Recenze (5 287)
12:08 Na východ od Bukurešti (2006)
Pri tomto filme ma napadla jedna myšlienka. A síce, že aké smiešne z pohľadu bežného života sú všetky tie veľké udalosti, revolúcia v r. 89.... Dnes je to prezentované všetko tak, ako keby sa len odvtedy začalo žiť. Pritom pre bežného človeka si nič vtedy také nestalo (samozrejme okrem tých pár úmrtí ľudí, ktorí chceli byť hrdinami). Skôr veci spejú k horšiemu. Ale slnko svieti rovnako, aj Zem sa rovnako točí... Film na premýšľanie, aj keď dejová linka je trocha slabšia, ale tí páni potom v tom štúdiu pobavili, najmä ten čo sa chcel ukázať... A k tomu civilná forma, spokojnosť. Nadpriemer. 75/100
Rozhněvaný muž (1978)
Typický Lino Ventura - sám proti všetkým za záchranu svojho syna. Žiadne americké kudrlinky, len priamočiara krimi dráma a zaujímavá cesta za hľadaním pravdy. Tiež tu je niekoľko scén, ktoré v spojitosti s Venturom veľmi dobre zafungovali, napríklad tá v reštike. Veľká dávka charizmy v každom momente sa vám vyleje na obrazovku. Naproti tomu je tu i zopár nudnejších miest, bez ktorých by sa príbeh ľahko obišiel. Celkovo však veľká spokojnosť. Slušný nadpriemer. 80/100
Enola Holmesová (2020)
Ale prečo nie? Pri tomto filme veľmi záleží v akej nálade ho pozeráte. Ak máte práve chuť na niečo oddychové, tak určite tento snímok nie je zlou voľbou. Miestami síce až príliš detinské a pateticky naivné, no možno niekomu sa bude páčiť práve to. A k tomu slušní herci, len škoda, že H.B. Carter tam bolo tak málo. Mňa film zastihol v priaznivej nálade, takže na slabší nadpriemer to stačí. 70/100
Tak už konečně chcípni, táto (2018)
Rusi opäť prišli s niečím zaujímavým. Formou ani obsahom síce film príliš neoslní, no je to taká čistokrvná a riadne krvavá zábava. Taká feel-good pohodička, kde každý dostane to, čo mu patrí. Nadpriemer. 75/100
Banshee (2013) (seriál)
No čo k tomu napísať? Snáď iba to, že je veľká škoda, že je už koniec... Prijal by som ešte sériu, aj viac.... Každá jedna časť v jednotlivých sériách má niečo do seba - vygradované, miestami emotívne, nekompromisne akčné, miestami aj dramatické. Dokonca by sa našiel aj humor. Netvrdím,miestami pár scénok bavilo menej, ale vždy sa to potom dorovnalo nejakou silnejšou scénou. A postavy.... paráda, nemohli byť lepšie. A ten hacker bol perfektný.... Silný nadpriemer. 85/100
Za borovicovým hájem (2012)
Tak sklamanie, čakal som viac. Prvá časť s Ryanom Goslingom ešte ušla, ale potom sa z toho stala nudná zplácanina o ničom. Našťastie záver sa snažil o akúsi nostalgiu, keď si chlapec išiel za svojimi koreňmi, ale rovnako to nebola žiadna sláva. Ale aspoň niečo. Celkovo však ide o film na jedno použitie, ktorý do 15 minút zabudnete. Veľmi slabý priemer. 50/100
Blood Vessel (2019)
Som sa opäť raz nechal napáliť. Námet s tajomnou, strašidelnou loďou, kde strašia nejakí bubáci mám veľmi rád. Ale toto ani zďaleka nesplnilo moje predstavy, žiaľ. A tie masky.... hrozné niečo. na hranici odpadu. 30/100
Symfonie strachu (2013)
Veľmi slabučký trilerík, kde zaujme predovšetkým nápad a pekná hudba. No nič viac. Navyše sa tu dejú rôzne podivnosti, ktoré s realitou nemajú nič spoločné. To už som si radšej mohol pustiť Marvela. Ani psychický tlak záporáka na hlavnú postavu nebol bohviečo, čo prispelo len k priemernej atmosfére. Našťastie je tu nasadené rýchle tempo, takže to zbehlo pomerne rýchlo. Podpriemer. 40/100
Asi to ukončím (2020)
No čo už k tomuto napísať? Jednoducho Kaufman - originálne, komplikované, náročné na sledovanie deja, filozofujúce.... Film, ktorý si môžete vyložiť podľa seba na x spôsobov. Aj napriek tomu, moja predstava v súvislosti s filmom sa z väčšej časti naplnila, takže z tohto pohľadu veľká spokojnosť. Keby to skončilo o 20-30 minút skôr, tak idem do plna. Záver a jeho kultúrno-hopsajúca zložka filmu veľmi uškodila. Ako pozerám, nie som sám, čo má taký názor. Obrovská škoda. Inak, opäť jeden snímok, kde by sa do hlavnej postavy ako riť na šerbeľ hodil jedine Philip Seymour Hoffman. Chýba veľmi. Slušný nadpriemer. 80/100
Gambit (2012)
Príbeh ma ani tak neoslovil, aj keď sa tam nájdu zaujímavé momenty. No sú to len také ojedinelé výkriky do tmy, ako napríklad scénka s levom, Alan Rickman nudista, alebo keď sa Colin Firth skrýval v hoteli. Snímok ma zaujal skôr svojou atmosférou, ktorú dotváralo skvelé herecké obsadenie a príjemné prostredie. Tiež mám rád tento "Ritchiovský" štýl rozprávania. Na slabší nadpriemer to stačí. 70/100