režisérovi povedlo v Secrets & Lies si tady můžeme nechat jen zdát. Jakoby Leigh rezignoval na aktivní přístup k látce, kterou zpracovává. Vystupuje zde pouze jako pasivní (možná unavený?) pozorovatel. Výsledkem je líbivá, hořce sentimentální, ale dost plochá podívaná.

    • 3.1.2011  23:31
    Antikrist (2009)
    ***

    Má to svoji filmařskou působivost a na thriller docela fajn děj. Trier si s řemeslem mile hraje. Míra perverzity a dalších ujetých efektů je dost zbytečná. Tím nejhorším jsou ale pokusy ten film hlubokomyslně vykládat. Kdyby měl Trier skutečně co sdělit, tak by to sdělil. Tím, že se skrývá za neprostupnou mlhou slepých symbolů se o právo na interpretaci sám připravuje.

    • 26.7.2011  14:49
    Auto*Mat (2009)
    ****

    Je sranda, jak je existence názoru okamžitě považována za demagogii. Jste líní a neumíte se s názorem, třebas kriticky a nesouhlasně, vyrovnat? Nebo jste prostě jen sráči, co mají z názorů bobky? Vážně by vám vyhovovala pohodlná beznázorovost, která divácký mozeček nebude otravovat prací? Mě asi ani ne. Proto je mi milejší film s názorem, byť vyhraněným, se kterým je nutno se popasovat, než neangažovaná, ergo nesmyslná tzv. objektivita. Obzvláště, má-li postoj zajímavě a smysluplně podložen, což zde platí alespoň do takové míry, aby bylo možné vzít ho vážně.

    • 17.9.2008  08:22
    Hank a Mike (2008)
    **

    Je to zábavný a srandovní film. Obzvláště ze začátku, kdy se nám v sérii vtipů servíruje expozice. Má ale pár velkých záporů. Přede všemi ten, že ačkoliv se snímek snaží poněkud absurdním námětem a prostředím vymanit z žánrových hranic a stereotypů, strukturou příběhu a stylem vyprávění se jich nepřestává dokonale držet. Navenek tedy budí dojem originality, ale zevnitř je vystavěný podle stejného mustru jako tuny podobných komedií, které by mu rozhodně podobné být neměly. Jak by to mohlo dopadnout, kdyby režisér oplýval alespoň špetkou imaginace a odvahy Terry Gilliama je Hubrissův lovesong - nejvtipnější místo filmu nejen svým nápadem, ale právě i nečekaným a překvapivým příchodem v jinak konvenčně se odvíjejícím ději. Trapně zbytečná použití klišé (např. pitomá romantická linka, která by opět zasloužila pořádnou nadsázku, viz výše) a mizernou pointu již nebudu tolik rozpitvávat. Je to film velmi polovičatý a tak nějak promrhaný.

    • 6.1.2012  20:31

    Vrhcábová filosofie života! Samozřejmě prostá, někdy až k vzteku zjednodušující... ale většinou přesvědčivě upřímná a lidská, opřená o základní hodnoty lidského přátelství. Poselství o víře v život a v naši zodpovědnost za to, abychom ho žili tvůrčím způsobem se mi totiž zdá při vší jednoduchosti cenné. Film navíc neskrývá, že dobrý život stojí leckdy hodně bolesti a obětí. Mimochodem všimli jste si, že nejzajímavější postavou filmu je vlastně otec rodiny, který nese nejtěžší břemeno ze všech zúčastněných?

    • 3.1.2011  23:23

    Neuvěřitelný a drsný příběh tří přátel, mezi nimiž se našla jedna svině, což se velmi hodilo polským STBákům. Dokument, který má naprosto unikátní schopnost odkrývat nejen pokřivenost života v socialistické tyranii, ale také kuří oka lidských charakterů. Kdyby toto byla vyfabulovaná detektivka, byla by skvělá. Jenže ona je to pravda, a to mrazí.

    • 3.1.2011  23:27

    Nechápu, proč Allen propadl tak hloupému a povrchnímu kýči. Obsah filmu odpovídá mírně podprůměrné televizní reklamě, stejně jako propracovanost postav, z nudy se utápějících v povrchních citových vzplanutích. Největší podraz je ovšem to, že se děj maskuje do filmařské zručnosti a charaktery do velkých keců a gest týkajících se umění atd. Kdyby to byla parodie, dávalo by to smysl. V téhle podobě je to zvrácenost.

    • 22.12.2007  11:22
    Disturbia (2007)
    ***

    Racionálně vzato na tom filmu nebylo vůbec nic zajímavého. Mainstreamový produkt nejhrubšího zrna s klišo-kýčovitým scénářem pro blbce. Jen herci to tahali z vod průšvihu. Davida Morse jsem se vážně bál, a to pro něj mám slabost. Čímž se dostávám k druhé rovině mého zážitku: nevím, co to způsobilo, ale přes všechny zápory to byl hrozný nervák, takže jsem si to nakonec užil. Zvláštní.

    • 17.9.2008  09:02
    Futurama: Benderovo parádní terno (video kompilace) (2007)
    ****

    Po dvojím vidění mám jasno, že se mi film až překvapivě líbí. Zábavy i vtipů si s ním užívám dostatek a příběh, ač podezřele zamotaný, mě pointou také velice těší. Nezávazná a přitom inteligentní podívaná, za to nemohu nebýt rád.

    • 3.1.2011  23:42
    Interview (2007)
    ***

    Je to svižné, dramatické, napínavé. Oba herci hrají o sto šest a je paráda je při tom sledovat. Jenže co naplat, když je děj o nesympatických lidech žijících v nesympatickém světě, ve kterém nikomu nejde o nic víc než o malicherný prd. Kdyby to byla kritická sonda, budiž. Ale Buscemi na pravidla tohoto světa (v touze po vyhrocenosti a vypointovanosti) plně přistupuje, čímž se stává nesympatickým sám. Smůla.

    • 26.11.2007  20:58
    Vládneme, nerušit (TV film) (2007)
    ****

    Pro nás dosud naivní, co jsme si v době opoziční smlouvy užívali nízkých školních laviček a z politiky vnímali nanejvýš gumové bonbony s podobiznami našich předních lídrů je toto krásné připomenutí toho, že bychom měli všechny své zbývající iluze o politické scéně spláchnout do toho nejhlubšího hajzlu a jít se vyplakat. Dejžto pánbůh, ať se naší generaci podaří tak lidsky neokorat a posunout společnost lepším směrem než zdeformované sebrance našich otců a dědů.

    • 26.1.2009  08:32

    V něčem snad dobře zachycené zlo, tupost a zířeckost... ale strašně schematicky, předvídatelně (a tím pádem otravně), skoro bych řekl prvoplánově (stéká to do velké míry jen po povrchu tématu) a s množstvím blbostí.

    • 30.9.2007  21:26

    Zbožňuji příběhy. Nechat se unášet na vlnách působivého vyprávění je pro mne jedna z nejsladších věcí na světě. A je jedno, jestli ji najdu v knize, filmu nebo třeba počítačové hře. Vím ale, že i příběh se dá doplnit či nahradit různými jinými kvalitami. Jenže když je (ať už slouží jako vata nebo ne) natolik tupý, schematický a nelogický, že to bolí, těžko se to zachráňuje čímkoliv jiným. U tohoto filmu se mi alespoň chvíli zdálo, že klasický heroicky válečný recept svojí mrazivou atmosférou přeci jen něco pozitivního přinese. Jenže i ty náznaky brzo vyprchaly. Co zůstalo? Úmorný patos, který se vymykal i širokým mezím mého vkusu. Rádobypůsobivé fráze, které jsou v lepším příbadě jen prázdné a v tom horším trapné a paradoxní (něco jako „svobodný národ se postavil tyranii“ – odkdy svobodné národy zotročují vlastní děti sakra?). Nudně klišovitá vedlejší linie, zbytečná a nepříjemná jak zduřelý apendix. Klíčový zvrat v podání deus ex machina nejvyššího kalibru, tedy totální scénáristická nemohoucnost. A samozřejmě bitky, které mi ale bohužel nedovolily vypnout mozek a užívat si akci, protože mě ubíjely pro mě nepochopitelně nelogickým chováním nepřátel, na které jsem alergický (proč proboha neposlali místo jednoho nosorožce těch zvířat padesát najednou?). Na takovém filmu bohužel snad kromě pár obrazů, které se vynořily z bažin kýče k docela pěknému pokoukání, a několika málo míst, kde atmosféra přebila tupost, nenacházím nic hodnotného. Místo efektů bych raději zaplatil vzdělání pár desítkám afrických děcek, třeba by některé z nich v budoucnu natočilo něco pořádnějšího.

    • 30.9.2007  21:28

    Docela jsem se divil, že je v kině tak narváno na Trierův film, když bylo pár hodin předtím na (podle mě o dost populárnějšího) Cronenberga poloprázdno. Ještě více jsem se divil, když jsem si ve snaze najít vysvětlení tohoto jevu, dohledal v anotaci, že se jedná o „bláznivou komedii“ (šel jsem jen za jménem režiséra, bez jakýchkoliv průvodních informací). Trochu zmaten jsem napjatě očekával, co příjde. Bláznivá komedie rozhodně ne. Spíš trochu ujetý satirický vtip. Strohou neakční formou se držící hodně při zemi, ale vespod sršící milou ironií na všechny strany. Film je originální a hrozně vtipný. Humor je tu inteligentní, věcný a absurdní, což je bezva kombinace. Potěší i různé detaily a vtípky režiséra, například v jeho komentářích k ději. A postava islandského obchodního magnáta „Nesnáším-ty-zasraný-sentimentální-dány“ Finnura je geniální. A Jens Albinus v hlavní roli jedinečně labilní. Bavil jsem se parádně.

    • 4.1.2011  00:22

    Místy vtipná a místy dojemná komedie vystavěná na vynikajícím nápadu a postrádající jakoukoli míru ve vášni k černému humoru. Je setsakramentská škoda, že tak skvěle nastavený projekt sráží nešikovnost tvůrců, sklouzávajících velmi často do křečovistosti, nevypointovanosti a hluchosti. Zaseklo se to v půli cesty.

    • 29.1.2007  18:01

    Druhá zkušenost s tímto filmem posouvá hodnocení ještě o hvězdu níže. Sestávala totiž jen ze zavalení nevkusným kýčem... tak raději o dvě.

    • 31.1.2008  11:12

    Žádný zásadní dojem na mne tento film neudělal. Oceňuji to, že jsem dostal poměrně zajímavý - i když nijak zvlášť hluboký či rozvedený příběh - bez trapných klišé, patosu či HW tupých tlachů. Neseděl mi ale postup, kdy se objevuje a zase mizí jedna postava za druhou (i když "odchod" těch několika, ke kterým jsem si stihl utvořit včas nějaký vztah byl rozhodně působivý) nebo kdy se o spoustě věcí, které vyvolávají otázky, nic moc nedozvím, aniž by ovšem ve mě zůstal pocit napětí vyvěrající z tajemství. Připadalo mi to jako knižní předělávka: příliš mnoho věcí na příliš malém prostoru, kam se nemohou pořádně vejít. Co mi zvedlo vztah k filmu byly až některé velmi silné scény (zvláště ke konci snímku), které rozvířily atmosféru alespoň z umělecké stránky, když už z příběhové zůstala trochu ospalá. Přesto je to slabší trojka.

    • 6.1.2009  21:39
    Sartre, věk vášní (TV film) (2006)
    **

    Informačně prázdná nuda. Bezkoncepční kompilát jakýchsi výroků s povrchním milostným a dramatickým pozadím bez špetky zajímavosti. Možná zaujme frankofily pokusem o portrét doby, ale jinak snad ničím nikoho. Kromě strukturní špatnosti koukají dráty i z jednotlivých scén a dialogů. Nedokoukatelné. Možná jsem to vzdal příliš brzy, ale nemohl jsem dál.

    • 22.12.2009  00:54

    Sympatická a zábavná detektivka. Její kouzlo spočívá hlavně v pokoře, s jakou je natočená. Prostí jsou herci (minimálně Sigurdsson byl okouzlující; a některé lehce bizarní postavičky jako Ellidi a Rúnar také stály za to) i prostředí, což působí nesmírně přirozeně a sympaticky. Vtáhne to diváka. Bohužel Mýrin zapadá do spousty klišé, které jinak převážně dobrý dojem kazí. Hypercynický patolog je stokrát provařená figurka ze seriálů, detektiva drsňáka lze brát jen do chvíle, kdy jako jediný bez roušky glosuje shnilou mrtvolu (to už je trochu moc), kolega střevo též zavání laciností (i když jeho honička s Ellidim je úžasná). Škoda zbytečných zádrhelů. I přes ně jsem to ale rád viděl.

    • 29.2.2008  21:23
    Silent Hill (2006)
    **

    Silent Hill je velice slabě a kýčovitě odprezentovaný příběh. Jak je dnes zvykem, je to technicky skvělé a místy krásné na pohled, ale ve vnitř prázdné, hloupé, povrchní a nezáživné. Zajímalo by mě, kolikrát ještě budu podobná slova psát. A to se ke mě tyhle filmy dostávají spíš náhodou. Je mi z toho smutno.

    • 8.11.2007  23:13

    Ne že by to bylo nezajímavé, ale když se tak nad tím zamyslím, valnou většinu filmu se nedělo vůbec nic. Autoři nejen že nikam nepokročili, oni ani nedělali nic moc proto, aby se tak stalo a působili tak trochu neschopně. Neslo se to spíše v relaxačním duchu výletu do skandinávské krajiny. Zlom přišel s (poměrně fortunózní) pointou filmu, kdy se vývoj rázem dostal do smrště obratů a otáček. To mu dalo i nějaký ten nadformální přesah a posunulo ho to v mých očích ze "sympatického počinu" na "sympatický a mírně fascinující počin". Tak nějak.

    • 30.9.2007  21:28

    Jednoduchý námět, který je rozvíjen v relativně zajímavé, ale bohužel často nedořešené a zbytečně opuštěné (Jak dopadl kluk? A jak Shebina rodina, včetně jí samé?) příběhové linie. Jedinou pořádně zpracovanou postavou tu pak zůstávává Barbara, což je dost málo, protože i jiné mají nakročeno podobným směrem. Často jsem měl u toho filmu pocit, že se stane v ději nějaký zlom, který ho posune na další level, ale to se nestalo. Trochu mě pak překvapilo, že se vlastně celou dobu děje to, co divák očekává. Což jsem vážně nečekal. To bude ale asi tou literární předlohou. Celkově tedy docela nezajímavý film s chabým vyvrcholením, který tak trochu zachraňuje ústřední herecká dvojice a Bill Nighty.

    • 19.2.2008  23:35

    Dosti nevyvážený film. Ze začátku má nasazeno na slušné tempo a díky střetu dvojky charismatických španělských "buranů" s civilizací v podobě švýcarského městečka také kopu vtipu. Pak ovšem přichází milostné zápletky, příjezdy rodiny a vyprávění se zbytečně roztahá. Což je škoda, protože mnohem více času by si zasloužila část poslední, kdy se Martin s rodinou vrací z malebných hor do odporného, chudého Španělska. Zkoumání vztahu lidí k vlasti, které dají přednost před blahobytným životem, mohlo mít klidně větší rozměr než jedné zkratkovité repliky matky rodiny. I přesto, že si autor mohl odpustit pár uzlíků v ději, je to ale milý a příjemný film.

    • 12.3.2012  23:21

    Skvělé téma, které je ale docela pokažené. Jednak se film strašně táhne a zároveň příliš překotně letí - jinými slovy se je moho motivů zbytečně rozpindaných, zatímco spousta důležitých událostí prosviští a zůstane naprosto nevykreslená. Režijní nejistota v tom, na co dát jaký důraz, je pak jednou z věcí, které ubírají na zajímavosti hlavního hrdiny. Ten je sice ve vrcholně zajímavé a jímavé situaci, kdy musí pracně hledat identitu, ač je dějinami brutálně odseknut od veškerých svých kořenů lidských, kulturních i náboženských. Filmu se ale vlastně moc nedaří ukázat, jakým způsobem ke své identitě dospívá. Hlavní problém je asi v tom, že ten kluk je vlastně až na vzácné výjimky (scéna disputace) hrozně pasivní, odevzdaný a všechno za něj vlastně odvádí jeho přátelé. Takřka všechny podstatné události se mu v příběhu stanou tak nějak bez jeho přičinění (včetně manželství: žena si ho musí najít a 10 let ho uhánět a nakonec mu ještě musí máma poručit, aby si ji vzal - šmarja!). Film ukazuje hodně z trápení, kterým Šlomo prochází, ale málo z vnitřní práce, kterou na sobě odvádí. Proto měl snímek raději vyprávět o matce a o falašském mudrci ("rozhodl jsem se sloužit těm, kteří přežili") - to jsou charaktery, které stojí za pozornost!

    • 1.2.2008  11:30
    Maraton (2005)
    ****

    Ve filmech, u kterých se prostě a jednoduše cítím dobře a jsem upřímně dojatý jejich příběhem, se mi ani za mák nechce vrtat. Jen si z nich vezmu jejich lidské teplo, které si nechám u srdce. Tento film je krásný díky hlavnímu protagonistovi, jehož umění dělá z Cho-wona tak úžasně čistou bytost. Konfrontace tohoto typu postav (nedávno mě takto dostal například sloní muž) s naší realitou je prostředkem, který mě nenechává chladným. Navíc momenty typu: "Co se stane, když se zebra unaví a spadne na zem?" - "Co se stane? ... Lvi a hyeny ji sežerou! Oh! To je strašidelné!" - "Takže neběhej rychle!!!" nebo scéna kdy trenér zkouší, jestli je jeho svěřenec geniální matematik, mě rozesmívají nejmilejším smíchem.

    • 1.10.2007  18:41

    Úžasná pohádka! Vynikající námět, mile a chytře rozvedený ve velmi hezký příběh plný trochu temné poetiky, trochu morbidního (ale skvělého) humoru a vlastně i té romantiky. Obrazové ztvárnění je okouzlující, vydržel bych se na ty scény dívat i kdyby stály samy o sobě. Míhá se tu spousta bizarních, ujetých, ale mistrně načrtnutých a osobitých postaviček, které rozehrávají jedinečný kabaret (hlavně ansámbl umrlců stojí za to). A Emily je od první chvíle, kdy jsem ji spatřil, filmová dívka mých snů...;)

    • 17.9.2008  08:35

    Tak trochu podezírám autora titulků, že je zprasil a že to způsobilo můj zmatek. Nic to ale nemění na tom, že z filmu jsem neměl takřka žádné kladné dojmy. Z dějového chaosu jsem měl pocit, že scénárista je sedmnáctiletý nadšenec, který nemá nouzi o postavy, události a zápletky, ale není schopný svůj výtvor vnímat jako celek a posoudit, nakolik se mu z těch prvků daří poskládat smysluplný výsledek. Moje schopnost porozumět logice děje a chování jeho protagonistů byla dokonale napálena. Jednu hvězdu dávám za to, že mě film definitivně zbavil obav z toho, že nedovedu být vůči korejským filmům kritický. ...ani toho baletu tam moc nebylo.

    • 22.3.2008  07:49

    Ó ano, pointa a vycrcholení byly dokonalé! Ale nemohu přijít na to, proč k nim režisér potřeboval celé ty dvě předešlé hodiny. Vývoj milostného trojúhelníku nebyl po celou dobu nijak zajímavý a vedlejší dějová linie odstavena na tak vzdálenou kolej, že v podstatě vyzněla do ztracena. Mám rád filmy, které se nenápadně vyvíjí a vřou pod povrchem, aby mohly na konci explodovat zároveň s divákovým pochopením (něco podobného jsem zažil nedávno při sledování jiného korejáku Maljukgeori janhoksa). Jenže to jsem tady nezaznamenal, tady byl ten korpus dosti chladný.

    • 15.3.2008  12:30

    Je zvláštní, že může film být napěchovaný klišé a omletými motivy až po střechu, ale ve chvíli, kdy je to film korejský, kouká se na něj pořád velice dobře. Ono ho to vlastně dokáže vytáhnout mezi filmy zajímavé, protože jeho dějový plán podléhá realismu (snad díky deníkové formě s reálným podkladem), čímž se vysmýkáva z kolonky sériových bonbonů a spadá do poněkud obsažnějších kategorií. Duše hlavního hrdiny zraje pěkně dlouho, aby pak vytryskla v parádní existenciální drama.

    • 28.11.2007  16:42

    Silný a s přivřenými očmi i chytře napsaný příběh s výbornou atmosférou a perfektně odstupňovanou gradací. Příjemný zážitek.

<< předchozí 1 2 3 4