Recenze (99)
Ant-Man a Wasp: Quantumania (2023)
Celé zle. Teda, ak by to bolo primárne cielené na detské publikum, tak dajme tomu. Ale toto je vo výsledku riadny zlepenec. Dialógy ako v detskom filme. Vytváranie "napätia" na začiatku tým, že je tam nejaké veľké tajomstvo, o ktorom nič nevieme a nevieme sa dočkať, kedy sa to už konečne dozvieme- tak toto vôbec nefunguje. Vedel by som menovať všetky šablóny, ktoré tu boli použité, ale to by bolo na dlho. Vo výsledku je to jeden veľký zlepenec a digibordeľ, kde ani jedna postava nie je sympatická a bolo mi jedno ako to nakoniec dopadne, hlavne, nech je čím skôr koniec. Pozriem si ešte nových strážcov (dúfam, že to neposerú tak ako to špeciálne vianočné vydanie) a potom už len Spiderman. Všetko ostatné vrátane seriálov, čo vzniklo po Endgame, je strata času.
Creed III (2023)
Od tohto typu filmu neočakávam veľa - teda väčšinou dostanem to, čo očakávam a občas aj čosi navyše. V tomto prípade ale to čosi navyše neprišlo. V prvej polovici mi dialógy prišli fakt plytké, až mi z toho miestami bolo smiešno. Budovanie deja je trochu slabšie, čo je škoda, lebo takto druhá polovica filmu a záver nemajú taký emočný náboj aký by mohli mať, aj keď potenciál tam na to bol.
Zlatá devadesátá - Série 1 (2023) (série)
Nenadchne, ani neurazí. Ťahajú to hlavne Red a Kitty (+ ak sa zopárkrát objaví Leo) a nebyť nostalgie a ťaženia z pôvodného seriálu, tak by to bol len podpriemer. Ale inakto odsýpa celkom fajn, pozriem si aj pokračovanie.
Gangy z Birminghamu (2013) (seriál)
Forma nad obsahom. Natočené parádne, herecké výkony perfektné. Chápem, čo sa to na tom ľuďom páči, občas bol dej fakt zaujímavrý a napínavý, ale inak mi to dalo dosť zabrať, aby som to vôbec dopozeral dokonca.
Mosty (2022)
Vlečie sa to a nevedie to nikde.
610 metrů nad zemí (2022)
Perfektný príklad ako sa dá paradne natočiť aj film s jednoduchým dejom. Brutálny zážitok, ak nemáte radi výšky. Po filme som mal chuť ísť niekde von a postaviť sa na zem a to som to pozeral v byte iba na druhom poschodí. Viem si predstaviť, že v kine by to bol ešte väčší brutál.
Mayday (2023)
SPOILERY. Pri niektorých akčných filmoch si poviem, že prečo tento žáner vôbec ešte pozerám a na niektoré sa vyslovene teším a tentokrát som nebol sklamaný. Nečakal som žiadny výnimočný príbeh, bolo tam všetko, čo sa dalo vidieť už aj inde - rôznorodá posádka, domorodá banda záporákov, väzeň s tajomnou minulosťou a samozrejme jeden poriadny chlapák, ktorý spraví za každým správnu vec. Nebyť ale tajomného väzňa, chlapák by to neprežil, ale to by sa v tomto type filmu predsa nemohlo stať :) k tomu trochu typického patosu, keď dcéra chlapáka pre neho točí srdcervúce video, ďalej dobrý úradník a zlý úradník, niekoľko nelogických činov postáv a anarchický ostrov, z ktorého rukojemníkov môžu zachrániť samozrejme jedine Američania. Ale aj tak ma to bavilo od začiatku do konca. Primerane napínavé scény (asi si rozmyslím, či ešte sadnem niekedy do lietadla) a jedna pamätná scéna na konci so snajprovaním. Aj napriek všetkým vyššie spomenutým šablónam to bol dosť dobrý film s nádychom akčňákov z 90.rokov.
Pennyworth - Season 3 (2022) (série)
Výborná séria. Niekoľko zápletok sa vyriešilo až napokon to, čo sa budovalo menej nápadne na pozadí vybuchne v poslednej časti (a to doslova). Pomaly sa objavujú náznaky toho, prečo sa Alfred dostal na pozícu, v akej ho poznáme z Batmana, aj keď je pred ním ešte dlhá cesta. Teda aspoň dúfam, že ešte nás čaká aspoň niekoľko sérií.
Strážci Galaxie: Sváteční speciál (2022) (TV film)
Prečo to vzniklo? Akú to má pridanú hodnotu? Strážcovia galaxie patria k tomu lepšiemu z Marvelu, ale toto bol strašný nezmysel. Nebolo to ani vtipné, ani poučné, iba zbytočné.
Zkouška - Pomerančový džus bez dužiny (2022) (epizoda)
Zaujal ma obsah seriálu, ale po prvej časti končím. Koncept je síce zaujímavý, ale ak sa tam majú riešiť také banality, tak to je pre mňa strata času.