Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krátkometrážní

Recenze (297)

plakát

Adaptace (2002) 

Ukázka, jak jde z vynikajícího námětu a začátku udělat průměrný film. Nejdřív se mi to líbilo a to velmi, protože postava Kaufmana mi byla v mnohých vlastnostech velice blízká a bylo to hezké psychologické drama. Teda neřek bych, že to bylo moc vtipné, nějak jsem se nesmál, jen trpce usmíval nad Kaufmanovými příhody, ale nevadilo mi to. Pak se to ale úplně změnilo, jako kdyby konec dopsalo Charlieho filmové dvojče a poslední půlhodina vše zkazila. Ve filmu je zmíněno, že když uděláte dobrý konec, tak vám diváci vše odpustí. Pravda, ale ono to platí i naruby.. Musím se však zmínit o Nicolasi Cageovi. Nikdy by mě nenapadlo, že to řeknu, ale Cage předvádí vynikající herecký výkon. Konečně zahrál roli, která mu perfektně sedla a ve které dokázal být nadmíru přesvědčivý. Tleskám ve stoje. Škoda, že nemůžu už tleskat filmu jako celku.

plakát

Afrika 50 (1950) 

Afrika 50 měla být původně na objednávku vyrobená glorifikace francouzské koloniální nadvlády, nicméně začínající René Vautier, pozdější významný francouzský dokumentarista, měl docela odlišné názory na koloniální politiku své rodné země než vládní papaláši a tak undergroundově natočil svě vlastní pojetí snímku, který tajně propašoval do Francie a tam sestříhal. Výsledek svou strukturou připomíná výrobu tohoto dokumentu. Počáteční záběry vypadají jako provládní propaganda, obsah obrázků se však rychle mění a snímek nakonec končí jako hlasitá obžaloba brutality, krutosti a šovinismu francouzských kolonalistů. Důmyslná montáž a trefně sarkastický komentář, kontrastní k obrázkům bídy a utrpění Afričanů, činí z tohoto na kolenou vyrobeného dokumentu významný počin antikolonialismu.

plakát

Ain't Them Bodies Saints (2013) 

Příběh jak od McCarthyho a obrazy jak od Malicka, americký nezávislý film jako ve své zlaté éře 70. let. Spoustu lidí to asi bude nudit, protože příběh je přímočarý, ale pokud se člověk naladí na tu správnou vlnu, tak bude unešen. Lowery to vede s přehledem, skvěle napsané, nasnímané i zahrané. Casey Affleck se pro tenhle typ rolí asi narodil, Rooney Mara potvrzuje, že je vycházející hvězda, a Ben Foster zvládl svou obtížnou roli bez zaváhání.

plakát

Amadeus (1984) 

Ani druhé shlédnutí (tentokrát režisérské verze) mě nedonutilo hodnotit 5*. I když prakticky nemám co vytknout, z filmového hlediska čistá práce (hlavně jsou to herecké exhibice), ale Forman prostě není takový génius jako byl Mozart. Vysoce nadprůměrný filmař zajisté, ale génius ne, za celou dobu sledování mě žádná z scén neoslovila natolik, abych seděl s otevřenou pusou a zíral ohromený obrazem. Ne, prostě mi to nepřipadá dokonalé, ač citím, že tomu schází málo, prostě není. A jen tak mimochodem, myslím, že více hudby do mimooperních scén by neuškodilo.

plakát

Amores perros - Láska je kurva (2000) 

Tři různé příběhy z různého prostředí prolínající se v jednom okamžiku automobilové havárie. Tři různé osudy postav , každá s jinými životními prioritami a láskami. Neskutečně silný film, který jsem si absolutně užil, výtky k druhé povídce nechápu, stejně jako ostatní dvě má své osobité kouzlo. Vskutku výjimečný filmový zážitek.

plakát

Andělský podíl (2012) 

Dostal jsem přesně to, co jsem čekal a v co doufal. Hezký mix komedie a sociálního dramatu v podobném duchu jako Hledá se Eric. Jasně, je to "jen" taková taková moderní pohádka a dalo by se tomu leccos vytknout (třeba bych uvítal větší prokreslení vztahu hlavního páru), ale čert to vem, styl humoru mi naprosto sednul. Nejlepší reklama na skotskou whisky, co jsem kdy viděl. Jděte do háje s tím nízkým hodnocením:)

plakát

Antikrist (2009) 

Těžko popsat pocity, jaké ve mně vyvolal Antichrist. Každopádně to bylo cosi velice intenzivního, silného, cítil jsem to celým svým tělem a ještě dlouho po skončení projekce. Trier výborně a důmyslně buduje atmosféru strachu z neznáma a zvyšuje napětí. Za sebe mohu říct, že jsem byl celou dobu napnutý jako struna a občas jsem zapomínal dýchat. Silný zážitek mi kazili jen buransko-frikulínští diváci ve Varech, kteří sykali při troše krve a smáli se, i když nebylo čemu, aby zakryli, že mají nahnědlé spodky. A malá poznámka k osobě režiséra - pořád se mluví o tom, že Trier si dělá z diváka srandu, je to manipulátor, léčí si svoje komplexy, je to misogyn a kdo ví co ještě. Všechno to jsou však nesmysly vycucané z prstu a hlavně naprosté nepodstatnosti. Podstatné je pouze to, že Trier je výborný filmař, bezpochyby jeden z nejlepších současnosti a dost možná i jeden z nejlepších vůbec.

plakát

Apokalypsa (1979) 

Opravdu výjimečné filmové veledílo nejen o Vietnamu. F.F. Coppola nás svou bezchybnou režií pomalu přes 2 hodiny seznamuje s Vietnamem, se svou představou pekla, abychom nakonec dorazili do Kurtzova tábora, do místa skutečné apokalypsy. Ten tábor. Ten se pro mě stal skutečnou filmovou lahůdkou. Atmosféra by se dala krájet a Walter E. Kurtz je v podání Marlona Branda geniálně šílený. Pozorně ho poslouchejte. Nemluví nijak z cesty, jeho promluvy ke kapitánu Willardovi mají svůj smysl a vás donutí chvíli se nad filmem zamyslet... ještě nějakou dobu jsem to musel rozdýchávat. Většina lidí zde časo zmiňuje plk. Kilgorea a jeho nálet na vesnici za zvuků Wagnerovy hudby jako nezapomenutelný zážitek, ale s tímhle já nemůžu souhlasit. Ano, ta scéna je vynikající a Kilgore je dobrý magor, ale pro mě je to jenom taková "zahřívačka" na úvod filmu a záverečná část s Kurtzem, dle mého názoru, je nepřekonatelná. Zároveň bych tu rád reagoval na uživatele, kteří Redux verzi vyčítají příliš dlouhou stopáž a někteří dokonce, aniž by viděli původní verzi, ihned odhadli, které scény jsou přidány. Nevím, kde berete svou jistotu, ale osobně můžu říct, že si Apokalypsu nedokážu představit bez jakékoli scény. Byl jsem docela překvapený, že původně chyběla celá část o Francouzích či "chvilka se zajíčky" (i oslavovaná část s plk. Kilgoreem byl původně značně sestříhána). Myslím, že bez vystřihaných scén by to prostě nebylo úplné, že by Coppolova výpověď o Vietnamu nebyla dokonalá. Taky shledávám jako dobrý záměr nepřidání destrukce Kurtzova tábora, protože mi to připadá zbytečné a v původní verzi patrně měla mít pouze funkci "povinného" závěrečného masakru (aspoň si to myslím, nikde to nemám oficiálně potvrzeno). Apocalypse Now Redux je zkrátka naprosto dokonalá. Vybroušený diamant, ve kterém se leskne naprostá technická dokonalost, těžký a náročný ovšem také propracovaný a skvělý scénář a vynikající herecké výkony od všech představitelů, z nichž si ale dovolím zvláště jmenovat Marlona Branda, který byl jednoduše démonický. Ano, Sheen, Duvall, Hopper i jiní předvádí parádní výkony, ale z Branda vyzařovalo jakési fluidum. Jak vypráví o "pravých mužích"... nelze popsat, musí se to vidět a slyšet.

plakát

Asterix a Obelix (1999) 

Není to nejlepší komedie všech dob, ale myslím si, že tvůrcům se přepis komiksu povedl nadmíru dobře. Je tam i docela dost dobrých hlášek a hercům se taky něco podařilo. Hodně se mi líbil Ceasar, z něho tam opravdu udělali pěkného "vola", mírně řečeno. Děj byl takový poskládáný z animovaných filmů, ale jevil i znaky originality, narozdíl od druhého dílu, který je pro mě zklamáním.

plakát

Asterix a Obelix: Mise Kleopatra (2002) 

Oproti prvnímu hraném dílu je to velmi slabý odvar. Děj jen kopíruje animovaný film Asterix a Kleopatra a gagy se vůbec nepovedly. Kostyméři se taky moc nepřetrhli, Clavier a Depardieu vypadají strašně a bohužel předvádí i stejně strašné výkony, což by se dalo říct snad o všech postavách. Hudba je taky otřesná, míchat do takového filmu moderní pop a ještě takovým stylem - najednou to začne hrát a nejednou se to utne - je hrůza. Když zazněla melodie z filmu Profesionál s J.P. Belmondem, byla to téměř urážka toho filmu a skladatele Ennia Moriconeho. Taky nechápu výměny herců. Nový Panoramix je strašný, úplně jiný než by měl být. Co je však hrozné, je Ceasar. Proboha, proč tam nedali stejného herce jako minule? Ten byl skvělý! Tady se chtěl pan režisér zviditelnit a tak si dal tuto roli, ač se na to hodí jako pěst na oko. Hnus. Ale přeci, za pár povedenějších okamžiků, dávám aspoň tu 1*, ale zklamání je obrovské.