Recenze (132)
Hon (2012)
Film z veľkým F. Silný príbeh a vynikajúci Mikkelsen. Len tej učiteľke a psychológovi by som najradšej dal aspoň zo štyri po papuli. Robiť v terajšej dobe z deckami je fakt o držku...
Polski film (2012)
Kedže v českých filmových reáliach nie som veľmi doma, miestami to pre mňa bola španielska dedina. Napriek tomu že ide o značne experimentálny film, príjemne som sa zabavil a miestami rehotal ako kôň. Dobry pocit z filmu ešte upevnil vynikajúci soundtrack od Midi Lidi: Polski hit. (Lumière)
Prizmatem řecké krize (2012)
Triezvy a vyvážený pohľad na súčasné, krízou postihnuté Grécko. Na krajinu, kde polovica mladých sníva o teplom mieste v štátnej správe. Na krajinu, ktorá je aj napriek zlej ekonomickej situácii ešte stále vysnívaným miestom pre množstvo emigrantov z Afriky aj Ázie. Zaujímaví ľudia, zaujímave rozhovory, silné zabery. (Jeden svet, Lumière)
Zvonky štěstí (2012)
Roman sa hrá na Darinu, Mariena na Karla. Žijú v osade na Spiši a hľadajú to svoje štastie. Roman definoval vo filme štastie tromi slovami: peniaze, láska, deti. Mám rád filmy z rómskeho prostredia, pomáhajú mi pochopiť mentalitu rómskeho etnika. (Jeden svet, Lumiére)
Kuře na švestkách (2011)
Musím sa priznať, že pri pozeraní tohto filmu som asi po polhodine zaspal. A to sa mi nestáva často. Dal som mu však aj druhú šancu, a neľutujem. Očakával som síce voľné pokračovanie kultového Persepolisu, ale ani tento mix snovej romantiky a originálneho láskavého humoru nebol zlý.
Kůže, kterou nosím (2011)
klasicka psycho almodovarovina, take ja mozem :-)
Love (2011)
reziser sa nevie rozhodnut ci to ma byt gangsterka alebo romanca. najde sa zopar zaujimavych momentov, ktore vsak uplne zatiena strasne dialogy a mnozstvo nelogickych blbosti.
Rango (2011)
Netradicny animak hlavne pre dospelych.
Banksy: Exit Through the Gift Shop (2010)
Jedna veľká provokatívna mystifikácia. Je však tak kvalitne prepracovaná, že si netrúfam ani odhadnúť čo je pravda, čo výmysel, kto je kto a kto spravil čo a nechcem sa púšťať ani do konfrontácie Thiery vs Banksy (napokon to kľudne môže byť aj tá istá osoba). Pri pozeraní som sa príjemne bavil a z kina vychádzal z úsmevom na perách. Street Art Rulez! (Jeden svet, Lumiére)
Černá Venuše (2010)
Nekonečné utrpenie hotentótskej Venuše a jej zástery. Naturalistické scény, ponižovanie ženy a rasistické kidy renomovaných anatómov. Veľmi ťažký film s vynikajúcim výkonom hlavnej postavy. Nemám rád tento typ filmov, cítim sa po nich ako zbitý pes. Nebolo to vyslovene zlé, ale citlivejším ľuďom to určite neodporúčam pozerať.