Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Pohádka
  • Sci-Fi

Recenze (12)

plakát

Teorie tygra (2016) 

Film od kterého jsem hodně očekával a hodně dostal. Komedie, která je tak hořká až jsem se někdy víc děsil, než smál. Během prvních pěti minut filmu přišla neskutečná smršť těch nejhorších vlastností co může muž na ženě nenávidět. A ono se to vlastně po celou dobu filmu neuklidnilo. Ty tři báby budu nenávidět ještě dlouho po shlédnutí filmu a Jiří Bartoška pro mě bude ještě dlouho hrdinou jež vzdoroval a co na ně vyzrál. Ještě mě tlačí dloubance do žeber od mé partnerky, když jsem si v kině dovolil zasmát nad scénou, která se nápaditě podobala něčemu z našeho života. Žena přeci ví co je pro muže nejlepší, ne? :-)

plakát

Decibely lásky (2016) 

Ani nevím, jestli sem mohu psát, protože jsem film neviděl. Viděl jsem pouze upoutávku. Smaotná upoutávka je tak hloupá a závěrečný rozhovor Hrušínského , Janžurové a Kopty je tak bezduchý, že asi tuším jakých kvalit dosáhne film jako celek. Film na němž je nejlepší hudba Michala Davida asi opravdu neshlédnu.

plakát

Sněženky a machři po 25 letech (2008) odpad!

Naprosté znásilnění staré české filmové klasiky. Přiznám se, že jsem to celé nedal. To neustálé voláni po minulosti mě udeptalo. Naprosto trapné hlášky typu "Ta Marika je pořád ale kus co?" "A vzponínáš jak tenkrát támhleten uděla to a to?" Zkrátka film nepřináší prakticky nic nového. Jen parazituje na nápadech starých 25 let.

plakát

Captain America: První Avenger (2011) 

Možná to není můj žánr. Možná jsem až příliš konzerva. Ale nějak nedokážu skousnout, když lidé ve druhé světové válce využívají technologie, které začali existovat až 40 let poté. Ať mi nikdo neříká, že by se toto téma nedalo pracovat i bez toho, aniž by tam létaly bombardéry s autopilotem, nebo užívali jakési 3D projektory a podobně. Pro mě ten film byl příliš hloupý, ale možná tomu jen nerozumím.

plakát

Les sebevrahů (2016) 

Z tématu se dalo podle mého názoru vytěžit mnohem více. Dokonalé a drahé efekty a spoustu lekaček prostě nedokáže nahradit kvalitní scénář a dobrý nápad. Film by se obešel i bez scén, kdy hrdinka propadne do jekési jeskyně, kde najde diapozitivy s obrázky, jež ji připomenou trauma z dětství a do toho všeho se tam objeví japonská školačka se znetvořeným obličejem. Proč? To už dnes neumí nikdo natočit kvalitní horor bez znetvořených japonek?

plakát

Klauni (2013) 

Sonda do života divadelních umělců, kteří v době ostré normalizace založili alternativní dramatický spolek . Zatímco někteří nesli své břímě dál a snažili se tvořit navzdory komunistické birokracii, jiní se rozhodli spálit mosty a opustit utlačovanou vlast. Ovšem každý člověk, který se rozhodl k emigraci věděl, co následně čeká jeho nejbližší, které doma zanechá. Film, který stojí za zhlédnutí. Rozkrývá spoustu "kostlivců ve skříni" všech hlavních postav, čímž vytváří trojci pararelních příběhů, v nich každý má kousek té své pravdy a kousek té své viny. Kdo mě ve filmu mile překvapil byl pan Lábus. Viktora považuji za jeho životní roli, kterou zahrál neskutečně dobře. A to jsem byl o jeho obsazení zezačátku skeptický. Kamera skvělá, hudba skvělá, po dlouhé době opravdu moc povedený český film.

plakát

Je třeba zabít Sekala (1998) 

Bezpochyby jeden z nejlepších filmů co kdy u nás vznikl. A to co se týče filmového zpracování i co se týče scénáře a režie. Od naprosto dokonalých exteriérů, interiérů, kostýmů, naprosto dokonalé kamery, kterou já považuji za nejlepší v českém postrevolučním filmu až po neskutečně silný emotivní příběh, který ať se nám to líbí nebo ne, vyobrazuje život na českém venkově v období heydrychiády v té nejprohnilejší a nejtemnější podobě. Ve filmu téměř neexistuje kladný hrdina, u každé postavy příběh poodkrývá jeho nejtemnější stránku, nemůžete věřit nikomu. Drsný příběh plný emocí, pokrytectví, zkaženosti. Válečný film, ve kterém sice neuvidíte válku, přes to z něj nebudete spát, protože válka není nic proti tomu, co se děje v jedné české malebné vesničce.

plakát

Líbáš jako Bůh (2009) 

Tento film je opravdu špatný. Ačkoli filmový štáb odvedl kvalitní práci co se týče kamery, zvuku, střihu atd, film dopadl dle mého názoru katastrofálně. Scénář naprosto plytký, dějově žádný spád, vše naprosto předvídatelné a očekávatelné, humor který není vtipný a tak by se dalo pokračovat. Jako by Marie Poledňáková zfilmovala něco, co jí den před tím vyprávěla sousedka se kterou se potkala před Kauflandem. Při sledování filmu, jsem měl pocit, že v určitých scénách, byl za pomoci nápaditě gradujícího hudebního podbarvení a nějakého dynamičtějšího kameremanského efektu ve mě uměle vyvoláván úžas nad klíčovými momenty příběhu, které při tom, ale vůbec úžasné nebyly. Snad možná to byl zoufalí záměr filmařů, kteří se snažili nějak zachránit už tak nenápaditý a nezajímavý scénář. Mě to připadalo místy trapné. Přesto se tento film dočkal pozitivního diváckého ohlasu a druhého pokračování, které si ale s čistým svědomím nechám ujít....

plakát

Polski film (2012) 

Polski fim, to je taková dost abstraktní komedie, fiktivní dokument. Myslím, že nikdo nic podobného v českém filmu nikdy nevytvořil. Fiktivní biografický snímek, jež se chaoticky a nesrozimitelně prolíná s realitou. A to vše odehrávající se na pozadí natáčení ještě biradnějšího snímku, jakého si "Poskeho filmu". Na jednu stranu proč ne. Na druhou stranu jsem nabýval dojmu, že veškeré zajímavé a vtipné nápady autoři vystříleli v první polovině filmu. Od filmu jsem očekával nějaké logiké sozumitelné rozuzlení, na místo toho jsem se dočkal až dadaistického chaotického konce, který mě osobně nebavil. Snímek těží z popularity Jarouška Rýdla, žvýkacího brňáka, Tomyho Pacovského a Daniela. Sám o sobě nic neznamená. Za 30 let, nebude chápán. Oceňuji nápad, oceňuji nenásilný humor, avšak film nejspíš nepřijde do klenotnice české kinematografie.

plakát

Revival (2013) 

Milí úsměvný snímek. Jaká si sonda do českého šoubyznysu a českého bulváru avšak točená pro průměrného českého diváka. Nelze od filmu očekávat geniální humor ani geniální zápletku. Film je natočený velice srozumitelně, nenutí diváka nad ničím přemýšlet, domýšlet. Místy je humor dost laciný, až trapný. Ale to je přesně to co v dnešní době vydělává v českém filmovém průmyslu peníze. A myslím, že autoři filmu to moc dobře věděli. Je to nejslabší snímek, který jsem od Alice Nelis zatím viděl, nic méně vezmu li v úvahu fakt, že filmaři chtěli natočit film, který prostě "vydělá" povedlo se jim to. Budu-li film hodnotit v kategorii "továrny na peníze" jedná se o jeden z lepších snímků, který mě při sledování rozhodně nenudil, chvílema bavil, ale zároveň ničím nepřekvapil ani neohromil.