MickeyStuma

MickeyStuma

Martin Štusák

okres Ústí nad Orlicí

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 32 62 93 123
    • 23.5.2018  19:31
    12 Strong (2018)
    ****

    Příběh přibližuje tým speciálních sil nasazeného do Afghánistánu po 11. září. Příběh plný patriotismu a přesvědčení. Počáteční nadšení všech zúčastněných snad už ani nepřekvapí. Jedná se o filmovou oslavu a úctu k chlapíkům, kteří dokázali nemožné. Dějově je vyprávění jednoduché, avšak cílené. Tvůrci např. nevynechali ani scénu popravy matky Talibanem jenom proto, že vzdělávala své dcery. Válečné scény jsou v rámci filmové zábavy natočeny efektně a rozhodně se nemají za co stydět. Snímek se hrdě řadí k obdobným vlasteneckým snímkům, které připomínají určitou historickou událost, byť hollywoodským stylem a které neopomenou na samém konci ukázat fotografii skutečných hrdinů. Na snímek se rozhodně nedívat politicky. Je to jen obyčejný válečný film na základě skutečných událostí, jako každý jiný.

    • 4.11.2018  01:49
    22. míle (2018)
    ****

    Další americký akční snímek určený převážně pro asijský trh a tak podle toho také vypadá. Rychlý děj, silné dialogy, akční švih a drsnost. Takže čistý akční biják v hongkongském stylu a to bez bázně a hany. když se přesně toto pokoušel v Hollywoodu natáčet svého času světoznámý král akčního filmu John Woo, nechtěli mu to z počátku dovolit. A nyní se v zájmu zisku najednou mohou strhat. Tak co si o tom myslet. Dějově se jedná o klasický motiv špionážního příběhu mezi Amerikou a Ruskem spojené s hrozbou teroristického útoku a tak očekávaně vlastenectví doslova září. A co typická americká nepřemožitelnost? No, o tom to právě je. Snímek je plný současné politiky na všech frontách a moralizování. Stačí pozorně naslouchat, co Mark Wahlberg coby James Silva během výpovědi, kterým je děj občas přerušen, přesně říká. Jeden příklad za všechny. “Většina zdrojů vám lže přímo do obličeje. Chtějí dostat co požadují, protože vědí, že na to mají moc.” Není to k zamyšlení? Takže zběsilý, drsný a neúnavný akční snímek, který opět ocení jen příznivci hongkongských akčních snímků a hlavně stylu Johna Woo.

    • 27.1.2018  17:47

    ´Akty násilí.´ Příběh o unesené dívce obchodníky s lidmi, kterou začnou hledat bratři a snoubenec. Běžné téma přeci jen zpracováno krapet jinak. Přitažlivým na snímku je jako obvykle Bruce Willis, ale u mnohých může dojít ke zklamání. O hlavní roli v jeho případě totiž v žádném případě nejde. To přenechal jiným a udělal dobře. Přeci neudělá stejnou chybu jako Stevem Seagal, který se naopak od toho ne a ne odpoutat. Příběh je více dramatický jak akční a směle se houpe nad faktem, jde-li o záchranu a nebo spíše o pomstu. Je to tak nerozhodné, že to vypadá na oboje. Snímek vlivem námětu nutí porovnávat se sérií ´96 hodin´, kde byla nastavena laťka hodně vysoko, ale zcela zbytečně. K porovnávání není takřka nic. Snímek si jde svou cestou v jednoduché nenáročné zábavě bez nutnosti tlačení na pilu k akci. Právě tento fakt akčně založené jedince nejvíce zklame. A dobře jim tak. I když dva dělají totéž, nemusí jít vždy o totéž. Takže snímek více dramatický než akční, který i v tomto ražení má rozhodně něco do sebe.

    • 31.10.2018  00:31
    Alfa (2018)
    *****

    Vizuálně, koncepčně a schématicky nádherný dobrodružný snímek z příběhem z doby ledové o odvaze, přežití a přátelství.  Stylem vyprávění to připomíná dávný filmový počin z roku 1981 ´Boj o oheň´. Drsná pravěká divočina, kde si nikdo není ničím jist a kde je v podstatě každá vteřina bojem o život. Ve zmiňovaném starším snímku hledá určitý kmen oheň. Tady máme pouze jednu postavu na prahu dospělosti hledajícího pro změnu svůj vlastní kmen. Sice se tu občas promluví, ale jinak je vše vyprávěno obrazem a skutečně to stojí za to. Snímek byl stvořen přímo pro 3D a takto to nevidět je ohromný hřích. Nádherné scenérie, barvy, i kamera. Jedná se skutečně o mistrovské audiovizuální dílo, jaké tu hodně dlouho nebylo. Co se týče děje, jednodušší snad už být ani nemohl, ale když se jedná o přátelství člověka se psem, co na tom chtít víc? Prostě se jedná o obyčejnou ideu počátku soužití člověka se psem v té nejjednodušší formě. Vědecké expertízy ponechme stranou, neboť co vědec, to jiný názor a teorie, které se stejně každou chvíli neustále mění. Lidský i psí charakter je z lidského hlediska a chápání věrohodný a svou autenticitou nemálo silný. Ale to zvládne pochopit snad jen pejskař. Tohle filmové dílo zkrátka dokáže obohatit vztah člověka se psem nádherným a jednoduchým příběhem. Tvůrci se nijak nesnažili o hloubku dramatizace nervydrásajících a dějově složitých scén a udělali dobře. Velký příběh, nádherné obrazy, skvělý film. A to pro každého.

    • 10.4.2018  18:09
    Annihilation (2018)
    ****

    Na Zemi se objevil neznámý ekosystém a tak biologové mají zase co dělat. Snímek má v sobě jistou ambici a velkolepost ve své mystifikující děsivosti. Jen je potřeba se do toho dostat a vstřebat základní myšlenku. Struktura snímku je zdařilá, stejně jako vývoj, i když místy předvídatelný. Oproti tomu je také hodně sofistikovaný, psychologický, vědecký a převážně filozofický, takže ve své podstatě pro někoho hůře pochopitelný. Představuje se tu typ reflexivní vědecké fikce, která se zamýšlí nad naším postavením ve vesmíru, naší povahou a nebezpečností a také nad surrealistickým dojmem rozpadu lidské identity. Dějstvím provází ryze dámská výprava s cílem tomu všemu přijít na kloub. Tempo je pomalé a bez pořádné akce, takže mnozí diváci se budou jistojistě nudit. O akci to však bohužel vůbec není. Snímek vhodný spíše pro fanoušky sci-fi.

    • 13.10.2018  03:01
    Attrition (2018)
    ****

    Typická segalovka, jehož námět by se dal tradičně okomentovat po švejkovsku. Unesly jste dívku, tak tady máte přes držku. Steven Seagal opět nezklamal. Dějová linka je už tedy předem známá. Snímek začíná nejdříve akcí, kdy je nám názorně ukázáno, co že je hlavní postava, právě ztvárněná Stevenem, zač a pak děj pokračuje jeho současným životem někde v asijské zemi, tentokrát jako vyhledávaný lékař. A když je požádán o záchranu unesené dívky, což předpokládaně nejdříve odmítne, dá dohromady starou partu a nastane řežba. Mezi tím neustále moudré filozofování a jeden moralizační proslov o stavu současného lidstva na konec. No, a je to. Takže skutečně nic nového pod Sluncem. Jeden rozdíl tu ale přeci jen je. Během natáčení se viditelně sázelo na dokonalost. Takřka umělecká kamera ve spojení s výtvarnou stránkou každičké scény snímek téměř sklouzává až do končin artových počinů. I cákance krve působí jako artový obraz. Barvy září svou obrazotvorností, prostředí je ve spojení s psychologickým projevem dané scény, soundtrack působí relaxačním dojmem. Akční scény typicky segalovsky drsné a jako obvykle je v určitých kratičkých záběrech poznat Segalův dvojník. Takže se v podstatě jedná o současný segalovský filmový standard, jen vizuálně jinak natočený.

    • 11.9.2018  01:54

    Tak dlouho dva mladíci vykrádají byty, až narazí na psychopata věznící a mučící dívku. Děj je veden v poklidu i když typický styl lekaček si i zde své místo našlo. O nic krvavého ani nervydrásajícího se však v žádném případě nejedná, takže kdo vlivem tématu něco takového bude očekávat, má prostě smůlu. Jedná se o vcelku atmosférický thriller s mírným napětím, ve kterém je bohužel v rámci vývoje děje předem vše odhadnutelné. Způsobeno je to hlavně použitím neustále omílanými dějovými motivy. Příběh jako takový je však solidní a herecký výkon Davida Tennanta v roli věznitele je skutečně excelentní. Ke snímku může být mnoho výhrad, ale i chvály. Za pozornost stojí, ale určitě od toho nic významného neočekávat.

    • 17.7.2018  02:39
    Beirut (2018)
    *****

    Příběh se neobvykle pohybuje na syrové diplomatické úrovni, což znamená, že je převážně konverzační a svým smyslem pro laiky dosti složitý. Tohle by stačilo i na komorní studiové zpracování, ale je vidět, že tvůrci na ničem nešetřili a ohromnou plně realistickou výpravou dokáže divákovi vnutit onu temnou atmosféru, strach spojenou s odhodláním a hlavně nejistotu. Takový film tu skutečně chyběl a vedle těch válečných, poukazující především na vojenské akce, působí takřka jako zázrak. Diplomaté a tajné služby. Ti všichni rozehrávají politické hrátky a intriky, do kterých ani média nevidí a tak přirozeně ani my, kteří je sledují. Ohromná autentičnost dává všemu skutečně až realistický pohled na veškeré dění a byť se klasicky poukazuje hlavně na americkou činnost, čímž vůbec nepřekvapí poslední záběr scenérie s americkou vlajkou po boku, je jednoznačně vidět, že podíl na všem mají i všechny ostatní strany konfliktu. Takže tu máme prostý příběh o únosu důstojníka CIA a snahy ho získat zpět. A ještě jednou, to vše na diplomatické úrovni, která vyvrcholí typickým thrillerovým napětím. Buď jak buď, tohle se bez osobního politického pohledu prostě povedlo.

    • 3.8.2018  00:39
    Calibre (2018)
    *****

    Fenomenální snímek oplývající svou syrovou realističností, nesnažící se ani škobrtnout o ryze popkornovou zábavu. Hodně se to dokonce dostává až k artu, což na sympatiích nijak neubírá. Téma: Zločin a trest. Ale tak nějak po venkovsku. Je to svým způsobem příběh o morálce sice za pomoci jednoduchého příběhu, avšak naprosto úchvatně zrealizovaného. Přesvědčivé herecké výkony a výborná kamera již celý koncept svou profesionalitou jen dále vyzdvihují. Vývoj děje se nikam nehrne a nechá vše plynout přesně tak, jak by se to skutečně asi tak dělo. Vše vyvrcholí hmatatelným pocitem viny, jenž pohled ´hříšníka´ do kamery v závěrečném obraze dává jasně najevo divákům se nad tím vším zamyslet a udělat si svůj názor nad celou tou událostí. Snímek tedy přináší velice dobré intenzivní thrillerové drama o dvou přátelích, kteří si vyjeli na lov, ale vše nakonec vlivem nešťastné náhody dopadne zcela jinak. Tímto snímkem se Netflix velice vytáhl.

    • 23.9.2018  19:57

    Rodina se snaží přežít masivní katastrofu. A ta ční v tom, že do města jen tak z ničeho nic vlétne něco, co vypadá jako mlha, kouř či oblak prachu v pískové barvě a nikdo neví co to je, odkud to je a jestli to není jedovaté. Originální název je v překladu ´V mlze´, tak dejme tomu, že je to mlha. Rapidně jednoduchý příběh v pomalém tempu vyprávění, ale nic významného nepřinášející. Po osmi minutách, kdy nám jsou představeny hlavní protagonisté, se objeví mlha a pak už děj sleduje jen jejich počínání. Vizuální efekty jsou dobré, ale scénář je napsán tak, že se děj velice táhne a nutí si během sledování několikrát zívnout. Myšlenka námětu není k zahození, ale děj bez patřičné dramatizace a zvýrazněného nějakého toho zoufalství ve snaze přežít za každou cenu zkrátka nemá takovou šťávu, jakou by mohlo mít. Na druhou stranu, není to Hollywood. Francouzští tvůrci americkou produkci nijak nekopírovali a šli si ryze svou cestou. Takže se vlastně jedná o film, u kterého záleží na úhlu pohledu. A tak tu máme další snímek o mlze, tentokrát evropský, který asi málokoho svým vyzněním nadchne.

    • 26.11.2018  02:16

    Čtvrtý snímek ze série ´Death Race´ jasně ukazuje, že si tvůrci na nic zbytečně nehráli. Hlavní charakter příběhu je zachován, což je nejdůležitější. Použití známé dějové linky sice způsobuje značnou předvídavost, ale opravdu to někomu vadí? Proč? Hlavním magnetem snímku je především smrtící automobilový závod a toho se divák dočká. Napětí by se dalo krájet a jedinkrát se nepolevuje. Spousta brutality, nahoty, okrajově lesbická i heterosexuální sexualita. Klipový střih udržuje tempo, podporované skvělým soundtrackem. Vizuální efekty už jen doplňují jinak výbornou kameru. Zkrátka bylo dějově vsazeno na jednoduchost a filmařská práce už jen dodělala zbytek. A vyplatilo se. V rámci akční zábavy obyčejného videofilmu byla tímto laťka opět vyzdvihnuta nahoru.

    • 8.6.2018  23:06
    Delirium (2018)
    ****

    Každý kdo viděl sérii 'Psycho’ si jistě vybaví začátek druhého dílu. Norman Bates se vrátí z psychiatrického ústavu a v jeho domě se začnou dít věci vskutku podivné. A tak nějak začíná i 'Delirium’, jen neznáme jméno onoho navrátilce. Netrvá dlouho a dozvíme se proč v psychiatrické léčebně vlastně byl. A od této doby se dějová linka přeci jen začne, od zmíněného snímku, ubírat poněkud jiným směrem. I tak to vypadá, že si tvůrci na 'Psycho 2’ vzpomněli, příběh si propůjčili a krapet pozměnili. Tedy hlavně od poloviny děje. Ke konci jedna scéna hodně překvapí a snad i svým vývojem šokuje. Střídmé tempo, thrillerová atmosféra, dějová linka bohužel předvídatelná. Vyloženě filmová pecka to tedy zrovna není, ale i tak žánrově určitý potenciál má.

    • 1.6.2018  01:52

    Ďábelský strom: Zakořeněné zlo. Fantazijní mysteriózní příběh o zlu, který rozsévá jeden obyčejný starý strom. Strom, který skutečně existuje a kolem kterého se dějí podivné věci. Nízkorozpočtový snímek se honosí atmosférou, tempem a vyprávěním podobně jako dnes již postarší snímek ´Záhada Blair Witch´ se zakončením ve stylu snímku ‘Vymítač ďábla’. Jen není natočen jako found footage a těžko říci, jestli je to dobře nebo špatně. Takto snímek trochu vypadá jako hraná reportáž, která končí stejně podivně jako je podivnost všech anomálií kolem stromů. Obyčejná jednoduchá vyprávěnka založená na základě balad, vyprávění a daných skutečných událostí, která je vlastně bez příběhu. Před titulky jsou ukázány skuteční aktéři a ukázky novinových článků. Zajímavostí je, že se na scénáři podíleli hlavně diváci. Tvůrci se sice snažili vizuální stránku pojmout jako horor, ale je to na škodu. Při takovém zpracování krvavé scény spíše vadí. Žádná hrůza, žádné napětí, žádné lekačky. Pouze tajemná mysteriózní záhada a nic víc. Kdo chce skutečný horor, musí jinam.

    • 16.9.2018  16:19
    Dubček (2018)
    ***

    Myšlenka snímku je dobrá, ale celé je to bohužel nějak nedotažené. I když se jedná o ryze televizní projekt, celý film působí spíše jako hraný dokument. Docela vadilo už na začátku Dubčekovo vnitřní filozofování, neboť to jakoby předpovídalo značnou televizní nudu. Co se týče událostí a osudů politiků včetně Dubčeka, kteří byli uneseni do Sovětského svazu se zodpovídat a být přinuceni podepsat tzv. ´Moskevský protokol´, je z historického hlediska velice přínosné, neboť o tomto se nijak zvlášť nemluví ani nepíše a tak současná veřejnost neví co si prožili a myslí si o nich ve své naivitě své. Jenomže nejenže není zohledněno vše, ale mnohé scény nic neosvětlují a tak neznalý divák neví, jednoduše řečeno, co, kde, jak a proč. Jako příklad lze uvést scénu z letiště, kde byl odmítnut start k návratu do Československa, dokud nebude přiveden František Kriegel. Kde byl a proč byl zadržován se ze snímku prostě nedozvíme. Osud Františka Kriegela je sice kapitolou samo o sobě a taktéž by si zasloužil svůj film, neboť jako jediný odmítl ´Moskevský protokol´ podepsat, což byla na tu dobu neskutečná odvaha a následky samozřejmě nenechaly na sebe dlouho čekat, ale když už je o něm, zmínka, tak tedy se vším všudy. Nic naplat, za komunismu se také točily takovéto politické snímky o politických jednáních a je neoddiskutovatelné, že byly daleko napínavější. Jejich ideologii protentokrát ponechme stranou. Jde jen o to, jak byly natočené. Ale zpět k Dubčekovi. Scénář se věrně drží historie a jak je psáno výše, mnohým osvětlí, co se s těmito představiteli vlády po únosu do Moskvy vlastně dělo a čím si museli projít. Ale je to hodně málo. Místo toho vnitřního filozofování, které spíše zdržovalo a nudilo, se měl dát větší důraz na okolnosti všeho dění a hlavně patřičnému vysvětlení pro lepší orientaci.

    • 30.10.2018  02:09

    Romantické filmové příběhy jsou hlavní doménou především americké a francouzské produkce a tak když se něco takového objeví v kinematografii české, už předem to bohužel budí rozpaky. Máme tu snímek odehrávající se na vesnici s typickou vesnickou náturou a vesnickým dějovým námětem. A na české poměry vcelku přínosné až charakterově a koncepčně trefné, ale bohužel ve výsledku tradičně omšelé, nezábavné a zcela bez citů. Chybí tomu prostě živost, elán a vtip. Součástí vyprávění je pohled hlavní postavy, tedy Marie v podání Anny Polívkové, do kamery, kdy nahlas dává najevo své myšlenky. Snímek si tak pohrává s nadnesenou a zábavnou atmosférou, která však postrádá nadšení a prozíravost. Nám, jako prostým divákům, jsou její myšlenkové pochody prostě putna. Onen pohled do kamery má v podstatě navodit pocit, že se prostě dívá na diváka a tím vlastně narušit iluzi nezávislosti filmu jako takového a tím tedy přesvědčit diváka, že je všeho dění součástí. Ale funguje to? Na to nechť si každý odpoví sám. Kouzlo nechtěného se prostě nekoná, i kdyby čert na koze jezdil. Jako jednoduchý vesnický vztahový příběh nějaký ten potenciál má, ale rozhodně upadne v zapomnění, než by řekl švec. Ono když to vypadá jako celovečerní televizní bakalářská povídka...

    • 1.8.2018  23:54
    Extinction (2018)
    ****

    Příběh z počátku ukazuje noční invazi z nebes na určité město, což předznamenává další snímek na již provařené téma, ale svým dějovým vývojem se nakonec ukazuje, že je vše nakonec všechno jinak a že z námětu ční jistá originalita. Příběh sleduje určitou rodinu a hlavně otce, u kterého dojde k jistému odhalení a tím i vysvětlení co je vlastně zač, kdo je ten agresor a jak se vlastně ve skutečnosti věci mají. Téma hodně známé a již mnohokrát použité. Tentokrát však odvyprávěné přeci jen trochu jinak a není tajemstvím, že jde o umělou inteligenci. Mnohé je vysvětleno a to i dokonce za použití citace takového vědce, jako je Stephen Hawking. Příběh má tedy myšlenku, která se v médiích občas probírá, ale je to jen další teorie, co by z toho mohlo nakonec vzniknout. Po vizuální stránce není co k vytknutí. Náhlá invaze je skutečně děsivá a ohromnou chválu si zaslouží i dětští představitelé, kteří dokázali neustále hrát hrůzu, zděšení a strach. Nejedná se však o nic akčního. Snímek je z oblasti dramatických sci-fi thrillerů vedoucí k myšlence a jisté opatrnosti. Vzhledem k dějovému vývoji je zapotřebí pozornost a trochu i nad tím vším zapřemýšlet. I tak je snímek jednoduchý, žánrově zásadový a i přes svou moralizační hodnotu žánrově zábavný.

    • 29.9.2018  18:55
    Final Score (2018)
    ****

    Jak je tímto snímkem vidět, akční dějová šablona dle filmové pecky ´Smrtonosná zbraň´ je stále ještě v kurzu. Když si to zrekapitulujeme, tak Bruce Willis se coby John McClane teroristům postavil nejdříve v mrakodrapu (1988) a později na letišti (1990). V roce 1992 si něco takového zkusil i Steven Seagal a to snímkem ´Přepadení v Pacifiku´, kde se postavil teroristům jako kuchař a elitní vojenský specialista Casey Rybak na válečné lodi a i u něj se jednalo o naprostý vrchol jeho herecké kariéry. A přišel rok 1995 a snímek ´Náhlá smrt´, kde se pro změnu na hokejovém stadionu vydováděl Jean-Claude Van Damme v roli hasiče pod jménem Darren McCorde. (McClane - McCorde. Náhoda?). To už sice takovou peckou nebylo, ale dejme tomu. Dalo by se pokračovat, ale tady se už zastavme. Snímek ´Final Score´ (Finální skóre) je totiž tomu Van Dammovýmu podobný jako vejce vejci. Jen se hokejový stadion zaměnil za fotbalový, jiná záminka teroristů a hlavní hrdina nejde na stadion se svým synem, jako Van Damme, ale se svou neteří. A onoho hlavního hrdinu si s vervou sobě vlastní tentokrát s chutí zahrál Dave Bautista, jako Michael Knox coby bývalý voják s bojovými dovednostmi. Dějová šablona je tedy ještě jednou naprosto stejná a tím by se dalo skončit. ´Final Score´ vs. ´Sudden Death´ Který je lepší a který horší? Těžko říci. ´Sudden Death´ je snímkem své doby a ´Final Score´ se k tomu jen vrací. Takže se jedná o pouhopouhý filmový styl staré dobré akční práce 90. let, což znamená zcela bez monstrózních CGI efektů, jaké jsou v dnešní době obvyklé. Ne, o špatný akční film se v žádném případě nejedná. Jen připomíná svým vyzněním dávné časy 90. let. A na tom přeci nic špatného není.

    • 11.7.2018  00:20
    Ghostland (2018)
    ****

    Příběh zpočátku sleduje matku a její dvě dcery stěhující se do domu, který zdědila. Netrvá dlouho a jsou v něm přepadení podivnými existencemi vezoucí se v cukrářském autě, který už viděli při cestě sem. Drsná scéna boje matky o život svých dcer až vyráží dech. O šestnáct let později se obě dcery setkávají v onom domě, kde se začnou dít věci vskutku podivné. Šílenostem není stále ještě dost a tak se v kinech objevila další ponurá, temná a velice depresivní podívaná na poli dramatu, thrilleru a hororu nemající zábrany naprosto v ničem. Záhadné postavy přinášející doslova teror vyvolávají strach, nedůvěru a zoufalství. Nic není takové jak vypadá a vše je jen klam i souvislost s očekáváním. Režisér a autor scénáře v jedné osobě si vizuálně s divákem pohrává tak, aby i u něj probudil přesvědčení absurdity šílenství a hrůzy. A to se mu povedlo výtečně, neboť kdo se v tom ztratí a neví která zrovna bije, je na tom úplně stejně jako ta děvčata, která to na rozdíl od diváka pociťuje i silně psychicky, duševně a hlavně fyzicky. Ono psychologické pojetí spojené s určitým mystériem může být skutečně pro někoho velmi těžkým artiklem, ale tak už to u takových filmů prostě bývá. Snímek se tak vlivem svého uchopení příběhu stává pochopitelným jen pro někoho. Když se však do toho divák svojí vůlí zaboří a nic mu neujde, vyplyne mu poměrně zajímavý příběh, který však v žádném případě není pro citlivé osoby.

    • 1.9.2018  18:02
    Ghoul (TV seriál) (2018)
    *****

    V totalitním režimu je kdesi v Indii do vojenského vyšetřovacího střediska přivezen tajemný vězeň, který na místě odhalí tajemství, dotýkající se hlavně minulosti muslimky Nidy, a rozpoutá doslova peklo v podobě arabského démona. Skvělý příběh podpořen pevným scénářem, skvělými hereckými výkony, kulisami a vůbec výpravou, a to všechno za vynikající kamery. Za to vše by se nemusel stydět leckterý kinofilm. Jak je u indické kinematografie zvykem, i zde si tvůrci vypomohli několika motivy z různých hollywoodských snímků, jako je např. ´451° Fahrenheita´ hned v úvodu první části a později několika dalších, které pozná skutečně jen filmový znalec. Ale jako vždy, ničemu to nevadí. Miniseriál jako celek v rámci žánru funguje naprosto skvěle. Hlavní postavou je muslimka a děj se odehrává v prostředí Indie, takže se opět po divácké stránce do toho tahá politika v rámci muslimské propagandy. Tady je to však zcela zbytečné. Muslimské náboženství v rámci příběhu nejenže nevadí, ale naopak přispívá k většímu nadhledu. Děj je skutečně děsivý a každou částí nabírá na obrátkách. Temná atmosféra by se dala doslova krájet a vzniklé peklo v prostorách omšelých vojenských prostorách je skutečně šokující. Netflix se tímto hodně vytáhl. Prozatím se jedná o nejlepší hororovou minisérii, kde hororový žánr dosáhl svého významu.

    • 1.9.2018  17:56
    Ghoul - Epizoda 1 (E01) (epizoda) (2018)
    *****

    První část hned zpočátku představuje temnou atmosféru a politické rozhraní známé z příběhu Raye Bradburyho, které bylo již dvakrát filmově zpracováno pod názvem ´451° Fahrenheita´ Ano, i zde se pálí knihy, neb se jedná o pomíjivou literaturu. A pomíjivý lidé se převychovávají. Hlavní postavou je muslimka Nida, která se stává vyšetřovatelkou ve středisku Meghdoot 31 krátce po té, co předá spravedlnosti svého otce kvůli protivládní činnosti. Muslimka je to však krapet odlišná. Ve svém zaměstnání bez problémů sundá šátek a muži podá ruku. Prohlédne si své nové pracoviště a některé vězně a vše je zakončeno příjezdem vězně nového, na kterého putuje nedozírný důraz. Celé dějství se odehrává v noci, což má za následek s pevným dějem a přísně drženou plynulostí onu temnou až vizuálně hororovou atmosféru. Rozjezd je vydařený.

    • 1.9.2018  17:57
    Ghoul - Epizoda 2 (E02) (epizoda) (2018)
    *****

    Druhá část přirozeně pokračuje tam, kde předchozí první skončila. Poznáváme onoho vězně a snahu věznitelů pomocí mučenění z něj dostat informace. Temná atmosféra o něco zesílila důraz děsivosti a hnusu. Pomáhá tomu nejen prostředí, ale i kamera využívající i obraz z kamery průmyslové. Že by odkaz na žánr found footage? Nida se zúčastňuje výslechu a začnou se dít věci nedajíc se nějak rozumně vysvětlit. Podivné události kolem vězně a jeho chování se jí dotýkají víc, než si myslí. Závěrečný vězňův úsměv jakoby odkazoval na jinou neodolatelnou postavu a tím je Hannibal Lecter. Ale je to jen domněnka. Druhá část tedy pokračuje ve své koncepci šokovat a nikterak v ničem nezaškobrtává.

    • 1.9.2018  17:59
    Ghoul - Epizoda 3 (E03) (epizoda) (2018)
    *****

    Třetí část je ve znamení zvratů, zoufalství a strachu. Dozvídáme se, co se to vlastně děje a proč, a hlavně, co je to ten Ghoul. Nida s tím má skutečně víc společného, než si myslí. Dramatizace, hororová atmosféra, napětí a akce na vysoké úrovni. Finále příběhu je překvapivě lepší a hlavně děsivější, než by se dalo očekávat.

    • 8.6.2018  19:04
    Higher Power (2018)
    *****

    Když vesmír začne konat, nemá smysl vzdorovat. Na samém počátku příběhu se dozvíme o hrozbě a pak už následuje velmi zajímavý vývoj plný psychologie, filozofie, lidskosti a citů. Joseph Steadman se stává testem maniakálního vědce, který ho ovládá v rámci daných skutečností. To by mohlo svět zachránit anebo ho naopak zničit. Artový sci-fi snímek s úžasnou atmosférou podpořenou velmi povedenými vizuálními efekty, které už samotný příběh doplňují, místy i přebírají vyprávění a které si velmi striktně pohrávají s lidskou představivostí. Je člověk součástí vesmíru? Mohou takové myšlenky dojít až k reinkarnaci? Co je to vlastně boží síla? Jedná se o snímek, u kterého se musí hodně přemýšlet a sledovat každičké filmové políčko. A také se hlavně jedná o sci-fi příběh, který nemá nic společného s popkornovou zábavou. Tady žádné střílečky, hlášky a jiné věci typické pro popcornové filmy. A proto je snímek pouze pro filmové fajnšmekry, kteří ví, co to je skutečné filmové umění.

    • 9.10.2018  01:08

    Temný a drsný detektivní příběh s mysteriózním nádechem plného severského napětí, podivností, sněhu a mrazu. Pomalé tempo umocňuje divákovu mysl si příběh prožít v plné parádě. Spousta nečekaných zvratů a šokujícího vývoje vytváří v plné míře emoční sounáležitosti rozvinutého a naprosto promyšleného příběhu. Je to další film, který se musí pozorně sledovat, neboť dramatizace není zase až tak jednoduchá, jak by se mohla na první pohled zdát. Jedná se přeci jen o složitější film, než jsou současné komiksové blockbustery. Život není žádnou procházkou rájem. Naopak je v plném celku lstivý a plný temné zlosti a nenávisti. A toto vše je v tomto příběhu zachyceno v celé své nejednoznačnosti a nebezpečné krásy, která je věrohodná s projevy napětí v reálném světě. Na druhou stranu se kupodivu nebere zase až tak moc vážně. Nepředvídatelný záměrně pomalý psychologický epos dobře si hrající s mytologií. Komu se líbily snímky jako např. ´Insomnie´, ´Wind River´, nebo první série ´True detective´, je tohle jasná volba. Pro diváky lačnící po zběsilém akčním spektáklu, lze jen doporučit se tomuto dlouhým obloukem vyhnout.

    • 28.10.2018  06:21
    How It Ends (2018)
    ****

    Další apokalyptický snímek s větším rozpočtem, ale zcela jiným stylem vyprávění. Jedná se o road movie, kdy otec se svým budoucím zetěm jeden autem z Chicaga do Seatllu za svoji dcerou a divák je spolu s nimi celou dobu veden v naprosté nevědomosti, co, kde a proč se děje. Příběh začíná určitou životní událostí, ale netrvá dlouho a najednou se začne vypínat elektřina, mobilní pokrytí i internet a ve vzduchu se objeví stíhačky. Pak už děj sleduje jen onu cestu s různými událostmi. Přepadení kvůli benzínu, požáry, kontroly, ozbrojené síly, atd. a stále je striktně zcela reálně vypravěčsky tajeno proč. Také kde by se to mohla posádka auta dozvědět. A tak se jen snaží během cesty vše nějakým způsobem pochopit. Frustrující atmosféra se tak skutečně vymaňuje od dřívějších snímků, kde bylo předem vše prozrazeno. Ke konci se tu sice objeví nějaká ta spekulace, ale jak u hlavní postavy, tak i u diváka záleží, jak se k dané informaci postaví. Je na tom něco pravdy, nebo jen obyčejný nesmysl? Přijde na to. Při pozorném sledování děje se totiž objevují určité náznaky a tak jen stačí nad nimi zapřemýšlet. Jedna noční scéna toho prozrazuje až moc. O nějaký standardní popcornový snímek plný dramatických a akčních sekvencí spojené s různými intriky se tentokrát nejedná, což leckoho nepotěší. Snímek si nese v sobě určitou myšlenku, kterou divák musí pojmout dle svého uvážení. Vlastně to naznačuje už název snímku. ´Jak to skončí´ Příběh sice určitou událostí děj zakončuje, ale i tak to není nijak jednoznačně jasné. Vědci nás neustále varují o problémech a hrozbách na planetě Zemi a poukazují na důkazy po celém světě. Divák, který nepochopí poselství tohoto snímku, nepochopí ani smysl příběhu.

    • 18.10.2018  00:28

    Monster Movie konečně přišel se změnou. Godzilly a King Konga už skutečně bylo dost. A tak tu máme žraloka. Ohromného žraloka, kterému se vědecky říká Megalodon. A jak praví stará známá Wikipedie, jedná se o vyhynulý druh žraloka, který žil asi před 23 až 2,6 milionu let během období od raného miocénu do svrchního pliocénu. A takový tvor se objevil v Mariánském příkopu, nejhlubším místě světa. Snímek, natočený na základě knihy ´Meg: A Novel of Deep Terror´ autora Steva Altena, přináší ekohororový příběh, avšak v čistě popkornovém kabátě, takže hrůzou si u toho nikdo kousat nehty nebude. Místy o napětí ale nouze není. Atmosfericky se jedná o něco podobného jako je třeba snímek z roku 1999 ´Útok z hlubin´. Co se týče příběhu, jako obvykle se nic nového nepředkládá. Jason Statham si zahrál kapitána Taylora, který měl s Megalodonem co do činění a byla na něj svalena zbytečná smrt mnoha lidí. A on svou práci opustil. A přišel den, kdy byl požádán o pomoc, protože se tak ohromný žralok opět objevil. On s výmluvou že to už nedělá nakonec jde. Tato dějová šablona byla už použita tak nesčíslněkrát, že začíná svým neustálým opakováním být pomalu trapná. A to se týká i ostatních scén, které jsme už prostě také nejednou viděli. Na druhou stranu je však otázkou, jestli vůbec lze ještě něco nového vymyslet. Děj je i přes svou stopáž velmi často zkratkovitý, což taktéž ve svém vývoji nevypadá zrovna nejlépe. Kniha je velmi obsáhlá a něco takového převedení do filmového scénáře není žádnou procházkou růžovým sadem, avšak v tomto případě to vypadá, že byla zřejmě cesta hodně trnitá. I když je fakt, že nevíme, je-li je na vině nepovedený scénář a nebo velice zbrklý střih. Vizuální efekty v podobě CGI jsou na kinofilm dobré, takže alespoň něco. Snímek jako takový tedy nijak zvlášť nepotěší, což je na dané téma docela škoda.

    • 21.11.2018  21:55
    Mrakodrap (2018)
    ****

    Bezpečnostní expert musí proniknout do hořícího mrakodrapu, ve kterém mají zločinci jako rukojmí jeho rodinu. Dwayne Johnson a akční katastrofický snímek působící jako remake stejnojmenného snímku z roku 1996, který zase pro změnu čerpal z dnes již kultovní akční klasiky ´Smrtonosná past´ z roku 1988. Různých odkazů na různé snímky v daném žánru je však přítomno daleko více. Atmosféra 90. let je velice typická, takže žádné přehnaně nadměrné efektové scény a bezmyšlenkově zběsilé tempo, jak je poslední dobou zvykem. Svým způsobem je to sice krok zpět, ale nakonec, proč ne. Nic než popkornový příběh bez bázně a hany, který neurazí, ale ani nemá co zásadního nabídnout. Za shlédnutí však stojí.

    • 22.7.2018  02:16

    ‘Podle křesťanských evangelií byla Marie Magdaléna přítomna při smrti Ježíše i jeho pohřbu; a je uznávána jako první svědek jeho zmrtvýchvstání. V roce 591 papež Řehoř První prohlásil, že Marie Magdaléna byla prostitutka. Tento mylný názor přetrvává až dodnes. Roce 2016 byla Marie Magdaléna oficiálně prohlášena papežským dekretem za apoštolku apoštolů a první zvěstovatelku vzkříšeného Ježíše.’ Film byl inspirován příběhem Marie Magdalénské, který se nachází v evangeliích. A je potřeba si to přečíst, aby se tento snímek správně uchopil. Jedná se o portrét Marie Magdalény žijící v době, kdy muži rozhodovali o osudech žen pod taktovkou zákona Boha. Máří Magdaléna je v podstatě velice kontroverzní osoba a protože se o ní říká ledasco, je velice těžké biblicky tuto osobu přijmout a nebo se od ní odvrátit. Něco jsme se o ní dozvěděli už ve snímku ‘Šifra mistra Leonarda’. V tomto portrétu je však vidět, že tvůrci byli velice opatrní, aby snad nebyl někdo pohoršen. A tak se nic nového o Máří Magdaléně nedozvíme. Jen putovala po boku Ježíše a byla přítomna při jeho zatčení, odsouzení i popravě, zatímco všichni ostatní utekli nebo se schovávali. Natočeno je to však  impozantně, citlivě a biblicky velice citově. A co víc, ať se to někomu líbí nebo ne, Ježíšův postoj k lidem je, jak se dnes říká, genderově vyvážený. Nevytváří rozdíly mezi muži a ženami. Všechny respektuje a učí naprosto stejně. Jestli v tom je úmyslně skrytá současná politika o rovnoprávnosti je těžké říct, ale podle toho, jak příběh začíná, to tak na sto procent vypadá. Každopádně je snímek v jistých směrech inteligentní. Atmosférou si vykračuje téměř artově, ale k dosažení takového cíle přeci jen ještě něco chybí. Po dramatické stránce tak pochopitelně není o co stát. I dvouhodinová stopáž je dost málo na to, aby bylo odvyprávěno vše zásadní a tak tu máme z Bible jen určité útržky. Ano celkově to je hodně málo, ale je to prostě jen celovečerní film. Takovéto téma je na své rozšíření spíše hodno k TV seriálu. Co se týče Máří Magdalény, zmínka o ní je i v seriálu ‘The Bible’ z roku 2013 a snímku ‘Kipling Jesus’ (Proč zabili Ježíše) z roku 2015, kde si Máří Magdalénu dle kritiky velice úspěšně zahrála Martha Issová.

    • 23.8.2018  01:06

    Příběh na základě skutečné události o mladém páru náhodně se potkající, což je přivede až k vzájemné lásce a nečekaně k nejdobrodružnější zkušenosti v životě. Vyplují na romantickou plavbu na jachtě na širé moře, kde budou čelit jednomu z nejhorších hurikánů. Hurikánu pojmenovaném jako Raymond. A tak tu vlastně máme další -Dokonalou bouři-. Ale pozor! O nic nervydrásajícího se v žádném případě tentokrát nejedná. V podstatě je to něco jako Cameronův ‘Titanic’. Příběh však má dvě časové roviny, které se ve vyprávění střídají. Jedna po bouři, čímž celý film začíná a divák ještě vůbec neví, co že se to vlastně stalo, a druhá před bouří. Takže postupně vidíme co tragédii předcházelo a co se dělo po ní. Časová linka před bouří má mírný romantický nadhled nad volným průběhem děje od seznámení až po vyplutí na moře a druhá časová linka po bouři už poznáváme jejich osud v osamocení a nudných nekonečně dlouhých dní. A svým způsobem se bude nudit i divák, ale alespoň mu to napomůže se vcítit do jejich situace. Vyčerpání pod horkým sluncem na poškozené jachtě a všude dokola nic než voda, samota a beznaděj. Syrová realita ukazující jeden zásadní milník. Co člověka nezabije, rozhodně neposílí. Láska posiluje a dává naději dožít se dalšího dne. Snímek je svým zpracováním daleko reálnější, což nebývá zase až tak často zvykem. Tragická událost je ukázána jen v krátké stopáži, ale stojí za to. Tohle by nikdo nechtěl zažít. Jako obvykle na konci filmu jsou nám představeny fotografie skutečného páru, kterým se tohle stalo. A je to hodně smutný osud, proto to srovnání s Cameronovým Titanikem.

    • 13.6.2018  16:29
    Noční hra (2018)
    ****

    Hra tak realistická, že není poznat, jestli to už takhle náhodou není skutečné. S takovýmto námětem jsme se už mohli setkat v roce 1997 u snímku nazvané jednoduše a zcela výřečně: ´Hra.´ Pod režijní taktovkou Davida Finchera si ji ve své roli zahrál Michael Douglas. Snímek měl napínavý temný thrillerový ráz a skutečně ani divák si v ničem nebyl jist. Nyní máme něco podobného. Název je ´Noční hra´ a celé je to ve zcela jiné atmosféře. Parta přátel posedlá hraním různých her si něco takového zkusí také, jen v poněkud jiné režii. Po delší době se do kin dostala komedie tak výřečná, že se bez milosti dá prohlásit, že tu snad každý v oné partě má místo pusy doslova slovní kulomet. Avšak jejich prostořekost a komentovaní všeho možného i nemožného je zábavná, kupodivu po celou stominutovou stopáž. Děj je živý a neexistuje jediného nudného místa. Absence grotesky, zato situačního humoru je více než dost. Takovýchto filmů obsahující humor vkusný, neurážející a hlavně bez fekálií, je v dnešní době skutečně jako šafránu.

<< předchozí 1 2 3 4 32 62 93 123
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace