Recenze (1 142)
„Já už budu hodný, dědečku!“ (1978)
Jako celek je to vlastně jen taková jednoduchá a předvídatelná moralitka s poněkud repetitivním dějem. Jednotlivé scénky jsou ale celkem zábavné a nápadité, navíc podpořené dobrými hereckými výkony. Chvíli jsem uvažoval i o čtyřech hvězdičkách, ale slabší závěr mě přesvědčil, že tři budou tak akorát.
Černý kotel (1985)
Animace pěkná, nenudil jsem se, ale přece jen by to chtělo nějaký komplexnější příběh s propracovanějším světem a postavami.
Z archivu Sherlocka Holmese - Tančící figurky (1984) (epizoda)
Případ opravdu hodně slabý. Celou dobu je jasné, o co zhruba běží, zbývá jen objasnit podrobnosti, které mě v podstatě ani moc nezajímaly. Kdyby si Holmes místo luštění tajného písma promluvil s manželkou klienta a vysvětlil jí, že bude pro všechny zúčastněné nejlepší, když kápne božskou, mohl být případ vyřešený hned. Takže hodně slabé 3*.
Slet čarodějnic (2020)
Výborná atmosféra i herecké výkony, k tomu trocha toho folklóru. Příběh celkem prostý, bylo jasné, že pro tvůrce nebyl až tak klíčový. S tím asi souvisí i můj pocit, že na konci se dalo ještě trochu zapracovat. Ale možná lepší takhle, než kdyby se snažili vymýšlet na sílu nějaký velký zvrat, či nedejbože zásadní poselství:-)
Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti (2016)
Když pomineme spoustu nelogičností a hromadu nudy zbydou jen pěkní kostlivci. A ti jsou bohužel až na konci...
Ztracený svět (1925)
Na svou dobu naprosto bombastické triky, nechybí mimika tlam či sliny (těžko věřit, že legendární Ray Harryhausen měl v té době teprve pět let). Některé záběry mají navíc podobné kouzlo jako záběry z filmů české legendy Karla Zemana. U některých bych se fakt klidně nechal přesvědčit, že jsou z o 30 let mladší Cesty do pravěku. Kupodivu mě bavila i část před samotnou výpravou, zejména komediální scény související s temperamentní povahou progesora Challengera:-)
Wednesday (2022) (seriál)
Zpočátku to vypadalo opravdu velmi dobře, možná i na pět hvězdiček. Bohužel s postupem času se originalita vytrácí a stává se z toho taková harrypotterovská tuctovka, kterýžto proces vyvcholí naprosto zpackaným posledním dílem.
Poslední království - Epizoda 4 (2020) (epizoda)
Krvavé bitvy jsou sice fajn věc, ale přece jen by se ze všech významnějších postav včetně žen nemusely stávat bojové stroje schopné čelit pěti nepřátelům najednou a tři z nich sejmout jednou ranou meče:-)
Poslední lovec čarodějnic (2015)
Čarodějnická variace na upírského Bladea, Ze začátku to nevypadalo tak špatně, jak jsem čekal, k čemuž možná přispěl fakt, že jsem krátce předtím viděl film Bloodrayne 3, kterýžto majstrštyk nastavil laťku proklatě nízko. Chvíli jsem měl dojem, že hlavní problém bude toporný Vin Diesel v hlavní roli, ale bohužel se postupem času ukázalo, že hlavním problémem je chabý scénář, který nedokáže v divákovi vzbudit napětí nebo alespoň udržet zájem o dění na plátně, respektive v mém případě na obrazovce. Ukázkou scénaristické nemohoucnosti je i dílčí zvrat, který vyšumí zcela do prázdna. Hodně slabá je také akční stránka - akčních scén je tu poskrovnu a navíc stojí za prd.
Boj (2007)
První půlka dost nuda, ale pak se to celkem rozjede. Pro filmy s jakuzou mám navíc slabost, takže na ty tři hvězdičky to nakonec stačilo.