Recenze (1 133)
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/166/325/166325733_761956.jpg)
Elvis (2022)
Jak se dá od Luhrmanna čekat, je to velkolepé zpracování. Stopáž odsýpá, hudba funguje. Ale ačkoliv je to první velký film o Elvisovi, na kterém se podílela i jeho rodina, zůstává až trestuhodně na povrchu toho, kým byl Elvis jako člověk a to je hrozně velká škoda. Záblesky hloubky tady byly, ale čekala bych, že zjistíme, co vlastně vězí za touto ikonou, ale tohoto statusu jej asi nikdo zbavit nechce a Luhrmann také není úplně ten pravý pro takový počin. Celý film je navíc vyprávěn z Colonelovy POV, což je za mě škoda. Nicméně emocionální zásah to mělo. Hanks je tak nechutný, jak má být a Austin je zkrátka vynikající a nominace na Oscara je zcela opodstatněná.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/168/844/168844334_l4dob0.jpg)
Občanská válka (2024)
Takový film o ničem, kde to nic vnímám jako záměr. Neznáte kontext války ani minulosti postav. Příběh si v podstatě utváříte sami stejně jako u "bezduché" novinařiny, kterou hlavní postavy vytváří. Ono konec konců je úplně jedno, proč se ta válka děje. Končí bezdůvodným zabíjením, kde už ani nejsou žádné jasné strany a lidskost není k nalezení. Práce s hudbou a zvukem byla vynikající.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/167/043/167043580_75d096.jpg)
Muž jménem Otto (2022)
Kvalitních feel good filmů je méně a méně a Hanks je vždy spolehlivá sázka na jistotu, ze budete půl filmu litovat, ze jste si pred začátkem nevytahli kapesník. Hanks a Mariana Trevino jsou úžasné filmove duo. Marisol bychom v zivote asi potrebovali vsichni. Po dlouhem dni byl tenhle film jako pohlazeni po duši.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/166/985/166985370_da2107.jpg)
Babylon (2022)
Těch 5* snad ani dát nechci, ale něco mi říká, že musím. V mnohém geniální, v lecčem zhýralé tak, že i Caligula zůstane daleko v prachu. Ví snad Chazelle víc než my obyčejný nehollywoodský plebs? To se mi půl filmu honilo hlavou. Když ve filmu nejsou orgie a seroucí sloni, je film krásnou poctou filmovému řemeslu. Scénu s natáčením zvukové scény prosím pouštět povinně na filmových školách. Naprostý vrchol filmu spolu s natáčením Conradova dobového filmu a konečné sekvence, kdy se musí rozbrečet každý dlouholetý milovník filmu. Robbie je neskutečný živel, Hurwitzova hudba je duší filmu. Hollywood je stoka, kde občas vznikají kouzelné filmy.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/166/634/166634455_f5b8eb.jpg)
Trojúhelník smutku (2022)
První dvě části dokonalé. První vztahová část je výstižná a obsahuje spoustu pravdy v době, kdy se vše točí okolo peněz včetně lásky. Druhá část na jachtě je absolutní satirující nezřízenost, která si nejen s horními 10% vytírá podlahu a je to na to tak krásně nechutný pohled. Brečela jsem smíchy. Třetí část mohla být zkrácena o polovinu a zvládla by říct to samé. Za první dvě části každopádně 5*.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/166/850/166850243_33fd43.jpg)
Menu (2022)
Skvělá sarkastická hříčka na dnešní přehnanou foodie scénu. Ve výsledku to možná až příliš odráží realitu. Herci skvělí, zvraty taky. Dějová linka by mohla méně opisovat z různých hororů poslední let, ale jako celek to funguje a já jsem bavila. Ralph Fiennes dokonalý.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/166/344/166344548_d4ade5.jpg)
Jan Žižka (2022)
Film beru s rezervou. Pořád je to středověké drama natočené v Česku a Jákl není Forman. Ale druhá půlka filmu dost dobře dotahuje to, co první půlce chybí. Jsou tu silné scény, emoce, uvěřitelná romance. Foster a Sophie Lowe jsou výborní. A Jákl vystihl to, proč film asi točil. A to je ukázat Čechy jako nebojácný národ, který si váží svobody. Žižka byl asi poslední, co to v našem národu dokázal probudit a na to se tak hezky dívá.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/166/662/166662566_cc2898.jpg)
Monstrum (2022) (seriál)
Pomalu plynoucí psycho s neskutečným Evanem Petersem. Tomu efektivně sekunduje jako vždy mrazící hudba od dua Cave a Ellis. Posledních pár dílů pak ztrácí dech. Seriál šlape nejlépe, když má Dahmer volnou ruku, ať to zní jakkoliv špatně. Každopádně jeden z nejzajímavějších kousku, co Netflix za poslední dobu vyplodil. Stačí se toho nebát.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/166/576/166576993_7a4f17.jpg)
To nic, drahá (2022)
V rukou lepšího a zkušenějšího režiséra a možná i lepšího scénáristy by se ze zápletky rozhodně dalo vyšroubovat víc, ale finálních 20 minut bylo skvělých a plot twist byl nečekaně děsivý. Stepfordské paničky vs Vesnice vs Matrix. Chválím hudbu, Libatiqueovu vymazlenou kameru a jako vždy skvělou psycho Florence Pugh. Abychom se díky současných technokratům toužících po moci a stavu světa za pár let také všichni neocitli ve Victory.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/166/313/166313694_26ebe2.jpg)
Top Gun: Maverick (2022)
Před filmem bych dávala varování, že není vhodný pro jedince se slabším srdce. Neskutečně napínavé, vynalézavé, dojemné a tak úžasně to odkazovalo na původního Topguna, že mi to tahalo snad za všechny nitky u srdce. Odcházela jsem ubrečená a neskutečně spokojená. Kosinski a Cruise zachraňují tímhle po všch směrech opravdovým filmem dnešní umělý CGI Hollywood a já velmi ráda zaplatím za lístek i podruhé. Velký heart emoji.