Recenze (755)
Planet of the Humans (2020)
Zelená propaganda dostává prozměnu úder zleva.
Kuroko no basket (2012) (seriál)
Léta pozoruji dítka, jak tráví život u anime. Tento seriál je první anime, které jsem pochopil a vydržel se dívat.
Muži nestárnou (1942)
Zita zachycena ve věku 29 let. V roli sice postařena, ale na vrcholu přitažlivosti. Pan Pivec báječný. "Madono má, kraj tiše zní, uslyšte upřímné, mé vyznání!"
Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství (2022)
Kulturně revoluční elementy mě štvou, ale jsou tam přilepené spíš navíc. Plusy: pan Cumberbatch v obleku vypadá famózně. Vtipy docela ušly. Wanda poprvé vypadala atraktivně. Film utekl bezbolestně. 50 %
Stříbrný vítr (1954)
"Svůdné" scény s nulovou erotikou. Vyučování náboženství inkvizitorským učitelem před metr a půl velkým holým černým křížem na zdi. Písek.
Troja (2004)
V době vzniku, r. 2004, to byl nevýrazný konvenční velkofilm na historické téma. Když jsem se na něj podíval dnes znovu, bylo šokující, jak i na takovém běžném komerčním výrobku jsou vidět změny, které v mezidobí nastaly v důsledku kulturní revoluce v Hollywoodu. Dnes by již v této podobě tento film nemohl vzniknout: vždyť nejen, že všichni nejagresivnější a nejsilnější bojovníci jsou muži, ale ženy jinak ve vojsku nebojují! Nemluvě o tom, že otcové milují své děti a nezrazují je. A to nemluvím o ... a .... . Jinak k filmu tolik: jelikož neznám Illiadu, nevadí mi zjednodušení děje ve filmové adaptaci. Nejsilnější stránkou jsou pro mě herecké výkony téměř všech hlavních protagonistů: Hector, Agagememnón i Priamus - i ten Brad Pitt tu byl v zenitu. Herečky tu v ženských rolích neměly úplně příležitost více vyniknout, ale zhostily se úloh se ctí. Měl jsem film v paměti jako dost nudný; při novém aktuální shlédnutí jsem ocenil scény před započetím bojů v Tróje, které mi novým pohledem připadají jako série skvělých hutných dialogů.
Morbius (2022)
Neměl bych film hodnotit, neviděl jsem nikdy film o upírech a ani žádný vidět nechci. V kině jsem byl čistě v rámci otcovských povinností. Z této perspektivy jsem byl rád, že nešlo o horror. Zpočátku jsem měl silný odpor ke všemu: k žánru, postavám i hercům. Nakonec mě však film docela pohltil. Má i jeden vtip, ke všemu docela dobrý. Grafika byla divná, ale snad poprvé jsem si říkal, že mi nevadily tu a tam do filmu adaptovat komiksový výtvarný šmrnc. Komiks je z toho filmu cítit hodně, ale organicky a nenásilně. Může se to zdát málo, avšak je dost příjemné, že - na rozdíl od hollywoodského standardu 2022 - film je sice pokrokový, ale není programově kulturně marxistický.
Pařba v Bangkoku (2011)
Jednička se mi líbila, ale toto bylo jen utrpení.
Zilionáři (2016)
Docela dobrá crazy komedie, kterou zabil zcela nezvládnutý závěr a nulová pointa. Jediný vydařený motiv je vztah hlavního protagonisty - hodného neatraktivního trouby - s impulzivní jednoduchou, ale přitažlivou protagonistkou; tahle linie má v sobě pravdivé a silné jádro. Jedna hvězda navíc za elegantní sexy dámu paní Wiig, která je prakticky můj ročník (takže jí počítám pomalejc), a hlavně zde ztvárnila roli takovým způsobem, že od první vteřiny přesně víme, proč ten chlapík neměl šanci jednat jinak.
Auta 3 (2017)
Vizuálně pěkný film, který odsejpá. Myšlenkově má hezkou linii o tom, že lidé v profesi přirozeně hledají mladé talenty a podporují je. Bohužel ani tento sujet v r. 2017 se neobešel bez obětování bohům kritické teorie: takže divák je nucen přetrpět scény politického školení mužstva, v nichž mladá talentovaná atraktivní žena je systémovým patriarchátem utlačována a až s pomocí spojenců odhodí otrocká pouta.