klukluka

klukluka

okres Brno
závislák, středně težká/ těžká diagnóza


2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 14 28 41 54
    • 19.9.2018  08:22

    Příjmení pana režiséra a spoluscénáristy dává tušit, že má k Česko(slovensku) nadstandardní osobní vztah. Zřejmě proto se ujal této látky, která se vztahuje zejména k naší zemi v letech 1967 a 1968. Děj se přitom odehrává převážně v Rakousku, protože Helmut Zilk je rakouský novinář, který ze zištných důvodů spolupracuje s československou kontrarozvědkou. Jsou to pro něj lehce vydělané peníze, dokud po něm protistrana nechce něco skutečně zásadního. Příběh má být inspirován životem režiséra Jana Němce (Kryštof Hádek). Skutečnou postavou byl také Helmut Zilk. Sledujeme tedy film, který je do značné míry pravdivý, byť působí značně nadneseně. Z toho důvodu stojí rozhodně za zhlédnutí. S obsahem tudíž nemám větší problém. Naopak, opravdu mě zaujal. Mnohem horší je to už ale v případě tohoto filmu s formou. Iritovala mě četnost postelových scén, Vicy Kerekes už mi bylo vážně líto. Člověk už nepozná, jestli je tou matrací postava, kterou znázorňuje, nebo její představitelka. Všude, kde to aspoň trochu šlo, sáhl Novotny po podivně servírované nahotě. Všechny auťáky se musí lesknout jak psí koule, všichni zlouni jsou oškliví a dokonale sterilní, všichni klaďasové minimálně hezcí, hodní, celkově daleko zajímavější. Ve výsledku pak tento film působí afektovaně a odtažitě. Přitom ale není úplně špatný a je hmatatelným důkazem, že se o nás naši rakouští sousedé zajímají, byť jejich pozornost v první řadě patrně upoutala rakouská část příběhu v podobě osoby Helmuta Zilka.

    • 16.9.2018  00:14

    Western/Dobrodružný a komedie- bohužel většinou nezáměrná. Francouzská odpověď na spagheti westerny skončila neslavně.

    • 15.9.2018  22:58
    Okay (2002)
    ****

    Okay bylo okay. Není to bůhvíjaká pecka, má to hrozně pomalej rozjezd, dlouho není vůbec jasný, o čem by to vlastně mělo být, ale po nějaké době to konečně chytne švuňk a stane se z toho zajímavej, dramatickej, místy vážně vtipnej, uvěřitelnej film.

    • 15.9.2018  20:47

    Totální úlet! :) Pokud by nebyl, tak by se ke mně film z americké střední z osmdesátek asi nedostal, ale zase až takovou šupu jsem teda vážně nečekal.

    • 15.9.2018  09:18

    To ale je ošklivá, hloupá depka. Jedna hvězda z úcty k paní Nellis. Ta je pro mě v tuto chvíli potvrzením toho, že se i paní tesařová někdy pořádně utne. Nevermore.

    • 14.9.2018  22:49

    V duchu jsem ji velebil za neskutečnou odvahu, bonusy pod závěrečnými titulky odhalily, že jí krylo záda poměrně dost lidí a spousta rádoby autentických scén byla minimálně zčásti podložená scénářem a posichrovaná klasickou přípravou na záběr. Líbilo i nelíbilo se mi to stejný- že byla tak krutá po celou dobu filmu. Působila díky tomu věrohodně, bylo to už ale docela dlouhý a celkem krutý a zlý.

    • 11.9.2018  23:15
    Upgrade (2018)
    ***

    Miluju žánr sci-fi, výlety za horizonty vzdálené budoucnosti. Musím ale uvěřit a všechno mi musí ladit. Pokud se pak na konci 21. století objeví na místě vraždy policejní dron, pořídí v mém přísném světě záběry, díky nimž se podaří jasně identifikovat pachatele. Nebo ještě líp: jeho jméno si přečte z chipu, jimiž už v té době budeme všichni označkovaní. Po silnicích budou jezdit autonomní krabice, klasický káry budou naprostou vzácností, nepřipouštím možnost, že by jich jako v tomto filmu jezdilo deset do tuctu. Tvůrce sebelepšího chipu/Stema, ho vypne během vteřiny, podobnej proces mu nezabere 10 a více minut... A tak dál, a tak podobně. Tenhle novodobej, v hlavě zabudovanej knight rider se mi postaral o solidní zábavu, žádná velká intelektuálština to ale není, i když to tak snad ze začátku mohlo chvíli působit.

    • 10.9.2018  23:32
    Mečiar (2017)
    ***

    Z tohoto dokumentu lze narozdíl od celovečeráku “Únos” pochopit, kdo je kdo v případu únosu mladého Kováče do Německa a jaké k tomu mohly vést pohnutky- srozumitelně je tady vylíčen vývoj problematického vztahu slovenského prezidenta s tehdejším premiérem. Mečiar dostává za uši, pořád je to ale opatrné. Dokud po někom zase neskočí, tak si mohou být dokumentaristé jistí, že nedělají svou práci úplně dobře. Tenhle chlap má ve skříni spousty kostlivců, v dalším podobném filmu by je měl autor vypustit ven a pořádně je roztancovat.

    • 7.9.2018  23:10
    Deník zabijáka (2007)
    odpad!

    Další film, kterej v zájmu vlastního duševního zdraví nedokoukám. Tohle je mega průser.

    • 5.9.2018  00:05
    Gerontofilie (2013)
    ***

    Na začátku ho zaujal ten rozkládající se holub. Toho bohužel neobšťastnil. V opačným případě bych si kromě gerontofilie mohl odškrtnout i zoonekrofílii a můj seznam sexuálních úchylek prozkoumaných prostřednictvím filmu by narostl o to víc. I tak ale bylo to téma výživný. Oceňuji herecké výkony obou hlavních představitelů, oba byli vynikající. O to lepší, že v tomhle filmu bych konkrétně já rozhodně hrát nechtěl. Podané to ale bylo excelentně. Bez špetky patosu nebo falše. A dědek, jestli neumřel, je jistě dvacetiletými homosexuály obletován dodnes.

    • 2.9.2018  23:19

    Některé scény jsou už dnes až úsměvné- a nebude jich málo. Jsem ale představitel generace, pro kterou je Černá punčocha klasika. Nostalgická, ostalgická záležitost, kterou představitel hlavního hrdiny pojal tak zodpovědně, že určitě několik let nesměl po osmé vycházet z baráku.

    • 2.9.2018  21:51

    Líbí se mi ta nedokonalost, syrovost, originální námět, pojetí, prostředí, brutálně mě naopak irituje jeden neustále se opakující hudební motiv, poslouchat ho ještě o chvíli dýl, tak jdu vraždit. Ta prvotní naivita Slámovi slušela, jeho pozdější filmy jsou filmařsky vycizelované, pro většinu diváků stravitelnější, ale jsou autorsky zaměnitelné. Na Divokých včelách oceňuju velkou dávku odvahy, podbízivé tedy rozhodně nejsou, naopak je vnímám jako slušnej underground.

    • 2.9.2018  19:46

    Ty páně Hřebejkovy režisérské výšiny a propasti by zasloužily odbornou studii - je to vážně sinusoida s extrémy na obou stranách. Umí, ale musí se mu zřejmě chtít. Jestli to platí, tak tady se mu moc nechtělo. Naše odpady a jednohvězdy jsou nic proti tomu, když pak na ty svoje sračky musí dokolečka dokola koukat ve střižně. To mu nezávidím a osobně bych se být jím donutil k permanentnímu chtění. Pro náš, ale hlavně pro svůj klid.

    • 2.9.2018  17:48

    Zaujalo, líbilo, dojalo. Nevěrohodné osvícení Bolkovy dementní postavy beru jako sice rušivou, ale ne zcela zásadní vadu na kráse jinak moc příjemného filmu.

    • 2.9.2018  00:45

    Jude Law vynikající, ale to, co lezlo z něj i z ostatních, mi přišlo uhozený.

    • 1.9.2018  21:51

    Zoufalí "umělci" točí zoufalé filmy. Slovo zoufalství v tomto případě získává nový, dosud nepoznaný rozměr. Jeden z nejhorších sajrajtů, které jsem kdy chtěl vidět. Do konce to nedám, dvacet minut mi na hodnocení stačilo. Lidi, vezměte rozum do hrsti, pod tohle se přece nemůžete podepsat. To jsme na tom jako národ vážně tak špatně? To tu nemáme scénáře, které by před touhle šíleností dostaly přednost? Nebo jsme na tom naopak tak dobře, že se tu natočí všechno, co někdo vybleje na papír nebo do počítače? Tak to přece není. Kolika lidem tohle prošlo rukama? Vždyť vám muselo být jasný, že pácháte div ne zločin. Za tohle bych zavíral, prakticky v každé profesi mají lidé trestně právní odpovědnost, tak proč ne u filmu, kde se utrácejí desítky miliónů..?

    • 1.9.2018  21:27
    Roming (2007)
    *

    Když máte pitomej, samoúčelně sprostej film totálně o ničem, tak do něj nacpěte hafo folklóru a výstavní kozy. Mraky lidí si pak nevšimnou, že koukali na totální nic (viz nepochopitelných 51%). Tady byl slabej i Bolek a to už je vážně co říct.

    • 23.8.2018  22:38

    Dvě hodiny nudy vtěsnané do klasického hollywoodského syžetu.

    • 23.8.2018  10:59
    Kecky (2016)
    ****

    Hustokrutopřísný. Nechat se zabít kvůli teniskám, nebo chodit v papučích..? Někdy může mít mladej kluk pocit, že to vyjde v podstatě na stejno.

    • 21.8.2018  22:21

    V den 50. výročí sovětské okupace jsem si naordinoval tuhle agitku na hrdinné sovětské vojáky. Byl to jednoduchý, nekomplikovaný návrat do minulosti- hledači pozůstatků války se nechtěně teleportují do roku 1942, do jedné z bitev, o kterou se zajímali. Znovu jsem si uvědomil, jak moc tehdy to vítězství bolelo, jako film mě to ale nenadchlo. Fakt je ten, že adorovat coby Rus nacisty je nesmysl. Přitom se to děje poměrně ve velkém měřítku. Tohle si jejich pradědové nezasloužili. To ale ještě neznamená, že nás měli vnímat jako svoji věčnou válečnou kořist.

    • 20.8.2018  19:35

    Znám i lepší filmy, což ovšem neznamená, že PF není po zásluze kultovní záležitost.

    • 20.8.2018  19:33

    To je šméčko. Necháte bejvalýho bourače z jatek plácat cosi o galaxii v souhvězdí Lyra, přičemž “znalostmi” ohromí i tvůrce americkýho vesmírnýho programu. “Ale jak to všechno mohl vědět, tati?” “Protože je to film, děti. Americkej film. A tam se může stát cokoliv.”

    • 13.8.2018  00:35

    Je to pravda, nenudil jsem se. Ale za jakou cenu? Převedeno na filmovej štáb, režisér s asistentem a se scénáristou by zmlátili a znásilnili klapku, pak by ji zastřelili a její kámošku skriptku by ubodali. Dramaturg s producentem by je za to vykoupali v krvi- kladiva v hlavě, ruce v drtičce na odpad, vystřílený voči, hlavy v mikrovlnce... Masakr, svět se totálně posral. Ve filmech, jako je tenhle, povinná výbava pro potřeby ujetýho žánru. Šel jsem po tom coby po revenge filmu, dostal jsem stupidní horror. Dostupný žebříčky stojej za hovno, když se mezi top filmama objevuje podobnej sajrajt.

    • 12.8.2018  14:52
    Zrůdy (1932)
    ****

    Chodím po tomhle světě bezmála 50 let. Za celou tu dobu jsem snad nepotkal tolik hříček přírody. Právě na nich jsou Zrůdy pochopitelně postavené. Ten casting je v tomhle případě neuvěřitelný. Příběh je vhodně zasazen, kde jinde by měla koexistovat taková koncentrace deformací než v cirkuse. Jinak je jednoduchý, srozumitelný každému počínaje nejmenšími dětmi. Hezky natočený, výborně postříhaný. Je to podbízivé, bulvární, ale jak je vidět na mém příkladu, ten kalkul funguje i po osmdesáti letech. Podivnosti neomrzí.

    • 12.8.2018  01:09
    Raluca (2014)
    ***

    Lhal bych, kdybych tvrdil, že to pro mě nemělo žádné kouzlo. Mělo. Jak se ho ale podařilo vyčarovat, na to nejsem za boha schopen odpovědět. Prostě to nevím. Snad ve všech jednotlivostech to pro mě totiž bylo uhozený- babička soukromý očko, femme fatale v dlouhých rudých šatech na lovu v zaplivané paluši, pavučina lží, kterou spřádají snad úplně všichni, kdo se v tomhle filmu byť jen mihli, detektiv Filip Mar(old/lowe)...prostě uhozená sešlost. Přesto se na to dalo koukat. Určitě tomu pomohla i stopáž, musím ale přistoupit i na variantu, že to zkrátka nemohlo být až tak špatný.

    • 11.8.2018  19:20

    Poctivý časosběrný dokument á la Helena Třeštíková. Hana Ludvíková sleduje 3 děti, které opouštějí brány dětského domova - 2 Romy (Lukáš, Simona) a Járu. Zatímco Lukáš a Simona jsou problematičtí, Jára si v životě vede až neuvěřitelně dobře. Sotva vylezl z děcáku, musel se začít starat o přítelkyni se dvěma dětmi (mohly a nemusely být jeho). Jára to neřešil, ne že by byl hloupej, ale právě naopak - je to mimořádně inteligentní kluk, pohodovej, pracovitej, rozumnej - pro mě naprostý zjevení. V jeho věku to dávat takhle...smekám, pane, jsi borec. To Lukáš je jiná káva, peklo v jeho podání budou vždycky ty druhý, je mi líto jeho Janičky, která při něm stála, i když bydlel na ulici. Za to se jí odvděčil tím, že se odmítá hlásit k dítěti, který s velkou pravděpodobností přivedla na svět s jeho patnáctivteřinovou dopomocí. Simona aka Robin se nechá i přeoperovat, jen aby nemusela normálně fungovat. Rád se jí omluvím, pokud se ukáže, že to byla alfa a omega jejích problémů, v tomhle případě ale ten pocit rozhodně nemám. Doufám, že se dočkám pokračování, tenhle šmíráckej formát mám rád a hlavní aktéry jsme opouštěli ve věku, kdy se jejich životy mohou ještě pořádně zašmodrchat. Jardovi přeju jen to nejlepší, má můj velkej respekt, upřímně říkám, že na něj nemám.

    • 11.8.2018  15:10

    Bylo to vtipný a občas mě hanba fackovala za ty chudáky učitele - až jsem se sám divil, jaký bych měl problém, hledat s kolegyněmi další a další synonyma pro mužský a ženský pohlavní orgán. Říkal jsem si, co všechno musí kvůli těm 25 tisícům brutto podstupovat. Ale jasně, jak říkala ředitelka školy, jsou věci, které se jistá část dětí jinde než ve škole nenaučí/nedozví. A z vlastní zkušenosti vím, že střízlivé rady od osvíceného dospělého člověka mohou mít mnohem větší relevanci, než rady od zpovykaných pubertálních vrstevníků. V dokumentu mi ale chyběla jedna důležitá věc: zpětná vazba od absolventů kurzu. Dalo jim to něco? Budou s tím ochotni pracovat? Budou s tím umět pracovat? To tady podle mě rozhodně mělo zaznít. Nerozumím tomu, proč se tak nestalo..?

    • 11.8.2018  13:02

    Umím si představit, že to bylo v době vzniku hodně cool, byť měl v té době film coby médium už ledacos za sebou. Dnes už před tím nikdo, předpokládám, oči zavírat nebude. Muzika musela být světová, ani po 40 letech mi nevadila, některé songy se mi vysloveně líbily - a to je vážně co říct. Je to nekomformní, po všech stránkách odvážný film - to nepopírám a oceňuji. Jsem rád, že jsem si jím doplnil vzdělání, pocit nadšení se u mě ale nedostavil.

    • 11.8.2018  01:21

    “Jenom” 3 pecky. Rád bych tomu nasypal víc, ale nepodařilo se mi s tím splynout, neponořil jsem se do toho, nevtáhlo mě to. Nezachránila to ani vynikající scéna z letadla. Je možný, že tomu ještě někdy dám šanci, většinou se ale sám se sebou shodnu a dám si za pravdu. Tohle holt nebude můj film s velkým F. Nebylo to špatný, ale na zadek si z toho negecnu.

    • 10.8.2018  22:18

    Typicky hollywoodský, barvotiskový pojetí, líbilo by se mi to syrovější.

<< předchozí 1 2 3 4 14 28 41 54
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace