Insilvis

Insilvis

okres Praha

97 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 12.1.2018  11:26
    Nejtemnější hodina (2017)
    odpad!

    1. Film je postaven na komediálním mustru a tím, že z hlavního hrdiny dělá klauna. Tím jednak odzbrojí skeptičtější či neutrální (ve smyslu citové zainteresovanosti) publikum, jelikož mu předloží klišé v podobě sympatického nemotory, medvídka, kterého si prostě musíte oblíbit. Jakmile děj potemní, komediální prvky zůstanou ve stopovém množství, aby se divákova sympatie nevytratila, zbytek se transformuje v patos. 2. Se skutečností – především co se týče vykreslení Churchillovy postavy – nemá film nic společného. Místo toho je celý film agitací za národní hrdost, která je prostřední karikaturou historického filmu. Film kromě dosti přímočaré snahy pozvednout národní sebevědomí nepřinese ke zpracovanému tématu vůbec nic nového, naopak si bere ta nejprostší klišé, které se pojí s Churchillem i britskou kulturou jako takovou, přičemž všechno negativní vynechává, potlačuje, nebo karikaturně převrací. 3. Celý film by bylo možné vyjádřit i takto: Britové si myslí, že jsou úžasně roztomilí, jenže nejsou. 4. Podobně jako biografie Borise Johnsona, i Darkest Hour Churchilla využívá ke glorifikaci názorů jakéhosi „obyčejného člověka“ a to dost křečovitým způsobem. Což ovšem na druhou stranu neznamená, že – jak Johnsonova kniha, tak Darkest Hour - není ve svých základních tendencích funkční. 5. Po formální stránce se film drží na Joea Wrighta poměrně při zemi. Přesto je zde několik pěkných scén, dále celá průměrných a několik přímočarých klišé, které pomocí otřepaných vizuálních postupů podtrhují patetické vyznění. 6. Nemluvě o hudbě… 7. Pěkná ukázka šablon, s jakými Wright pracuje, jsou například scény s Churchillovou sekretářkou (celou situaci lze zároveň brát jako návod, jak si ochočit mladou holku na způsob Padesát odstínů čehokoli): nerudný medvídek Churchill ji nejprve na úvod seřve, aniž by se té chudinky mladé zeptal alespoň na jméno; na to je pokárán svojí korektivní sympatickou manželkou, načež se začne k mladé dívce chovat jakože pěkně, což dokládá zejména kapesník, který ji empaticky podá, aby si mohla usušit slzičky, když zjistí, v jak těžké situaci se jejich národ nachází. Dívka je mu pak naprosto oddaná. A takové srágory se, zdá se, lidem opravdu líbí. 8. Představoval jsem si, jaké by například byly reakce na film, který by v podobném stylu zobrazoval třeba Václava Havla. Těžko si každopádně představit, že by s tím byl kdokoli spokojený. 9. Shodou okolností jsem se dal do sledování populární série Game of Thrones – přišlo mi vtipné, když jsem si uvědomil, že zobrazení politikaření a mezilidských vztahů je zde o dost realističtější, než v případě Wrightova filmu.

    • 6.1.2018  18:55
    Babylon Berlin (TV seriál) (2017)
    ****

    Dobře to vypadá, jelikož retro je ve všeobecné oblibě. První série je ovšem spíše prostě jen polovina vyprávění, jelikož nastolené morální konflikty se nikam zásadně neposunou. Teprve i po zhlédnutí druhé řady se množství konfliktů patřičně vyvine a cynismus námětu, v němž jsou na třech úrovních vždy ti špatní vlastně dobří v konfrontaci s těmi na úrovní následující, dostane patřičný tvar.

    • 6.1.2018  18:54

    Vtipná variace na žánr romcom, v níž zažije milostný románek rozvedený fyzioterapeut ve středním věku a uprchlá agilní vietnamská disidentka, jež coby černý pasažér přišla o nohu. Setkají se ve světě lidí zmenšených na 13 cm, do nějž se nechají transformovat zmenšením svých fyzických schránek – ať již dobrovolně čili nic. Payne divákům dává jen málo z toho, na co se vzhledem k tématu zmenšování nejspíše těší – žádné souboje s obřím hmyzem na způsob CO JE MALÝ, TO JE HEZKÝ, ani násilná „gulliverovská“ setkání obrů a trpaslíků. Místo toho skrze parciálně domyšlenou nadsázku předkládá chytrou společenskou satiru, v níž se občas zmatený divák bojí smát, jelikož se to zřejmě nehodí (např. ve scéně s na smrt nemocnou mexickou uprchlicí, jíž zřejmě neúmyslně způsobí eutanázii horlivá hlavní hrdinka). Payne se drží od patosu dál, lidskou společnost ukazuje v nelichotivém světle, přesto jsou jeho hrdinové překvapivě vždy spíše sympatičtí skrze své slabosti. Pointa je nakonec přímočaře prostá – a celý film tak drží svým poselstvím moc nad věcmi nekoumat a pomáhat teď a tady dosti při zemi. S tím se sice nemůžu tak docela ztotožnit, ovšem naštěstí je to celé vyvážené neustále přítomnou podvratností.

    • 3.1.2018  10:15

    Tragikomická fraška a společenská satira intelektuální třídy, kterou se Baumbach tradičně zabývá (v příbuzném stylu jako v současnosti už poněkud vyčpělý W. Allen). Celkově sice trochu schematické, ale B. nelze upřít schopnost dobrého pozorovatele, který v zachycení detailu vystihne větší celek.

    • 3.1.2018  10:15
    Thelma (2017)
    ****

    Překvapivě dobré – stylisticky i tematicky. Umělecká verze X-Men Origins (i v prvních X-Men Briana Singera je čitelně zakomponován motiv coming outu, i když méně explicitně). Zároveň zajímavá fúze „čarodějnického hororu“ a serióznějšího dramatu – celé v rámci fantastické poetiky, kdy je od začátku až do konce udržena dvojznačnost výkladu a perspektiv (čarodějnice svádí nevinnou dívku vs. ďábel skrze nevinnou dívku pokouší hrdinku s neuvědomělými paranormálními schopnostmi). Snad jen ten symbolický had je zde poněkud zbytečně nadužíván.

    • 3.1.2018  10:13
    Alias Grace (TV seriál) (2017)
    ***

    Seriálová adaptace stejnojmenné knihy Margaret Atwoodové o historické postavě vražedkyně Grace Marksové. Není určitě špatná (btw nad ním měla Atwoodová autorský dohled – tedy ne, že by to bylo nějak zásadně podstatné), ale to, co je na ní zajímavého, mě spíše vnadí k přečtení předlohy: nemožnost zachytit objektivní pravdu, propustnost mezi světem fikce (svědeckých výpovědí a výpověďmi pachatelky) a historickou „pravdou“ a především (opět) predestinace ženské hrdinky ve společnosti, která jí příliš stupňů volnosti neposkytuje – v neposlední řadě zábavná rovina (pro hlavního mužského hrdinu – lékaře zabývajícího se lidskou psýché) šokující skutečnosti, že žena má tajný vnitřní život, do nějž muž může jen obtížně proniknout :-D.

    • 6.10.2016  09:43

    Garbage in, garbage out.

    • 1.9.2016  09:42

    Snyder z blockbusterové elity přetváří komiksové filmy patrně tím nejvíc vzrušujícím a zajímavým způsobem. Čím víc zklamaných a nasraných fanoušků, tím lépe. Opět se osvědčilo známé pravidlo, že film je dobrý zejména tehdy, když se většině diváků nelíbí.

    • 4.8.2016  09:37
    Všemocný (TV seriál) (2015)
    *

    První tři díly. Naprostá stupidita. Scénáristům by nejspíše nepomohly ani mamutí dávky NZT.

    • 7.10.2015  22:06

    Zajímavý námět - natočený tím nejhorším možným způsobem.

    • 21.8.2015  10:49
    Amerika (2015)
    **

    Falešný sentiment - film na něj poukazuje, ale nechává jej tak - nejde ani do hloubky ani do šířky. Forma na hraně mezi fikcí a autentickým dokumentem nefunguje - coby fikce by to bylo dosti slabé vyprávění o víkendových únicích do imaginárního světa před zlou realitou, která u kotlíkářů nabrala setrvačnost, díky níž zůstávají po celý svůj život "v lese", přičemž protagonisté jsou schopni pouze zamlženého pochopení - coby dokument jde o naivně manipulativní hru ve smyslu: jsme tady sami, nemáme hodinky ani mobil, a ta kamera támhle, to je omniprezentní oko Pána lesa...

    • 14.7.2015  09:46
    Cosmopolis (2012)
    *****

    Bezpochyby nejlepší Cronenbergův film a nejspíše i nejvíce nepochopený, což je podivuhodné, vzhledem k tomu, že se jistě nejedná o dílo interpretačně nějak zvlášť obtížné - vede mě to k úvaze, kolika uživatelům se něco líbí nebo nelíbí, aniž by věděli proč. Věty jako Marigoldovo: "I když se mi v zásadě líbí, co film říká, formu Cronenberg neobhájí," uzavřené v komentáři čímsi o "dekadentní nudě", ani bezradné náznaky, že je sde jakési "sdělení, že nám nic sdělováno není", jak tady píše kupříkladu Matty, mě utvrzují spíše v podezření, že pro mnohé je jejich hranice diváckých schopností něčím, s čím se příliš nedokáží smířit. NÁZOR, to je samozřejmě něco, co si nikdo nesmí odpustit, i kdyby se při jeho formulaci měl vařit ve vlastní šťávě. Ostatně ti, co chápou, mi jistě dají za pravdu.

    • 21.5.2015  09:37

    Wachowští konečně - po Speed Racerovi - zase natočili dobrý film. Mnohem lepší, než poněkud rozpačitý a vlastně nešťastně pojatý Atlas mraků, který opravdu není moc dobrou či alespoň zajímavou, inspirativní adaptací své knižní předlohy. Jen tak dál: Jupiter Ascending spolu s Bessonovou Lucy patří mezi nejlepší sci-fi, co se ve filmovém mainstreamu objevily v posledních několika letech.

    • 23.2.2015  16:29
    Zátiší (2013)
    *

    Animula vagula blandula...

    • 23.2.2015  16:21
    Violet (2014)
    ****

    Nudný? Ale kdeže. A vůbec: ohánět se coby kritériem subjektivizovanou zábavností či nudou je vždycky krajně podezřelé – obvykle to poukazuje na nepříliš vycválaného diváka. Violet mi evokoval snímky Jaume Rosalese. Přestože z mého pohledu nedosahuje Rosalesovy dokonalosti, jedná se o pozoruhodný počin. Das Devos však pracuje s celým tématem chytře a to právě stylisticky. Odcizenost okolí a traumatizovaného hrdiny je samozřejmě nabíledni – v tomto směru autor nevnáší do tematicky spřízněných děl, jako je kupříkladu Paranoid Park, nic nového. Avšak zaujalo mě tohle: posttraumatický stav se projevuje mimo jiné jakýmsi podivně zjitřeným vnímáním, v němž snad mozek vyvíjí zvýšenou aktivitu pro analýzu svého okolí, aby lépe určil potenciální nebezpečí, které se může opakovat. Okolí je ovšem stejně všední, jako obvykle – zjitřené vjemy jsou v zásadě banální. Což zakládá podivnou melancholii, kterou snímek výborně zprostředkovává. Vlastně jde o očekávání katarze, po níž introjikovaný svět zraněného bikera konečně přikryje všeprostupující a uklidňující mlha.

    • 23.11.2014  01:57
    Lucy (2014)
    *****

    Rozhodně podnětnější a odvážnější než Interstellar...;-)

    • 18.11.2014  23:32
    Interstellar (2014)
    ***

    Předvádění peří ještě není let. Bohužel se zdá, že natočit velkolepé nekompromisní sci-fi s vysokým rozpočtem na způsob Kubrickovy Vesmírné odyseje, které by se vyrovnalo co do intelektuální hloubky a smělosti imaginace těm nejlepším literárním sci-fi autorům, je v současné době nemožné. Každá populárně-vědecká kniha se zaměřením na fyziku, kterých je na pultech spousta, je více dechberoucím dobrodružstvím, než Interstellar. To nejzajímavější se v tomto směru tedy určitě neděje v Nolanově dílně, třebaže se snaží skrze spektakulární údernost dokázat opak a pochopitelně mu to spousta lidí žere: Už ani krok, máme tady černou díru a nebojíme se ji použít!

    • 12.8.2014  12:19
    Transcendence (2014)
    odpad!

    Tohle a Digitální demence Manfreda Spitzera...

    • 6.7.2014  01:57
    Most (TV seriál) (2011)
    ****

    1. série 4,5*; 2. série 4,5*; 3. série 4,5*

    • 13.6.2014  09:17
    Kick-Ass 2 (2013)
    *

    Místo podvratnosti jen bezduchá pravičácká slátanina. Ona už Millarova předloha (myslím teď čistě druhý díl) není nic moc, ale tohle je formálně slabé a obsahově příšerné.

    • 9.6.2014  13:10

    Škoda, že má ten film tak nedbale vymyšlený scénář plný nelogičností a děr. Chce působit chytře, ale ve skutečnosti je stejně hloupý, jak je u tzv. letních blockbusterů obvyklé. Pořád čekám, kdy vznikne hollywoodský sci-fi spektákl, jehož ambice budou vysoké a jejich naplnění vyrovnané ve všech ohledech. Edge of Tomorrow sice vypadá slibně, ale o to víc pak zklame. Diváci pak mají tendenci každý trochu povedenější snímek nadsazovat. Přitom pokud srovnáme to nejlepší z hollywoodské produkce v této oblasti s tím nejlepším, co vychází v beletrizované podobě či kupříkladu v seriálovém anime kontextu, pak nelze než přiznat, že filmy jako je Edge of Tomorrow jsou v podstatě pořád dost bída. A to vůbec nemuvím o konci - to už je naprostá scénáristická křeč způsobená zbytečným požadavkem dostát všem slibům. V zásadě jde o to veškeré narativní možnosti narvat do jedné a té samé opakující se šablony - co přečnívá, to se ustřihne, a kde kus chybí, tam se prostě kus látky nastaví a je to...

    • 29.5.2014  08:58
    Cesta ven (2014)
    *****

    Petr Václav Cestou ven prochází někde mezi Abdellatifem Kechichem a bratry Dardennovými.

    • 22.5.2014  13:22

    Film, kde nefunguje téměř nic. Zápletka nekonzistentní a v podstatě nesmyslná; charaktery hrdinů připomínají scénáristickou stavebnici: postav si svého Magneta vhodnéto pro tuto scénu! Co víc, celý koncept je pochybný, nic zajímavého nepředstavuje, svět X-men nijakým kreativním způsobem nedotváří a když se nad ním člověk jen trochu zamyslí, vůbec nedává smysl. Škoda tak v detailech propracovaného filmu (i když tedy místy i řada detailů nedává smysl), když má zapotřebí vyrůst na takovém předlohovém paskvilu. Škoda talentu všech zůčastněných. Film, kde se nic neděje - nenastane žádná událost. Snímek zamrzlý v arbitrární variabilitě nedotažených nápadů: skrumáž trailerů okupuje vědomí diváka až k znudění (to by bylo fajn, kdyby to bylo podvratným záměrem). Jak říkal POMO na jedné z ČSFD projekcí: Bude vám z toho prdět v mozku.

    • 16.4.2014  12:40
    Dvojník (2013)
    *****

    Film, který dokáže - zdá se - ocenit jen ten, kdo tomu rozumí. Jako ostatně většinu kvalitních děl. Pro běžného diváka zůstává kvalita daleko za jeho rozlišovacími schopnostmi; většinou nezařaditelná směs tu poutavých tu iritujících obrazů je pro něj ve svém celku neuchopitelná a nezpracovatelná. Reakce je potom dvojí. Jde buď o postoj "šlo to mimo mě", resp. o zobecnění vlastní nechápavosti a odsouzení díla na základě jeho domnělé nekonzistence s neproblematicky vnímanou a chápanou realitou, nebo o postoj vševědoucího diváka typu "to už jsem viděl jinde, ale v lepším provedení". První názor lze jakožto projev hlouposti identifikovat snadno - již samotná rezignace na pochopení smyslu, na níž je takové hodnocení založeno, je jeho neklamnou známkou. Hloupost druhého postoje pak spočívá v tom, že kritik není schopen kromě vágního konstatování “nějaké podobnosti” uvést nic konkrétního, v čem tato podobnost náleží a v čem spočívá kvalita (či spíše nekvalita) jejího vztahu. Slovy klasika: podobnost mezi věcmi pozná každý idiot, genialita je ve schopnosti vidět rozdíly. Je tedy třeba se vyvarovat dvojí blbosti diváka-kritika, která se ovšem nejen mezi komentáři na čsfd objevuje ve velké hojnosti. Naštěstí jsou zde stále také diváci, jejichž inteligence a citlivost je nadprůměrná. Právě jim lze Ayoadeho Dvojníka doporučit, ať již jejich následná reakce bude kladná čili nic.

    • 25.2.2014  14:02

    Zdaleka nejlepší a nejzajímavější film letošní La Películy. Jaime Rosales sice zvolil zcela jiný přístup než u jeho předchozícho snímku Kulkou do hlavy, ovšem i zde záměrně buduje distanci mezi divákem a filmem, díky níž vystupují nečekané kvality. To, co se zde ukazuje, je intimita filmového média - jeho obrazové i vyprávěcí složky. Postavy jsou uzavřeny ve svém světě, z něhož není úniku; je to ovšem svět, jenž stvořil demiurg-umělec. Jím oživení hrdinové, jež tak připomínají siluety úvodní a závěrečné malby, mohou jednou nehodou o všechno přijít, ovšem stejně tak jedním demiurgovým zásahem opět získat zpět. Více viz Indiefilm.

    • 2.9.2013  23:10

    http://www.youtube.com/watch?v=JJ_gAShRSsk

    • 2.9.2013  11:28
    K zázraku (2012)
    *

    Malickova pseudonáboženská dervišská ipsace: Bůh je ve všem, zvláště pak ve svůdně se točících holkách. Někdy, když začnou být věrolomné, člověk propadá skepsi a ztrácí víru. Jenže Bůh je taky v nemocných lidech, tak se i těm nevěrným mrchám dá leccos odpustit. A jistě, v neposlední řadě je Bůh i v paprscích slunce procházejících skrzevá jemnou kůžičku ručky Olgy Kurylenko či v mokré větvičce sloužící coby lízátko jejímu andělskému jazýčku. Malickova spiritualita je jak Maharišiho zvratky po předávkování extází. Vice v recenzi na Indiefilmu.

    • 2.9.2013  11:12
    The East (2013)
    odpad!

    Tak hloupý film už jsem věru dlouho neviděl. Nesmyslný scénář, psychologická hlušina a emocionální debilita prvoplánově využívající černobílého vidění světa, v němž figurují zlé korporace vypouštějící beze studu arzenik na malé děti a na druhé straně uvědomělé milionářské dcerky a hodné agentky s přesvědčující silou Derrena Browna. Klišé, nuda, šeď.

    • 2.9.2013  10:45
    Lvi (2012)
    ***

    Film zachraňuje několik výjimečných záběrů a celkem chytrý koncept. Trpí ovšem nadbytečnou doslovností (která pro mě v jednu chvíli začala být skutečně protivná) a určitou bezradností závěrečné fáze. Leones tedy působí spíš jako studentský film nadané mladé režisérky (čímž také v podstatě je), s nedokonalostmi či nedotažeností vlastní nezkušenosti mládí. Váhal jsem se mezi 3 a 4, přičemž jsem se nakonec díky těm několika výjimečným scénám rozhodl k vyššímu počtu.

    • 22.7.2013  11:01

    1. série: Určitý potenciál naprosto zabíjí scénáristická rozbředlost, která vrcholí v dost nezvládnutém a bezradném závěru. Množství motivů vyznívající do ztracena není dostatečně drženo patřičným nadhledem; pointy jsou jasné dlouho dopředu a poslední díl trpí křečem nezvládnuté hororové soap opery. Škoda. 2. série: Lepší. Přesto, že i tady je vyprávění živeno především množstvím referencí k jiným hororovým snímkům, koncept je ucelenější a zároveň nespoutanější a zábavnější. Ne úplně vyrovnané kvality, ale stojí za sledování.

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace