Recenze (84)
Příběh Alvina Straighta (1999)
Odzbrojující. "Nejhorší věc na stáří je vzpomínání na mládí".
Americké graffiti (1973)
Svěží výpověď mladé generace s geniálním hudebním doprovodem. Pomalu plynoucí, odlehčené, s přesně tím feelingem, který miluji.
Persona (1966)
Citlivá psychologická sonda do duší dvou(?) žen. Tímto snímkem si mě Bergman naprosto získal a nezbývá než se těšit na jeho další filozofické existenční rozbory.
Ostrov (1960)
Tak tohle je čistá filmová poezie! Film beze slov, který toho dokáže říct tolik, nemůže být oceněn jinak než plným zásahem.
Čekej do tmy (1967)
Paradoxně největším mínusem je tu pro mě jinými do nebes vyzdvihovaná Audrey Hepburn a její výkon. Vyumělkovaný thriller.
Zloději kol (1948)
Síla neorealismu mi asi zůstane ještě nějakou dobu skryta, Zloději kol mě nepohltily tolik, jak jsem doufal. Výpovědní hodnota silná, ale rozhodně ne odzbrojující.
Jaro, léto, podzim, zima... a jaro (2003)
Meditativní filmová báseň, která je vším. Úchvatná spirituální očista.
Deset dní, které otřásly světem (1928)
Nechutná agitka, ke které nemohu přistupovat kladně a ignorovat morální kritérium.
Noc oživlých mrtvol (1968)
Hororová klasika? Kult? Tohle je výsměch, bez atmosféry, bez napětí. Romera cením za novější příspěvky k subžánru, tohle zombie cosi ocenit bohužel nedovedu.
Velký zátah (1953)
Skvěle napsaná a zrežírovaná noirovka mým oblíbencem Fritzem Langem. Tahle cesta za pomstou uteče hrozně rychle...