Recenze (4 685)
Americká krása (1999)
Kevin Spacey byl opravdovou hereckou veličinou než si definitivně posral kariéru tím, že praskla jeho temná minulost. Jenže kdyby nic jiného tak dal světu Lestera Burnhama. A vznikl velmi krásný film o ošklivých nešťastných lidech. V mém osobním žebříčku se tento film bezproblému vejde do TOP20. 100%
Kursk (2018)
Podruhé během pár dní jsem sledoval událost, ve které je obsaženo víceméně ruské hrdinství, ale taky hrozná nadutost. Je škoda, že ruští námořníci byli zcela zbytečně obětováni z politických důvodů. Filmařsky to mohlo dopadnout určitě lépe. 65%
Ocelový meč (1987)
Sedm statečných se potkalo Tenkrát na Západě a odehrávalo se v post-apo budoucnosti. Bylo to céčko jak vyšité a v hlavní roli se tluče Patrick Swayze. Pamatuju si že jsem kdysi na videokazetě viděl prvních 5 minut. 40%
Vražda na jachtě (2019)
Aniston zavolala Sandlerovi zda nemá možnost točit něco co se odehrává v Evropě. Takže slovo dalo slovo a hurá na prázdniny do Středozemí. Vtipů minimum, zato se poměrně poctivě vyšetřuje a nakonec se přecejen zase jednou ukáže že vrahem je Komorník. Obě naše hvězdy natočily v minulosti mnohem lepší komedie. Anistonku už věk pomalu začíná dohánět. Sandlera už dohnal dávno. 45%
Gladiátor (2000)
Maj nejm is Gledyjejtr. Paráda, u které si divák zavzpomíná, jaké pecky na konci devadesátek vznikaly a na co se chodí do kina dnes. Pamatuju si že tohle vidět v kině byla naprostá povinnost. 100%
Astronautova žena (1999)
Slušný mysteriózní snímek alá Krajní meze, které jsem jako náctiletý neskutečně hltal. Je těžké si představit že Depp kdysi hrál i něco jiného než tajtrlíka na moři. 60%
Černobyl (2019) (seriál)
Naprosto stěžejní událost pro vývoj konce 20. století. Když odhlédnu od toho jaký dopad měla havárie v jaderné elektrárně pro východní a střední Evropu, zbývá mě konstatovat, že Britové to vzali tak nějak pěkně od podlahy a seriál vstkutku vymazlili. Jako divák se opravdu ocitám přímo uprostřed Černobylu, v městečku Pripjať nebo v moskevské nemocnici. Zkrátka je to působité, je to opravdové. Záběry, na kterých sledujeme postupnou devastaci Toptunova, Akimova a hasiče z hlavy už pravděpodobně nikdy nedostanu. Při sledování prvního dílu mě vrtala hlavou myšlenka zda se vůbec dozvíme jak se to tenkrát všechno seběhlo. Za nejslabší díl považuji 4. První a druhý díl bych s klidem označil za to nejvíce fascinující co kdy bylo natočeno. 100%
Řbitov zviřátek (2019)
Jakoby někdo zakopal film z roku 89 a vrátilo se tohle. Původní Pet Sematary není žádný hororový milník, spíše mírně lepší průměr. Jednoho hollywoodského rána si na něj ovšem nějaký producent vzpomněl. To co nám naservírovali připomíná jakousi rádoby imitaci bez duše, ve které jsou sice pěknější triky, možná zde hrají i lepší herci. Hlavně Lithgow je výborný. Výsledek mě ovšem moc nebavil. Ten příběh o trvdohlavém doktorovi, který by zahrabal cokoliv s čím se nedokáže rozloučit je slabý. Měli si na pozemku udělat plot a nemuseli řešit ty náklaďáky. 50%
Shaft (2019)
Jako komedie by tohle bylo super. SLJ je nahláškovaný až na půdu a často vtipně komentují společenské dění dnešní super korektní doby. Musím říct, že mě tahle nenáročná blackpower záležitost hodně sedla. Shaft v téhle formě by se mohl vracet častěji. 60%
Dumbo (2019)
Nejslabší Burton. Tenhle příběh o létajícím slonisku mě fakt nebavil. Pominu-li svůj odpor k cirkusu, tak zde nacházím bez zájmu, chuti a zápachu hrajícího Farrella, který si připsal další komerční propadák. Keaton ztvárnil v nedávné době mnohem zajímavější záporné kreatury. Eva Green s Alanem Arkinem jsou zde prakticky do počtu. Jediné plus vidím v DeVitově comebacku. Jít v dnešní době do kina s podobně řídkým příběhem nemohlo ani dopadnout dobře. 35%