Recenze (160)
Žiješ jenom dvakrát (1967)
Žiješ jenom dvakrát-pátá Bondovka s Connerym, ale proti předchozím trochu slabší. Celý film se odehrává tentokrát v Japonsku. Co musím pochválit je, že se konečně Bondovi představil Blofeld a divák konečně viděl ikonického záporáka a nevidíme jen pouze jeho krásného bílého kocoura. Doupě Blofelda, kde má svoje laboratoře a základnu bylo hodně dobré. Koho by napadla sopka. Jeho plán jak chce vyvolat 3. světovou válku byla geniální. Opět nechybí krásné ženy a co je důležité- pan Q. Ale tentokrát žádné hračky pro Bonda, jen malé letadélko napěchované municí. Postrádám Bondovo auto. Za mě je to slabší kus- druhá nejslabší Bondovka.
Thunderball (1965)
Thunderball- čtvrtý Bond a Connery, který je opět ve skvělé formě. Stejně jako v předchozích dílech nechybí akční scény, ale i humorné pasáže. A zase skvěle udělaný záporák, který je členem organizace SPECTRE, nesmí chybět Blofeld a jeho krásný bílý kocour. Krásné prostředí, ve kterém se film odehrává a spoustu krásných žen-ať už Bondovo děvče nebo záporačka ze SPECTRA. Zkrátka- Bondovka je hodně dobrá a má spád. Závěrečná scéna na lodi hlavního záporáka působí sice komicky, ale v tom věku! I tak je to skvělý špionský film. Thunderball má super úvodní titulky píseň od Toma Jonese je chytlavá.
Goldfinger (1964)
Goldfinger-třetí pokračování o britském agentu J. Bondovi a opět Connery. Po Rusku je to moje nejoblíbenější Bondovka s Connerym. Opět je vtipný a tentokrát má Bond od Q daleko více hraček než v předešlých filmech. Nabušený Aston se slušným arsenalem by obstál i teď. Záporák i jeho poskok opět skvělý. Scéna s golfem zábavná a laserový paprsek a připoutaný 007 také dobrá scén. A začátek filmu Bond s rackem na hlavě, to je něco čeho už se u současného Bonda jen těžko dočkáme opět 5 hvězd!
Srdečné pozdravy z Ruska (1963)
Srdečné pozdravy z Ruska-druhá Bondovka, ve které se vrací Connery a je ještě lepší než v prvním příběhu o 007. Nechybí akce, ale i pár vtipných scén – třeba klasika v cikánském táboře. Skvělé přestřelky, skvělí záporáci, kteří opět mají za úkol škodit, honičky na padouchy opět zvládá 007 v perfektně nažehleném obleku. A konečně ikonický padouch všech filmů o Bondovi - šéf organizace Spectre Blofeld drbající bílého kocoura. Strhující je bitka ve vlaku, ke které se o pár desítek let vrátil i drsnější Bond. Connery se zkrátka umí bít! Nechybí samozřejmě vynálezy pana Q – které po letech vyvolávají úsměvy, ale co by byl Bond bez vybuchujícího kufříku. A samozřejmě pro mě důležitá Bondova dívka, která se v tomhle díle fakt povedla. Shrnuto 5 hvězd.
Dr. No (1962)
Dr. No odstartoval sérii o britském agentu Jamesi Bondovi. Sean Connery byl skvělou volbou , pro ztvárnění agenta 007. Byl drsný a šarmantní, kouřil a pil mazal karty. Drsňák v klobouku a to se mi hodně líbilo. Flirtování s Moneypenny byli zábavné a Bernard Lee v roli M ukázal, že on je tím šéfem tajné britské služby a s Connerym se skvěle doplňovali. Krásná Bond girl která vystupovala z moře- to je ikonická scéna. Nechybí akční scény, ale v porovnání s nově natočenými kusy jsou spíše v náznacích a úsměvné. Na první film bylo tak akorát. Skvělí záporák, ale bitka mezi Bondem a No mohla být trochu delší. SLUŠNÝ ZAČÁTEK.
Souboj Titánů (1981)
Souboj Titánů z roku 1981 je pro mě klasika. Tohle je ta pravá řecká báje. Nechybí bohové (Zeus, Héra, Poseidon, Afrodité, Hefaistion, Athéna...) Nechybí ani bájní tvorové ( Pegas, Medusa, Kraken) a hlavní hrdina bájí Perseus, krásná Andromeda... Medusa i Kraken vypadali celkem humorně, ale to s odstupem času efekty na tu dobu byly vážně skvělé. Klasika opřená o řeckou mytologii a celkem uvěřitelné postavy. Na i skoro 40 let starý film -pořád slušná zábava.
Černý jestřáb sestřelen (2001)
Černý jestřáb sestřelen je válečný film, který popisuje skutečné události. Ve filmu je ukázáno, jak Američané pustili do války, která nebyla jejich. Z předešlých konfliktů se nepoučili-zapomněli na Vietnam, Koreu... Děj se odehrává v Somálsku. Scott natočil skvělý film nechybí akce a divoké přestřelky, krev nádherná hudba a hvězdné obsazení. Můj oblíbený válečný film.
Sen noci svatojánské (1999)
Sen noci svatojánské-Shakesperovská pohádková komedie. Příběh v několika rovinách. Mladí lidé, kteří jsou sice zamilovaní, ale nějak se to špatně spáruje. Parta obyčejných ochotníků, kteří touží po skvělé sehraném představení. Pohádkové bytosti v čele s králem Oberonem, královnou Titánii a zmatkářem Pukem. Klasika ve verších s nadsázkou a vtipem, fakt úžasná sranda u ochotnického divadla, náruživý osel :). Vůbec mi nevadily cyklistické závody lesem, všechno se doplňovalo. Já se skvěle bavil !!
Rychlá rota (1989) (seriál)
Rychlá rota je klasika, kterou musel mít rád každý. Slušná parta hlodavců a hmyzu- koumák, labužník, hrdina mluvka a létající spojka. Já jsem Rychlou rotu miloval a jako malý jsem se na Chipa a Daleho díval a pokaždé sem se na ně těšil každý víkend. Dávám 5 hvězd.
My z Kačerova (1987) (seriál)
Dulík, Bubík, Kulík strejc lakomec a super pilot to jsou další oblíbení animáci. Další klasika, na které jsem vyrůstal. Strejda škrt co krauluje v penězích v titulcích je úžasný. To byly pohádky, u kterých jsem se bavil, byli srozumitelně nakreslené a skvěle nadabované.