Recenze (160)
Kmotr (1972)
Kmotr je první díl trilogie od Francise Forda Coppoli. Ten natočil skvělou gangsterku podle skvělé knihy. Výborný režisér, který měl štěstí při lovu na herce. A podařil se mu fakt úlovek - Marlon Brando, Al Pacino. Film je sice už starý, ale pořád se na něj dá dívat - vztahy, chování, morálka, strach, respekt. Takže máme vykreslenou sicilskou mafii – její život rodinný, obchodní i kriminální. V čele stojí silný kápo ze staré školy - kmotr Marlon, který má obrovské charisma a jako hlava sicilské mafie budí fakt respekt. Prostě starý dobrý mafián, který je tvrdý k sobě, rodině, přátelům, obchodním partnerům, zakládá si na dodržování nějakých těch pravidel a plnění dohod. A proto se dá i mafiánovi fandit. I když mám rád filmy v dabingu, tady bych doporučoval podívat se a hlavně poslechnout si Kmotra v originále. Ten Brandův hlas je prostě fantastický!!! 5 hvězd jen za něj, kde je zbytek.
Král Galů (2001)
Větší hrůzu jsem v životě neviděl je to děs a i když historii mám rád tohle se mi vážně nelíbilo byla to děs a hrůza až z toho boleli oči-ODPAD!
Nepřítel před branami (2001)
Nepřítel před branami, je válečné drama, podle skutečné události. Němci se snaží dobýt Stalingrad a proti nim světští vojáci a jeden z nejslavnějších odstřelovačů Vasilij Zajcev.Stalingrad vypadá realisticky válka vypadá jako válka. boj o každý dům a peklo pro vojáky a civilisty. Film se mi líbil a zůstal válečný i přes kus romantiky(asi pro vyrovnání). Herci v rolích odstřelovačů (Ed Harris jako vycvičený skopčák, V. Zajcev jako sibiřský samouk) se určitě našli, protože byli fakt dobří ! Harrisovi v uniformě a s tím studeným ksichtem se dalo věřit a právě kvůli němu 5 hvězd.
Akta Pentagon: Skrytá válka (2017)
Akta pentagon: Skrytá válka je další skvělá práce Stevna Spielberga. Ten si zaručil úspěch i tím, že obsadil do hlavních rolí Toma Hankse a Meryl Streep. Oba odvádějí ve filmu skvělé výkony a úžasně se doplňují – ona trošku zdrženlivější majitelka (v té době moc úspěšných žen v čele novin nestálo), on zarytý divoký a urputný novinář. I když politiku a politikaření nemusím, nejsem žádný politický guru a vyznat se v ní je pro laika nemožné, film se mi fakt líbil. Výsledek – politika není pro obyčejné lidi, pokud kvůli ní není třeba někde v nějaké válce umřít. Hanks byl zase výborný jako vždy a Streepová byla možná ještě o tu zodpovědnost za lidi lepší. Spielberg jen vyrobil další povedený film. 4 hvězdy, a to je pro politický film dost. Spielberg se poslední dobu činí, doufám, že další povedené filmy jako byl Ready player one a Akta pentagon budou následovat.
Senzační prázdniny (1967)
Senzační prázdniny komedie na léto s oblíbebým komikem Louis De Funésem, která potěší a díky dabingu nemusíte ani koukat, stačí jen poslouchat. Má to neskutečný spád, malí Francouz je neustále v pohybu a díky gestům a mimice je v pohybu, když nehne ani prstem. Klasický evropský humor-zápletky, zmatek trocha romantiky, špatná anglická kuchyně a skvělá whisky škola repetentů v obleku i v námořnických hadrech. 5 hvězd
Návrat do budoucnosti III (1990)
Návrat do budoucnosti 3 je poslední pokračování veleúspěšné sci-fi komedie.Je tu návrat starých známých hrdinů a do příběhu přibylo i několik nových postav. Tentokrát se Marty vydal daleko do minulosti. Žádných pár let zpátky rovnou na divoký západ. Úžasná podívaná a vtip. Delorean mezi koně a Marty mezi pistolníky. Sem tam nějaká romantika, ale pořád je to velká legrace.Možná bych řekl, že 3 přestřílela 2. Musím dát 5 hvězd.
Návrat do budoucnosti II (1989)
Skvělé pokračování sci-fi komedie a návrat postav z 1. dílu. Tentokrát, ale super veterán cestuje fakt do budoucnosti. Je úžasné vidět, jak by měl vypadat náš život za pár let- oblečení všechny ty hračky a vychytávky jsou vtipné. Delorean je v tomhle tomhle pokračování trochu vylepšený nechybí stará známá znělka. 5 hvězd.
Návrat do budoucnosti (1985)
Návrat do budoucnosti je úžasná podívaná, u které se člověk musí bavit. Je to sice starý snímek, ale pobaví hlavně milovníky sci-fi. Zábavná komedie hlavně díky skvělému obsazení-Michael J. Fox a Christopher Lloyd. Nikdy by mně nenapadlo, z čeho všeho může být stroj času- Dolorean se ale osvědčil a je to pecka. Návštěva do minulosti se vyvedla, byla to taková super exkurze do života našich prarodičů.5 hvězd za herce, za vytuněného veterána a hudba se kterou je cestování časem navždycky spojeno.
Agatha Christie's Poirot - Smrt na Nilu (2004) (epizoda)
Smrt na nulu-Klasika od A. Christie, ústřední postavou je zase puntičkářský Belgičan Hercule Poirot. Prostředí krásní, protože stejně jako Agatha i já mám rád Egypt. Poirot vyšetřuje záhadnou smrt na lodi která pluje po Nilu (snad se nebude brát jméno řeky za spoiler).Kolem detektiva se motají samí podivíni a každý může být vrahem. 5 hvězd za prostředí (Egypt) za mého oblíbeného detektiva (Poirot-Sucheta). Agatha tím spádem příběhu, kombinací a složitostí zápletky, množstvím postav potvrdila, že je pořád královnou detektivek.
Ready Player One: Hra začíná (2018)
Steven Spielberg dokázal, že pořád umí natáčet filmy a předvedl nám úžasnou podívanou s působivými efekty. Ready Player One je povedené sci-fi ve kterém najdeme spoustu filmových připomínek. A protože prý vyjmenování je spoiler nebudu jmenovat-ale je tam třeba velká opice, prehistorický ještěr a třeba auto, co umí cestovat v čase. Ve filmu se Spielberg vrací tam, kde kdysi začínal vrací se do osmdesátých let. Byla to super jízda 3/4 filmu je počítačová virtuální realita s avatary. Zaslouženě 5 hvězd.