Recenze (1 011)
Otec (2020)
The Father si od začátku pohrává s divákem a prakticky ho nechává v nejistotě, co se z oho nakonec vyvrbí. Skvělý scénář, jak uchopit látku o stáří, které Anthony Hopkins zahrál s bravurou. V závěru to do sebe vše krásně zapadá a dojímá. Opravdu vyzrále dílo…… 85%
Všichni moji přátelé jsou mrtví (2020)
Je to pubertální kravina, ale přesto musím říct, že to funguje. Postavy, násilí, sex a celá bláznivá zápletka neubírá na tempu. Až po shlédnutí jsem zjistil, že se jedná o polský film, wtf. Rozhodně palec hore..... 70%
Co jsme komu zase udělali? (2019)
Příjemná komedie jako předchozí díl a když se člověk dokáže oprostit od českého dabingu, tak si opět užije výborného Claviera. V prvním díle byla zápletka více ucelená, tvůrci se dokázali vyvarovat horších scén, které se zde přeci jen objevují častěji a někdy pozvednete oči v sloup. Tentokrát dostávají prostor více zeťáci a humor kolem etnik, náboženství je dávkován po celou dobu jako v předchozím díle. Nedokážu si představit, jak by toto prošlo v Hollywoodem, ale jsem rád, že do českých kin má stále cestu otevřenou……6/10
Deadwood (2019) (TV film)
Naprostá nostalgická pecka pro milovníky původního seriálu. Kdo seriál neviděl, nemá vůbec smysl, aby si tento film pouštěl. Krásné shledání s hrdiny po x letech vyloženě zahřeje u srdíčka a ke konci se stává emocionální bombou……. 90%
Gomora - Série 4 (2019) (série)
Tleskám, s jakou bravůrou dokázali i ve čtvrté sezoně udržet skvělou dějovou linií a opět přidat něco odlišného od ostatních. První polovina dává prostor klanům a jejich pletichám. Mír dlouho nevydrží, každý se snaží dělat levou a nechybí vynikající vykreslení jednotlivých postav a jejich charakterů. Každý dostává svůj prostor, někdo malinko méně, což mi přišlo jako škoda především u Enza. Gennaro se stává jednou z největších a nejikoničnějších postav tohoto žánru vůbec. Z počátku vůbec nezasahuje do hlavní linie, až se opět stane Avengerem Neapole !!!! S jakou grácií dokáží tvůrci malými zvraty neustále gradovat zápletku do samotného závěru je až fantastické. V posledních pěti minutách jsem skoro doufal, že se zázrakem vrátí Chiro. To čekání na pátou sérku bude drásající......95%
Hellboy: Královna krve (2019)
Dějové a scénářem patří mezi největší výplachy, které jsem za poslední dobu viděl. Myslím si, že i takové Rychle a zběsile by v porovnání s Hellboyem získalo Oscara za nejlepší střih a scénář. Přeskakování z jedné lokace do druhé přichází v takovém tempu, že mi občas dělal problém vše vstřebat a jedním slovem to připomíná neskutečný "bordel". Marshall se snažil nevynechat snad jediný nápad, byť na úkor kvality jednotlivých scén. Je to docela škoda, Baba jaga byla naprosto boží a vytěžit se podařilo minimum. Díky zběsilému tempu není čas, ani prostor se věnovat postavám, vztahům a kromě Hellboye Vás nikdo nezajímá nebo se modlíte, aby chcípl. Naštěstí si krade prostor Hellboy, který je neskutečně nahláškovaný a tvrdším humorem pokukuje z dálky po Deadpoolovi. Jsem rád, že studio našlo koule, pustilo Hellboye v drsnějším kabátu a při tom neustálém chrlení komiksů jde svojí cestou. Tam, kde Hellboy drhne, tak naopak vyhrává na plné čáře v rámci akce. Ohromně prospěl eRkový rating, díky kterému se tvůrci vyřádili na maximum a krví se rozhodně nešetří. Pořád něco vybuchuje, dává si po tlamě a delší sekvence bez akční scény se prostě neobjeví. Trikově Hellboy obstál, především maskéři odvedli výbornou práci (z Baby Jagy opravdu neusnu). Rozhodně doporučuji těm, kterým stačí hodně barev, řežby a nechtějí zapojovat mozek. Rozmlsaný komiksový fanoušek, především Marvelovek, bude asi zklamaný.......55%
Synchronic (2019)
Celou dobu jsem měl pocit, že mi tam něco chybí a není využitý potenciál celého námětu. Čekal bych nápaditější linky, kdy hlavní hrdina vplouvá do časových rovin a žádná ze scén na mě nevyvolala "wou" efekt. Paradoxně ty momenty mezi postavami byly mnohem zajímavější. Mám docela rozporuplné pocity a určitě to není film, který bych si pustil znovu…..50%
Temný případ - Série 3 (2019) (série)
Malinko opět něco jiného. Rozhodně zajímavé pojetí prolínání časových linií a postupné skládání střípku. Možná se občas tvůrci nevyvarují zdlouhavějšího natahování zápletky, na druhou stranu mě osobní rovina a budovaní charakterů postav bavilo. Ve finále samotný případ není tak vyhrocený, tolik wou jako v předchozích sérií a někteří diváci budou remcat. Já osobně jsem spokojen, byť je asi zatím třetí série „nejslabší“, pořád se jedná o vysoce nadprůměrnou žánrovku…….85%
The Harvesting (2019)
Byl jednou opět jeden domek, do kterého se přištěhovala jedna rodina. Jako vždy si nevybrala ty nejlepší sousedy a začnou se dít zvláštní věci..... pardon, nezačne se dít zhola nic. Tak se dá definovat tato prapodivnost, která připomína trošku Kukuřičné děti. Jak tajemství kolem náboženské rodiny, tak prohlubijící šílenství v nově příchozí rodině není dotaženo pořádně a ničím během filmu nenavodí napětí, atmosféru. Závěr působí tak prapodivně a nesmyslně, že jsem rozhodně neměl otevřenou pusu užásem.......2/10
Watchmen (2019) (seriál)
Rozhodně po vlažném začátku vše ke konci zapadá a scenáristicky se podařilo skvěle navázat na Mooreovu klasiku. Tolik mě nevzaly za srdce nové postavy, hlavní hrdinka a chtělo by to další sérii, na rozvíjení postav v nového světě. Komiks jsem četl nedávno, o to intenzivněji na mě seriál působil, ale nejsem si jistý, zda to ocení širší publikum, které klasiku nečetlo. Rozhodně o třídu lepší než filmové zpracování původní knihy..... 80%