Recenze (551)
Útok na Bílý dům (2013)
Nestíhal jsem valit bulvy, s jakým nadhledem si Emmerich dává tuhle báchorku. Šlape to jak hodinky, humorem to strčí do kapsy drtivou většinu současných komedií a navrch to má asi nejlepšího filmového amerického prezidenta od Dr. Divnolásky.
Rivalové (2013)
Řemeslně dobře zvládnutá jízdá, kterou vyzdvihují do výšin dva momenty. Prvním je fakt, že je to podle skutečné události a divák je tak ušetřen dojákových scén, ve kterých podceňovaný pilot zvládne nadlidskou jízdou během tří posledních kol postoupit z 25. na 1.místo, přičemž svého rivala porazí přírozeně o centimentr na cílové čáře. Druhým skvělým momentem je poslední scéna na boloňském letišti, která dá perfektní tečku i rámec celému předchozímu ději.
Únos (2012)
Učebnicová (rozuměj perfektně minimalistická) Skandinávie. Upřímně se bojím, co vyleze z Greengrassova "remaku". Nejspíš učebnicový (rozuměj ohňostroj emocí, akce a doslovnosti) Hollywood. UPDATE: Greengrass "nezklamal"
Gravitace (2013)
Čistokrevný survival zabalený do bezkonkurenčního vizuálu. První smyslupné 3D a první film, u kterého jsem pravidelně musel spodní čelist vracet zpátky k té vrchní.
Světová válka Z (2013)
Po Elysiu a Oblivionu se defitivně potvrzuje, že léto 2013 patří talentovaným režisérům se spoustou originálních nápadů, jejichž úslilí je soustavně podkopáváno demencí scénáře a "světovostí" producentů. World Word Z mohla být klidně klasika, nebýt těch samoúčelných přesunů po světě, díky nimž bude vaše IQ neustále konfrontováno s takovými vychytávkami, jako letecká havárie, ze které to má Brad Pitt do svého cíle příhodně v docházkové vzdálenosti (i s trubkou v břiše). Jinak naprosto boží atmosféra, zombíci, akční scény i anti-happy-end.
Elysium (2013)
Palec dolů pro Blomkampa za to, že se pustil do filmování scénáře, který snad někdo musel omylem objevit v zarezlém šuplíku "Odmítnuté projekty Sylvestra Stallona z 80.let". A palec nahoru pro téhož Blomkampa za to, jakou těm pár bezcenným cárům papíru vtiskl vizi.
Millerovi na tripu (2013)
Komedie s tak vtipnými a nekorektními gagy a skvěle fungujícím hereckým ansámblem, že se jí musí odpustit i jalová příběhová linie s povinným koncem. Jde tu totiž především o ty nekorektní maličkosti na každém kroku! You know'am sayin'? LOL. Small picture of fucking whale #YOLO
Podfukáři (2013)
Slyšel jsem o zbytečných filmech s vyprázdněným příběhem zaplácaným pozlátkovou fasádou, o filmech, kterým začne docházet jejich vlastní plykost, tak se vše snaží zachránit šokující (čti superstupidní) pointu, i o filmech s tak příšernou hudbu, že ruší od už tak dost mizerného děje. Slyšel jsem o nich. Jen jsem nikdy žádný neviděl. Well...Now You See Me!
Chata v horách (2012)
Tahle filmová porce je rozdělená na dvě rovnoměrná sousta. Jedno má perfektní příchuť satiry a parodie a druhé je čirou pí*ovinou. I tak bych spíš doporučil tu hodinku a půl obětovat, už jen kvůli těm pár scénám k popukání (obzvlášť ty přijíždějící výtahy!!!).
Bling Ring: Jako VIPky (2013)
Nadále obdivuju režijní styl Sofie Coppolové, a až zase natočí film o jakkoliv zajímavých lidech, budu první ve frontě na lístky. Ale tohle plítvání talentem a penězi na film o zbytečných nickách moc nechápu.