Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (644)

plakát

Abraham Lincoln: Lovec upírů (2012) 

Timure, Timure... kazašský akční vizionář se nám začíná opakovat, ale musí se nechat, že se na to kouká pořád docela hezky, tedy pokud má člověk nízká očekávání... Tahle splněná noční můra všech učitelů dějepisu totiž nabízí dostatek akce, pár dobrých vtipů (fackování koněm?!) a slušné herce na to, aby těch 105 minut celkem slušně uteklo. Tu příjemnou béčkovou atmosféru v podstatě narušují jen neustálé zpomalovačky a až trapná snaha o zatraceně cool vizuál, při čemž film často připomíná nějakou počítačovou hru. Podruhé už to vidět nemusím, ale na druhou stranu jsem se v kině nenudil. Slušné tři hvězdičky.

plakát

Air America (1990) 

,, Vlk základně: Nasrat!" Celkem příjemný, komediálně laděný dobrodružný snímek, kde je hlavní hrdina Mela Gibsona totálně nevýrazný a odsunutý do pozadí díky skvělému Robertu Downeyu, který si svojí roli vysloveně užívá. Kromě hvězdného dua film nabízí zajímavou hudbu a několik povedených leteckých záběrů (nejlepší je asi Downeyho let nad dopravní nehodou). Jenže dál kromě ještě slušného tempa, pár vtípků a varovného prstu, který autoři vztyčili směrem k politice Bílého domu už nemá tenhle slabší, letecký odvar z Mashe (i tady se Amíci snaží uniknout z válečné reality různými blbostmi), co nabídnout. Přesto si za krátkou stopáž a slušné tempo minimálně tři americké hvězdy zaslouží.

plakát

Air Force One (1997) 

Štáb teroristů, 21:07, vůdce teroristů s tváří Garyho Oldmana: ,,Tak jak bychom ho mohli překvapit?" Jeho pravá ruka Ivan: ,,Co ho překvapit na záchodě?" Oldman: ,,Neblázněte. Ten chlap je nejmocnější muž světa. Zabil by nás záchodovou štětkou. Takhle mírotvůrci neumírají. Dostaneme ho v letadle, tam nás čekat nebude." O Air Force One se nedá říct, že by zde Wolfgang Petersen vyhnal patos až na půdu. On zde totiž vytéká jak střešními okny tak komínem, ale musím se přiznat, že na mě to fungovalo. Celá ta vlastenecká šou je podtrhnuta heroickou hudbou Jerryho Goldsmithe a solidním výkonem Harrisona Forda, který si to s teroristy rozdává v povedené akci, které nechybí drajv ani napětí. Navíc je tu ultrazlý Gary Oldman a příjemně hrající Glenn Close. Škoda jen přepálené stopáže.

plakát

A.I. Umělá inteligence (2001) 

Proč by nemohly stroje milovat? Já vím, že můj počítač mě tajně miluje, hlavně po té co jsem ho posledně elegantně přetížil a dostal tak od opraváře nový harddisk. Každopádně AI není agitací za citu schopné stroje, ale je to film o hledání lidské duše a samotné lidské podstaty, tak jak jsme zvyklí u Kubrickových filmů. Ale k velkému Stanleymu mi tento film vůbec nesedí a řekl bych, že je dobře ,že AI skončila právě ve Spielbergových rukou. Jedná se o velice srdceryvný snímek o stroji toužícím po lásce a lidském bytí. Film kopíruje příběh Pinnocia a na tento příběh se také velice často odkazuje. Davidova touha stát se člověkem ho přinutí udělat téměř cokoliv v čemž mu pomáhá sexrobot v dobré kreaci Juda Lawa. To vše je oděno do zajímavého ztvárnění světa budoucnosti (zatopený New York nemá chybu). Efekty jsou také výborné (Stan Winston odvedl opět skvělou práci) a v neposlední řadě i Haley Joel Osment podal velice dobrý výkon. A Teddy bear mě naprosto okouzlil. Zatím jsem od Spielberga neviděl špatný film.

plakát

Alexander Veliký (2004) 

Můj oblíbenec Oliver Stone ja dalším, kdo se svezl na vlně sandálových eposů, kterou způsobilo velké zemětřesení nazvané Gladiátor. Jenže Alexander mezi kousky jako Trója, Král Artuš atd. vůbec nezapadá. Jako jediný se nesoustředí na monumentální bitvy, ale spíše vykresluje charakter a motivaci velké, historické postavy, kterou Alexander rozhodně byl. Bitvy jsou ve filmu myslím jen dvě a jsou velice zdatně natočeny. Je trochu škoda, že Stoneovi během filmu trochu utíká vizuální zpracování, které je tedy trochu nesourodé a že si režisér schoval nejlepší hrátky s filtry až v samotném závěru. I když jsem se u filmu nenudil, je přece jen stopáž moc dlouhá. Za pochavlu ještě stojí herecké obsazení v čele s blonďatým Colinem Farrellem, kterému jsem ze začátku vůbec nevěřil, ale pak si mě svým výkonem zcela získal. Takže pokud se místo kolosálních bitev chcete podívat na barevnou studii slavného válečníka, určitě neváhejte. Btw. Rosario Dawson v jednom rozhovoru uvedla, že její milostná scéna s Farrellem měla být spíše konverzační scénou a pak se to trošku rozjelo. V tom případě bych ji chtěl vidět jen v konverzačních filmech :-)

plakát

Amazing Spider-Man (2012) 

Největším problémem Amazing Spidermana asi bude to, že se časově vklínil mezi Avengers a posledního Batmana, při čemž nemá ani velkolepost komanda marvelovských hrdinů, ani osudovost netopýřího muže, ale přesto se mezi velkými kluky neztrácí. A například ve srovnání s vizí Sama Raimiho u mě i lehce vítězí. Nový Spiderman je totiž mnohem pubertálnější a tento kabátek, kdy film osciluje mezi teen komedií a filmem o superhrdinovi, který přebírá zodpovědnost, mu prostě sedí mnohem lépe. Velký podíl na tom má i Andrew Garfield, který se do role pavoučího muže se svým rošťáckým vzhledem vysloveně hodí, jen mi trochu vadilo, že jeho pavouček je občas až moc zakřiknutý... Novému Spidermanovi nechybí nadhled a cit pro sebeironii. V tomhle ohledu jen zamrzela scéna s jeřábníky, tedy scéna podobná těm patetickým, ve kterých se vysloveně vyžíval právě Raimi. Ale i přesto se jedná o svižnou a vtipnou jízdu, která nabízí atraktivní akci, i když se opravdu nejedná o nic velkolepého. Velké díky za Lizarda, do budoucna bych prosil Mysteria, i když o padouchovi je zřejmě rozhodnuto. P.S. Emmě Stone opravdu sluší jakákoliv barva vlasů.

plakát

Amelia (2009) 

K čemu je, že má Amelia skvělou Hilary Swank a slušného Richarda Gera, který před lety musel objevit lék proti stárnutí a je lakomý se o něj podělit. K čemu je, že má Amelia skvělé kostýmy a moc pěknou výpravu? K čemu je, že má Amelia moc hezké letecké záběry? Když ten film absolutně postrádá duši a jakoukoliv tvůrčí invenci? K ničemu! Celý film působí jako výklad starého učitele dějepisu, který desítky let nedělá nic jiného, než že suše předčítá pasáže z učebnice historie. Může to obsahovat zajímavá fakta, ale nebaví to. P.S. Sice nevím, jak to bylo, ale nesedělo mi, jak zde byla glorifikovaná postava George Putnama, vedle kterého by se musel stydět i Mirek Dušín.

plakát

Americké psycho (2000) 

,,Jen dvě věci vás na Harvardu nenaučí. Střílet z brokovnice a vyrovnávat se s porážkou." Představte si, že máte všechno. Luxusní byt, na každém prstě milenku, kopu peněz a vaší jedinou starostí je nudit se. Energie se ve vás kypí a ani kliky ji z vás nedostanou a tak vezmete nůž a vyrazíte si na procházku, během které jen tak mimochodem někoho rozmasakrujete. Velice zajímavý životní styl. Hlavním problémem Amerického psycha je, že se snaží být za každou cenu kontroverzní, ale ve finále je to děsně nedořečená záležitost. Jako by k vám přišla sama režisérka a první půlku věty zakřičela a druhou zašeptala, tak aby jste ji nemohli slyšet. Závěrečná pointa a její pouhé naznačení mě dost zklamala. A to se mi začátek filmu líbil. První polovina mi přišla opravdu výborná. Jenže to bylo, jako bych sledoval fotbalové utkání, kdy si fotbalisté během přestávky vzali prášky na spaní a po vynikajícím prvním poločase na hřišti už jen tak polehávali. Pochválit musím herecké obsazení a hlavně Christiana Balea, který si svého magora vysloveně užívá. Americké psycho by zřejmě rád byl satirou společnosti, ale na to má nedostatek černého humoru, i když třeba u hudebních přednášek jsem se válel smíchy. Takhle to jsou jen hodně slabé 3*. Škoda té druhé poloviny filmu.

plakát

Anakonda (1997) 

Jon Voight toho hada jasně přehrává:)

plakát

Andělé z Vietnamu (1989) 

Vietnam je krásná země, tak proč nečapnout motorku a neprojet se mezi hady a výbuchy z minometů. Nam Angels je dalším hrdým zástupcem jedné z nejpočetnějších filmových škatulek a to stupidních béček. Ovšem já nejsem v hodnocení tak přísný jako kolega Saccard, protože mezi nejhorší filmy bych Nam Angels neřadil (na to jsem viděl moc mnohem horších filmů). Je to prostě jen další béčko s velkým B na začá... (Co to kecám? Všechna písmena v tom slově jsou pro tento film velká). Hlavními hrdiny jsou vždy umytí a oholení pánové v oblecích, kteří rádi jezdí na kole a říkají si Pekelní andělé nebo tak nějak:-) Do této skupiny patří maník, kterému věčně docházejí náboje, aby musel házet nože, se kterými umí pracovat lépe než režisér Santiago s atmosférou. Z podobných typů se skládá celá banda a tomu všemu velí americký voják v klobouku, který vietnamčíky likviduje pomocí lasa. Z toho si můžete utvořit celkem přesný obrázek o scénáři. Za pochvalu stojí místy dobrá kamera, která je ovšem zabíjena zpackaným střihem. Kapitolou sama pro sebe je hudba, která se sem hodí asi tak jako bezdomovec do nóbl restaurace. Ve finále dávám ovšem tři hvězdičky, protože je docela legrace (občas chtěná, většinou nechtěná).