Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (309)

plakát

Noc v New Yorku (2014) 

Romance jedné noci, to je základním motivem Noci v New Yorku. To v čem však uspěl film Před Úsvitem, v tom naopak vcelku propadá právě Noc v New Yorku. Nedaří se navodit pocitu osodu, jež by měl ústřední dvojici provázet. Film táhne především charisma Chrise Evanse, který si film i natočil. No nevedl si úplně špatně, ale nezapomenutelně taktéž ne. Ruční kamera, kouzlo New Yorku (byť i jeho by se dalo využít lépe) a charisma herců. To jsou hlavními taháky filmu. Příběh už je bohužel nijaký. A byť postupně rozvíjíme minulost dvojice, očekávání se nedaří naplnit. Dialogy taktéž ničím výrazně neoslňují a ve výsledku se proto jedná o veskrze průměrný film. I když je to škoda, potenciál tu byl. 5/10.

plakát

Selhání vyloučeno (1964) 

Selhání vyloučeno je film, pro jehož téma mám slabost, a přesto jsem se o něm dozvěděl až docela pozdě. Ale bohužel zvěsti film dle mého krapet přecenily. Přesto film není vůbec špatný. Téma hrozby nukleární války je zde rozvedeno povedeně a realisticky. On celkově je film natočen spíše dokumentárním způsobem než tím filmovým. Ale Kubrickův Dr. Divnoláska zdaleka nebyl překonán. Sidney Lumet se zde oproti například 12 rozhněvaným mužům mohl opřít pouze o Henryho Fondu, který film táhne především. Film má pár hluchých míst a pár málo uvěřitelných scén. Ale i tak jsem byl u filmu spokojen. 7/10.

plakát

Malý výlet do nebe (2005) 

Asi zatím nejlepší Kormákorův film pro mě. Zajímavá a netradiční detektivka z ameriky střižena severským a Coenovským humorem. Není to rozhodně dokonalý, ale ani na chvíli jsem se při střídmé délce nenudil. Film je o pracovníkovi pojišťovny (Forrest Whittaker), který je znám tím, že se zasluhuje o to, že málokdy pojišťovna vyplácí to, co by měla. Kdesi v Minesotě však zemře po autonehodě muž, který byl však pojištěn životní pojistkou jeho firmou. Ovšem ne vše je tak jak se zdá. Film nemá vždy vyrovnané tempo a některé scény jsou doslova WTF. Ale i tak film stojí za vidění. Zajímavá zápletka, skvělý černohumorný scénář a perfektní herci vytvořily skvělou kriminální jednohubku, jakou jste určitě ještě neviděli. 7/10.

plakát

Nejvyšší pocta (2019) 

Vcelku slušný snímek, který především těží ze svého skvělého hereckého obsazení. Herci jsou zde hlavními tahouny, ale přesto snímek jisté mezery má. Předně musím říct, že od filmu producenta Petra Jákla jsem nic neočekával. Tudíž těžko jsem mohl být zklamán. Přesto mě snímek mile překvapil. O příběhu jsem si nic nezjišťoval a to možná bylo lepší. Spolu s hlavním hrdinou (Sebastian Stan) jsem postupně odkrýval pravdu o Pitsenbargerovi a jeho činu. Celkově mám rád filmy zabývající se traumaty z vietnamské války, a proto se mi líbilo, že toto téma snímek zdárně otevírá. Líbilo se mi postupné zjišťování pravdy o hrdinském činu, který Pitsenbarger provedl, kdy mladý medik navzdory okolnostem a bez bázně a hany šel na pomoc neznámým vojákům. A zaplatil za to životem. Celkově se mi líbilo vyznění filmu (i přes jistý závan patroitismu), kdy snímek zdárně nakousává základní témata Vietnamské války. Byť snímek po celou stopáž neudrží své tempo nastolené ihned v počátku a najde se zde i pár repetetivních scén bez většího významu a přínosu, tak musím říct, že jsem s filmem celkově spokojen. I když více scén z džungle Vietnamské by nebyly vůbec ke škodě, tak musím řict, že jsem se nenudil. Film drží slvělé herecké osazentsvo v čele se Sebastianem Stanem, který mi dal za pravdu, když jsem The Falconovi and the Winter Soldierovi vyčítal zbytečné upozadění jeho postavy na úkor nepříliš skvělého Falcona. I tak si však pro sebe ukradl všechny své scény Samuel L. Jackson. Velmi zajímavý film se vcelku netradiční zápletkou z dob Vietnamské války. 7/10.

plakát

Evropa, Evropa (1990) 

Musím říct, že válečných snímků s podobnou tématikou a příběhem jsem moc neviděl. Hlavním hrdinou tohoto filmu od Agniezsky Holland je Salomon, který je židem, co se prostě snaží za každou cenu přežít. A přitom je mu jedno skrze kterou stranu tak musí činit. S Polska se dostane až do Ruska a z Ruské fronty se dostane do nacistického Hitlerjugend, kde je považován za nacistického hrdinu a budoucnost Hitlerjugend. S tím poznává i svou první lásku. Je až k nevíře, že se tento příběh opravdu udál. Některé scény jsou totiž těžko uvěřitelné a hlavní hrdina v nich mívá často více štěstí než-li rozumu. A právě tyto části mě nejvíce oddalují od plného hodnocení. Protože je jinak snímek perfektně natočen a zahrán. A až na začátek, který je trochu zmatečný, je film stále přehledný a má co říci. 7/10.

plakát

Snílci (2003) 

Snílci je snímek s lehce erotickou tématikou, ale o které to ve výsledku není. Je to především příběh o svodomyslných bohémech, co se nebojí inspirovat. Postavy se pohybují na prahu mládí a stáří a tak se nelze divit některým jejich lehce extrémistickým názorům. Bernardo Bertolucci (jehož všechny filmy budu muset ještě určitě dohnat) se zde trošku vysmívá svému mladšímu já, zdá se mi. A daří se mu to překvapivě skvěle. A byť snímek nemá výraznější příběh, film vcelku uteče. Skvěle odkazuje na starší filmy (které jsem také ještě neviděl až na dvě výjimky). S tím souvisí asi má nejvetší výtka k filmu. K tomu aby si film člověk mohl plnohodnotně užít je dle mého třeba mít pořádně nakoukáno (ať už francouzskou novou vlnu či odkazované ještě starší snímky) a to bohužel zatím nemám. Ale rozhodně dalm tomuto snímku následnou druhou šanci až se drobet dovzdělám.7/10.

plakát

Nanking! Nanking! (2009) 

Velmi drsné černobílé drama o zvěrstvech v Nankingu. Film nemá hlavního hrdinu, a tak sleduje během sedmi týdnů počínání několika obyvatel Nankingu a zároveň i japonského vojáka a samozřejmě Johna Rabeho. Tyhle dva filmy dokážou věrně a přesně dokreslit danou situaci v Nankingu. Film tak není pouze jednostranou záležitostí, což by nejeden od čínských tvůrců čekal. Je až s podivem jak moc se film dokáže vyhýbat patosu (i když ne vždy samozřejmě). Snímek je velmi naturalisticky a sugestivně natočen. Nabízí se srovnání s neméně silnými filmy o 2. Světové válce jako Jdi a Dívej se, Saulův syn či Oskar Schindler. A ani v této konkurenci se Nanking! nanking! neztratí. 9/10.

plakát

Otec (2020) 

The father je pro mě vcelku překvapením. Nečekal jsem, že mne tento snímek až tak zaujme. A už vůbec jsem nečekal, že mne snímek o Alzheimerově nemoci překvapí svým příběhem. Ten by se dal chvílemi nazývat i mysteriózním, kdy mnohdy jste stejně zmatení jako Anthony Hopkins, který pomalo a jistě přestává poznávat své blízké. A své dceři začíná být již na obtíž. I ona přeci chce žít. Snímek mne překvapil také svou komorností, kdy se téměř veškerý příběh odehraje v jednom bytě. Herecké výkony jsou především tím, co film táhnou. A oba nominovaní (Anthony Hopkins a Olivia Colman) jsou naprosto přesní. Snímek ukazuje velmi věrně palčivý problém při práci s lidmi s alzheimerovou chorobou, což je něco, čím by si nikdo neměl projít. Filmu však k dokonalosti chybí lepší vyrovnanost tempa, kdy prostřední a závěrečná část se chvílemi opakují a také nudí. 7/10.

plakát

Minari (2020) 

Hodně průměrné drama o americkém snu po korejsku. Minari má vcelku slušný retro vizuál, ale na druhou stranu naprosto nezáživný příběh, který nemá vlastně ani skoro žádný vývoj postav. Prostě se nějak začne a najednou se skončí. Nominace na ceny akademie jsem nepochopil. Opravdu průměrné drama o ničem se sympatickými herci z Jížní Koreje. Má slušnou atmosféru, ale bohužel myšlenku žádnou. Takže Minari určitě nebyl můj šálek kávy. 5/10.

plakát

Falcon a Winter Soldier (2021) (seriál) 

The Falcon and the Winter soldier měl slušný potenciál. Dvě velmi zajímavé postavy, které slibovaly připomenutí skoro již zapomenutého Buddy movie s poctivou špionážní zápletku, která navíc může krásně těžit z možností MCU světa po Endgame. To vše se daří naplnit pouze částečně. Scény, kde se Falcon a Winter soldier pošťuchují a podobně jsou tím nejlepším, co seriál nabízí. Bohužel nejslabším článkem je scénář sázející spíše na bitky, který za šest dílů nedokázal postavy nikam moc posunout. Špionážní žánr to také připomíná v pouze v pár scénách. Jinak je to seriál veskrze průměrný, který zbytečně sází na různé bitky a digibordel, přičemž mnoho triků působí přinejmenším jako podivné. Na druhou stranu je v seriálu spousty skvělých scén, které mají náboj a vtip (většinou škorpící se Falcon se zimním vojákem). Je škoda, že se nepodařilo seriál lépe dotáhnout, obzvláště po scénaristické stránce, ldy je mnohdy příběh předvítatelný. Více Buddy movie a špionážního thrilleru a byl bych o mnoho spokojenější. Přesto jsem se nenudil. Nic víc. 5/10.