Recenze (2 485)
Blízko od sebe (2013)
Divadelny povod je zrejmy hned od uvodnych scen a je to prave tento atribut, v dosledku ktoreho sa filmu nedari bodovat, ako by si zelali tvorcovia. John Wells nie je Polanski, ktory vo svojom Carnage rozohral ine divadielko. Prave nedostatok reziserskej invencie v ramci konverzacii mohol byt prekryty filmovou atmosferou aj pomocou hudby skveleho Gustava Santaolalla, ktory zial dostava extremne malo priestoru. Meryl Streep aj Julia Roberts si vsak svoje nominacie v oboch zenskych oscarovych kategoriach bezpochyby zasluzili.
Banshee (2013) (seriál)
Akcne becko so vsetkymi atributmi v novodobom serialovom sate. Vsetci ackni veterani plesajte, pretoze Banshee a jeho obyvatelia predstavuju to najlepsie, co nam 80-te a zaciatok 90-tych rokov minuleho storocia priniesol...1.seria - 4,5/5*. 2.seria-zostavam na 4,5/5* 3.seria-esencialna beckova dokonalost...666/5* 4.seria-5/5*
Sabotáž (1999)
Priserny, trikrat prevareny, tuctovy a beznadejne nenapadity film...triky katastrofalne, herci strasni, vlastne ani neviem za co davam jednu hviezdicku...ale zase uplny odpad to nie je, ale hranica je velmi blizko.
Newyorská romance (2013)
Po Once dalsi plnohodnotny filmovo-hudobny zazitok, ktory defacto zacina presne tam, kde Once skoncil. Keira K. s Markom Ruffalom su vynikajuci, Adam Levine mi vadil do miery rovnakej ako mi vadi cele Maroon 5, no to nie je chyba filmu. Begin Again ponuka jednoduchy pribeh, zabaleny do prirodzeneho a velmi pekneho hudobneho satu.
Vražda - Série 2 (2009) (série)
Druhy Zlozin je o polovicu kratsi ako prva serie, ale o to este udernejsi so zachovanim roznorodej mozaiky postav bez jednoznacneho dichotomickeho moralneho vykreslenia. Spinava politicka kriminalka ako sa patri. Ale Lundovu by som za kolegynu veru nechcel ;)
Pozůstalí (2014) (seriál)
Mimoriadne zvlastny serial, o ktorom divak z prvych epizod nemoze mat vytvoreny ziadny nazor, pretoze akoby ani tvorcovia nevedeli, kam ho chcu smerovat, no nasledne zistime, že oni velmi dobre vedia, co, kedy a preco divakovi predsunu (obrovska odvaha HBO, pretoze inde by takyto postup bol len ztazka mozny). Postupnym pribudanim dielov sa nam tak zacina kristalizovat aj mozaika vztahov, ich podhubi a tak samotna otazka "Preco?" (doslo k zmiznutiam), uz nie je popri otazke "A co teraz?", taka dolezita. Pociatocna zmatenost bola tak postupne nahradena obrovskou zvedavostou z toho, kam to vnutorne utrpenie postav bude smerovat a mozno povedat, ze posledne styri diely (z 10tich) som pozeral s otvorenou hubou. V dosledku slabsieho rozbehu, preto davam 1.serii "len" 4* s obrovskymi ocakavaniami pre tu druhu. 2.seria nadvazuje na to najlepsie z tej prvej a ja jej nevaham udelit plnych 5*.
Úsvit planety opic (2014)
Zrodenie planety opic ma pred dvomi rokmi dalo do kolien, predovsetkym svojim civilnym rozpravanim pribehu a inteligentnym nadhladom, do ktoreho bola citlivo vmiesana blokbasterovska akcia. Usvit planety opic je uplne inym filmom. Matt Reeves sa snazi divakom prezentovat velkolepu temnu viziu sveta a formalne sa mu to v podstate aj dari, no materialne absolutne nie. Pribehova linia je extremne jednoducha este aj na pomery hollywoodskych blokbasterov, defacto absentuje akekolvek vnutorne prezivanie postav (mimo Caesara) a myslienkovy backround, nech je silny ako chce, nema oporu v realnom vyzneni rozpravania. Usvit planety opic je tak len klasickym blokbasterom a tak ako ma jeho predchodca uprimne potesil, Usvit ma v konecnom dosledku velmi sklamal.
The Divide - Zlom (2014) (seriál)
Nesympatické postavy a prostredie, ktorého mám dosť aj v práci, okrem toho spracované, nie veľmi uveriteľným spôsobom. A k tomu všetkému idiotský dabing na ma českom AMC. Prvé dva diely mi fakt stačili, viac nemusím.
Interstellar (2014)
Nie, Interstellar nie je dokonalý. Ak však dám Cuarónovej minuloročnej Gravitácii 4*, Interstellar si zaslúži minimálne 5. Tento film je niekde úplne inde, vlastne ako Nolan, ktorý nám to dokazuje defacto každým svojim novým filmom. Interstellar je veľkolepý, je ľudský, je krásny a má srdce. Čo si od 100% blokbasteru priať viac? Moje hodnotenie zostava aj po druhom zhliadnuti.
Upstream Color (2013)
Videl a zvladol som kadeco, ale toto je nad moje intelektualne moznosti...sorry.