Reklama

Reklama

Temný případ - Série 3

(série)
Trailer 3
Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller
USA, 2019, 8 h 11 min (Minutáž: 55–76 min)

Tvůrci:

Nic Pizzolatto

Hrají:

Mahershala Ali, Stephen Dorff, Carmen Ejogo, Scoot McNairy, Ray Fisher, Sarah Gadon, Michael Greyeyes, Mamie Gummer, Emily Nelson, Jon Tenney, Rhys Wakefield (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Oceňovaný seriál Temný případ se vrací na HBO se třetí řadou, která se točí kolem nové kauzy a pyšní se impozantním hereckým obsazením. Mahershala Ali ztvárňuje postavu vysloužilého detektiva Waynea Hayse, který je už pětatřicet let sžírán případem zmizení dvanáctiletého chlapce a jeho desetileté sestry, k němuž došlo v arkansaském městečku West Finger. Zatímco stárnoucí Hays, jemuž začíná selhávat paměť, prochází podrobnosti svého vyšetřování s producentem dokumentu o tomto skutečném zločinu, je nám umožněno nahlédnout nejen pod pokličku případu, ale i Haysovy minulosti. Sledujeme události v roce 1980, kdy došlo k vraždě, a v roce 1990, kdy šokující objev znovu vyvolal o tento děsivý případ zájem. Skrze vzpomínky poznáváme klíčové postavy jako jsou Roland West (Stephen Dorff), Wayneův partner v době vraždy, učitelka a spisovatelka Amelia Reardonová (Carmen Ejogová), stejně jako okresní úředníci, agenti FBI, členové rodiny a podezřelí. Každá z osmi epizod poodkrývá další kousek skládačky toho, co se oné osudné noci v roce 1980 stalo, a zároveň odhaluje, jak tato událost ovlivnila tolika lidem život. (HBO Europe)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (221)

sofiapetra 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Trojka tedy dost kopíruje jedničku - Nic Pizzolatto evidentně vyslyšel ufňukané hlasy, že dvojka byla úplně z jiného těsta, tak sáhl k osvědčenému receptu a namíchal to dost podobně. Akorát, že se mu povedl jen o hodně slabší vývar. Tím ovšem nechci vůbec říct, že by trojka nebyla zajímavá, kvalitní a koukatelná. Jako detektivka mě to sice moc nebavilo, dost se to táhlo, ale ty etudy o manželství byly drsné až až. Mimochodem - o Mahershalovi Alim jsem v životě neslyšela - a teď již podruhé (viz Zelená kniha) v jednom jediném týdnu takový zásek. Zdravím temného Aliho! ()

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jsem moc rád, jak to celé nakonec skončilo. Ať už se to týká (ne)vyšetření případu, tak hlavně samotného, hlavního hrdiny detektiva Hayse. Ta skládačka, která se plnila tolik dlouhých let nakonec do sebe zapadla a že některé dílky a to hlavně na konci trošku skřípaly, to zase není pro mě až tak podstatné. Jako celek je to skoro bezchybné, herecky a výpravou také a jen fakt, že mi předchozí série líbily o něco míň mi brání v tom, abych zase po čase změnil svou seriálovou topku. ()

Reklama

MartinezZ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Největšími klady celé série byly dvě hlavní postavy. Příběhem se bohužel ale autoři tak moc vrátili k původní první sérii, až to vyšetřování vlastně ani nebylo zajímavé, protože jsem očekával jaký bude konec. Pointa pak sice byla trochu jiná, ale to už moc na celém vyznění nezměnilo. Plusem i způsob vyprávění s flashbacky, ale jinak:Čekal jsem trochu víc. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Vari vari: Nečtěte tyhle moje osobní poznámky dál nikdo, kdo jste to ještě celé neviděl. *** Fingovaná ztráta paměti jako geniální nápad, jak si vyřešit případ svého života a ušetřit všechny milované toho, aby za moje chyby a přehmaty trpěli víc, než už tak musí. Detektivka, která je ve skutečnosti učebnicí rodinného a partnerského života, jehož nejšťastnější a nejdelší část se odehrává od chvíle, kdy Wayne případ řešit přestane - a proto z ní také uvidíme za celou sérii jen dva záběry (první dojemná scéna, jak odváží svoji milovanou dceru na univerzitu, druhá, jak se přijde na manželku podívat do školy, když ona už zase předčítá básně svým studentům). *** Není náhoda, že Wayne se potřetí k případu vrací až ve chvíli, kdy jeho žena zemřela a obě děti jsou dospělé a žijí samy, a není náhoda, že právě tehdy jej "postihne ztráta paměti", díky které mu prochází, co by jinak musel pracně vysvětlovat. Klíčová je scéna se synem - když mu na základě životní zkušenosti poradí, aby se své ženě nesvěřoval s něčím, co ona vědět nepotřebuje, jen proto, aby se jemu ulevilo od výčitek. A pak ta závěrečná, kdy mu sám předá papírek s adresou Julie a Lucy, aby mu došlo, že dobře věděl, kde byl. A samozřejmě ta, kde se oba manželé dohodnou, že to důležité mezi nimi nenechají pokazit vnějšími okolnostmi (případem) a oba se rozhodnou k novému začátku a prožijí šťastný rodinný život. Když Wayne nakonec případ vyřeší, potvrdí se mu, že se rozhodl správně, protože je to právě fungující partnerská láska a fungující rodina, v čem najde Julii šťastnou i proto, že její případ dál neřešil - jak mu řekl tehdy v lese Hoyt, když po ní budete pátrat dál vy, jiní lidé budou nuceni pátrat po ní také, a ona nikdy nebude mít klid, ale v opačném případě vám to můžu téměř zaručit. Wayne se rozhodl potlačit ješitnost a vsadit na rodinu a manželství (nikdy nepůjdeme do postýlek bez mám tě rád) - na rozdíl od svého partnera, kterému zbyla po celou tu dobu zahořklost z nepochopení, chlast a láska oddaných psů - a už nikdy svého rozhodnutí nebude litovat. Zvolil správně. *** Příběh je to na interpretaci dost složitý a nebylo jednoduché ho scénáristicky odvyprávět a párkrát se stalo, že mi tvůrci nechtěně zamotali hlavu víc, než bylo potřeba. Například všemi těmi náznaky, že mezi Waynem a jeho dcerou Rebeccou došlo k nějakému hrozivému rozkolu, takže ona se tam nechce vracet a nechce ho vidět, právě jeho milovaná dcera, když právě pro lásku kvůli svým dvěma dětem a výjimečné ženě ze sebe, vzteklého rapla a vybíjejícího se lovce divočáků se vzpomínkami na Vietnam, udělal jiného, mnohem lepšího, laskavějšího a trpělivějšího člověka - bez kariéry detektiva. Nakonec ale tahle linka, která mě nutila rozvíjet i dost šílené teorie, vyjde téměř naprázdno. Ale jinak musím přiznat, že mě oproti první sérii, která svému narativnímu potenciálu nakonec ani trochu nedostála, trojka dostala úplně opačně. Nejen svojí umnou propracovaností, ale i silným příběhem o smyslu života, důvodech nabývání životních zkušeností a síle vztahů, které tak či onak překonají čas (povím ti příběh, jméno toho příběhu je čas, ale pamatuj, že je nesmíš nikdy vyslovit). *** () (méně) (více)

lupuscanis 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nemůžeš se jen tak odpoutat od zachycené stopy. Proč? Protože v jistém smyslu, který není snadné sdílet s kýmkoli, jsi pořád ještě tam. I po vší té řadě let, které se kdysi začaly odvíjet v černé bídě, která se teď, přítomností někoho jiného, zase vynořila tak blízko. Jsi ještě tam, v té přízračné zelené džungli. A tyhle ulice, po jediném záblesku a sklonění nad nevinným tělerm, vypadají skoro tak prázdné a ohrožující, jako by se do nich džungle jen rafinovaně převlékla. Třeba tak jenom vypadají. Za šedivého podzimního odpoledne. Třeba zoufale opuštěná dětská hřiště s houpačkami nejsou tak docela opuštěná. Možná je to všechno jenom dozvuk. Vzdálená a klamná (i když skutečná) ozvěna toho pekla tam jinde. Třeba je přízračno jen mnohoznačností. Ze které se může vynořit jak těžko pochopitelná temnota, tak skoro stejně nepochopitelné, protože závratně nepravděpodobné příběhy životů, který svědčí o tom, že to taky může být všechno docela jinak. Že někdy se mlha rozhrne a vystoupí z ní trochu trochu smutku, ale i trochu světla. Nebo život se vším všudy: skoro nepochopitelně silná, až sebedestruktivní a nikdy neutuchající potřeba přátelství nebo sounáležitosti v jakékoli podobě (Rolland a všechny jeho příběhy…), skoro nepochopitelně vidoucí (něžný) cit (Julie a její „princ”), a konečně skoro nepochopitelně silná potřeba a schopnost zasahovat toho nejbližšího na nejcitlivějších místech, která určitě může znamenat to i to, ale protentokrát je nejspíš prostoupená hlubokým citem, ve kterém nechybí tělesno, které má, popravdě, v sobě něco trochu ďábelského, ale je to jen další, trochu drásající tváří lásky, která má chuť tak trochu na ruku-vruce a tak trochu trhat na kusy, což určitě není synonymum pro to, že to nebude, čas od času, hodně připomínat peklo (Ameile a Wayne a to, co mají mezi sebou…). ___ Tady a teď. Před tím a potom. Vše uchované v paměti... plné vypálených děr.. ., „Time is the fire in which we burn.” --- Ten žár, to nikdy nekončící tavení, to co se „s postupem času" stane s příběhy našich životů, ta otázka, v co se tyhle příběhhy „s postupem času" promění. V prach? __ Nebo z nich nakonec zbyde ještě něco jiného? ___ ()

Galerie (54)

Zajímavosti (3)

  • Začátek třetí série připomíná případ tzv. Trojky ze Západního Memphisu (West Memphis Three). Podobnost je v počtu podezřelých, jejich věku, náklonnosti k tvrdé muzice, dětech jako obětech zločinu i místu (Arkansas). Další průběh seriálu se od tohoto případu liší. (.se)
  • Hodiny ve výslechové místnosti měly fungovat, ale v průběhu výslechu je skriptka pro jistotu zastavila na 8:40. Tento čas ukazují minimálně 2 minuty. (klukluka)

Reklama

Reklama