Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Krátkometrážní

Recenze (2 439)

plakát

Sám proti všem (1998) 

Voiceover hlavní postavy je po čase dost otravný, Gaspar Noé každopádně ve svém debutu předznamenal mimořádné provokatérství, syrovost a odvrácenou stranu Francie. Jen málokdy je ve filmu vidět hlavní postava, která by byla větším píčusem.

plakát

Strážci Galaxie: Volume 3 (2023) 

O kus lepší než dvojka a o kus horší než jednička, celkově ale důstojné rozloučení se Strážci Galaxie. Musím říct, že mě ale linka s Rocketovým "dětstvím" nijak významněji nevzala.

plakát

Hoši z Brazílie (1978) 

Fascinující příběh, který je poutavou detektivkou míšenou se sci-fi thrillerem pravého sedmdesátkového střihu. Mnohé za těch 45 let od vydání filmu zestárlo, ale to mám na mysli především formální hlediska, obsahově je to stále mimořádně poutavé. Jeremy Black je ve své mnohoroli mimořádně znepokojivý, Gregory Peck je démon, ale vrcholem je Liebermanovo (nepravděpodobný protagonista Laurence Olivier) setkání ve vězení s Maloneyovou. Zábavný rámec Hochům z Brazílie dává i fakt, že v době uvedení filmu byl skutečný Mengele ještě naživu.

plakát

Zvíře (1977) 

Akční komediální romance s neodolatelným Belmondem ve dvojroli a se zdatně sekundující Raquel Welch.

plakát

Noční zvířata (2016) 

Tom Ford je borec a Nocturnal Animals jsou velmi chytře odvyprávěná story, která má šanci v divákovi rezonovat ještě hodně dlouho po projekci. Herecký koncert děsivě zoufalých očí Jakea Gyllenhaala, smutných očí Amy Adams, výsměšných pohledů Aarona Taylora-Johnsona a urputnosti Michaela Shannona. Btw konečně nějakého génia napadlo obsadit Amy Adams a Islu Fisher jako jednu postavu. Velmi silné 4*

plakát

Tour de France: Bez příkras (2023) (seriál) 

Nejrespektuhodnější sport a skvělá osmidílná dokumentární série o něm krásně ukazuje, co je na cyklistice tak nádherné a pohlcující. Tvůrci měli velmi dobrou ruku, kdy zvolili zrovna loňský ročník Tour de France, který byl snad nejzábavnější, jaký pamatuji. Také volba sledovaných týmů byla skoro dokonalá, jen chybělo nahradit takřka neexistující Boru týmem UAE a bylo by to perfektní. I tak ale strhující podívaná plná zajímavých zákulisních detailů.

plakát

Stínohra (2022) 

Mírně nadprůměrný filmový naturalismus v jisté režii Petera Bebjaka s akční kamerou Martina Žiarana. Nejlepší je úvodní sekvence a poté bezdialogové kamerové jízdy bezútěšnou krajinou. Leona Skleničková může být dost talent.

plakát

Volha (2023) (seriál) 

Konečně není doba normalizace nahlížena a) disidentskou perspektivou, kterou už z jiných typů děl dost dobře známe, ani b) nostalgizující perspektivou, která zlehčuje ty nejhorší aspekty a naopak se často točí na bizarních detailech, na základě kterých celou dobu zobecňuje. To částečně vypravěčsky dělá i Volha, ta však k tomu barvitě popisuje i ty nejhorší obecné aspekty doby. Kryštof Hádek a jeho kreace na dokonale bezskrupulózního, vychcaného a oportunistického zmrda je naprosto dokonalý (spolu s Kobrami a užovkami jeho životní role), Jan Pachl umí řemeslo skvěle a i takřka všechny vedlejší role i štěky jsou zahrány s hroznou lehkostí a svižností. Fakt super televizní minisérie, ke které se budu rád vracet.

plakát

Jiří pes uprchlík (2019) 

Super příběh. Gradace i herecké výkony (z hlavní trojice možná trochu překvapivě nejlepší Eliška Křenková) on spot. Stopáž ideální.

plakát

Euforie (2019) (seriál) 

Do značné míry temný příbuzný Sex Education. Euphoria je neuvěřitelně intenzivní, přesto citlivá a uvěřitelná. Extrémně cool zpracování velice nepříjemných témat, což je mimořádně důležité. Kompozičně je Euphoria velmi inteligentně odvyprávěná, nebazíruje na chronologičnosti, dává prostor a z blízka představuje různé postavy, které už podvědomě známe z vedlejších dějových linií. Zendaya herecky kraluje, to je neskutečný koncert. Sydney Sweeney a její melancholicky tragická postava jí ale velmi zdatně sekunduje. Velmi složité a emocionálně vyčerpávající sledovat, podobně jako mnoho substancí obsažených v seriálu jde však o velmi návykovou záležitost. Labrinthův soundtrack je top. --- 1. série končí velice povedeným osmým dílem, na který navazují ještě dva bonusy, bez kterých by vlastně byla tato série někde mezi 4 a 5*, jenže právě tyto dva vyklidněné díly dávají vztahu Rue a Juelz dostatečnou hloubku a obě postavy to zplastičtilo. --- I z toho pak těží druhá série, která je mimořádným úkazem, kdy je pokračování ještě lepší než původní dílo. Už první díl rozjíždí neuvěřitelnou podívanou, pátý díl je totální peklo - jeden z nejvíce intenzivních kusů kvalitní filmařiny a Rue běží o život. Muzikál v sedmém díle je pak pure savagery. A poslední díl je skoro ideální zakončení. Drink Before the War scéna rovněž top.