Recenze (2 484)
Únos letadla (2023) (seriál)
Hijack ponuka technicky velmi obstojne spracovany pribeh unosu jedneho lietadla. Napad je slusny, potencial znacny, avsak z obsahoveho hladiska je sedem dielov jednoducho vela. Autori su nuteni natahovat cas, predkladat do oci bijuce chujoviny, unoscovia su v podstate idioti a na motivacne pozadie, ktore by malo byt defacto hybatelom deja, sa autori na zaver uplne vykaslu, cim divakovi ukazuju jednoznacny prostrednik. A az na par momentov to nebolo ani nijako extremne zabavne, za mna sklamanie. 2,5/5*
Kronika (2012)
Dozaista jedna z najoriginalnejsich superhrdinoviek a subjektivne velmi mile prekvapenie po kazdej stranke. Od budovania pribehu, vyvoja postav, celenia moralnym dilemam az po uplne lahko uveritelne a v nadvaznosti na historiu postav, pochopitelne vyustenie.
Francouzská spojka (1971)
Scena sledovacky je jednou z najprepracovanejsich a najlepsich scen sledovania osoby ake som mal moznost vo filme vidiet. Francuzska spojka je kriminalna klasika s genialnou kamerou a strihom a ano, aj Genom Hackmanom. Nechapacka, ze sa mi tento film tak dlho vyhybal...4,5/5*
Dokud jsme mladí (2014)
Wannabe allenovsky feeling zabity dramaturgickym bordelom, kde akoby jedna ruka nevedela, co robi ta druha. Nastolenim pomerne zasadnych otazok ohladom generacnych priepasti, absencie potomstva, ale aj autorskej kreativity/slobody/vykradania/manipulacie na seba autori zobrali bremeno, ktore jednoducho nedokazali uniest. Celkovy dojem zachranuju obstojni herci a umiernena stopaz 2,5/5*
Ant-Man a Wasp: Quantumania (2023)
Obdobne ako posledna marvelovka, co som videl (Doctor Strange in the Multiverse of Madness), jeden velky digitalny bordel s prisernym scenarom. Uz by asi fakt stacilo.
Free Guy: Hra na hrdinu (2021)
Funknce od zaciatku do konca bez najmensieho zatrhnutia. Celkovo, velmi mile prekvapenie.
Čas zabíjet (1996)
Film, na ktory sa s odstupom desiatok rokov a ziskanim urciteho informacneho ukotvenia (rozumej vzdelania) v danej teme, pozeram uplne odlisnou optikou, ako v 90.tich rokoch, kedy si pamatam, ze som bol vyslovne nadseny. Myslienkova podstata, skveli herci (obsadenie je brutalne) a napriek dlhsej stopazi, priamy tah na branu vsak zostavaju. Napriek logickym a pravnym kotrmelcom, ide stale o velmi dobry thriller.
Zvuk metalu (2019)
Jojinecko napisal vsetko podstatne. Vyborny film! 4,5/5*
Gangy z Birminghamu (2013) (seriál)
Hotovo. Prve dve serie su uplne skvele a niet im co vytknut. Tretia sa stale relativne drzi nastolenej kvality, ale citit, ze to uz nie je ono, ta stvrta je uz cisty priemer. No a piata/siesta seria su typickym netflixovskym materialom na zehlenie (nechapacka, ze to stale tocila BBC), kde autori preslapuju z jednej nohy na druhu, hlavne postavy stavaju do pozicii, v ktorych nemaju co robit, obsahovu prazdnotu sa tvorcovia snazia nahradit ultracool zabermi, ktore su vsak vo vacsine uz len na smiech (cez slzy nostalgie za prvou polovicou serialu). Zaverecne casti som tak sledoval uz len s tuzbou po konci. A ano, v poslednych dvoch seriach takmer uplne absentuje genialny hudobny podmaz, ktory bol v Peaky Blinders tak jedinecny. Celkovo 3,5/5*
Poslední království: Sedm králů musí zemřít (2023)
Zaverecny film je o dost slabsi ako vynikajuci serial, ale stale ide o viac-menej dostojne zakoncenie skveleho pribehu 3,5/5*