Recenze (1 130)
Zastav a nepřežiješ (2006)
Tuhle "vec" jsem tak trochu pretrpel v autobuse, kde se dalo budto koukat na dalnici nebo tupe do obrazovky. Nevim jestli inteligencni uroven tohoto filmu snizil straslivy dabing, kde kazde druhe slovo nebylo ve slovniku spisovne cestiny anebo jednoduse stupidni """pribeh""". Tak ci tak, tohle me asi v danou chvili minulo galaktickou obklikou.
Stalker (1979)
Tri roky lezel v me sbirce naprostym ladem. Cekal. Dockal se, ale nejsem si jist zdali jsem Stalkera predcasne prilis nenadhodnotil. Mozna jsem cekal trochu jine vypraveneni. Stalker je jeden z tech filmu, ktere nejsou napoprve stravitelne, musi se nechat jistym zpusobem uzrat, studovat. Svym zpusobem jsem Stalkera pochopil (trochu zpetnou vazbou na jistou knihu), ale nejsem z neho prilis moudrej. Jako scifi pusobi pri nejmensim divne, jako filozoficke tema je v mych ocich tak trochu umeleckym obrazem plny odkazu a narazek, mozna symboliky (ikdyz Tarkovskij to odmital). Nejspis je nejlepsi filmu neprisuzovat zadnou skatulku a proste se na neho podivat. Tak jako Komnata neco cloveku muze dat (paklize vubec ma neco dat), muze ho dat i samotny film. Pro me Stalker nemuze dostat vice jako 80%, ikdyz se jiste jedna o originalni a vyjimecny film plny zajimavych temat (patrani vedce, spisovatele a verce po pravde - vedec ji hleda merenim, spisovatel historii a filozofii a verec proste veri v neco vic, v Pravdu, v Zonu, v Komnatu ci v nadeji). Stalker veri v pomoc a prospesnost. Veri v Zonu, posledni misto na zemi, kde umi byt stastny.
Sandokan (1976) (seriál)
Klasika, kterou jsem nikdy moc neznal, ale nakonec jsem se k ni dostal a dobre se bavil. Italsky serial z Malajsie s hlavnim hrdinou, ktery je Ind. Neni to perfektni? :-)
Grizzly Man (2005)
Dosti nejednoznacne, ale velmi zajimave dilko, ktere zachycuje mozna vysinuteho, mozna jen smireneho a vyrovnaneho cloveka, jak nataci a "zije" spolu s medvedy v jakemsi souladu. To ze se mu darilo zit 13 let v bezprostredni blizkosti je naprosto ohromujici. Jeho smrt vsak timto zpusobem prace, byla zrejme nevyhnutelna, ale myslim si ze on si to sam nejspis tak i pral.
Quantum of Solace (2008)
Z Bonda se stava cistokrevny profesional, tam kde jini hlasili je Craig suchy a pohotovy, s nicim se vyrazne nemaze a zloduchy vozi Land Roverem doprostred pouste s plechovkou motoroveho oleje k dobru. Jinymi slovy, Daniel Craig mi osobne velmi sedi, je to vsak naprosto jiny James Bond, nez na jakeho jsme zvykli. Zkuste ho i vy, nekouse, ikdyz vypada tvrde a mozna vas pobavi.
Frida (2002)
Krasne a citlive. Pro me velmi prijemne pohlazeni po dusi romantika. Film pusobi misty velmi sladce, ale zaroven trpkou horkosti zkoleneho cloveka. Frida je pro me novym objevem a rad bych jeji obrazy nekdy videl na vlastni oci. Co se tyce hereckych kvalit, tak nebyt Salmy Hayek a Alfreda Moliny, tak film ztraci velkou cast svych kvalit. Oni filmu dodavaji velky naboj a emoce.
Štěstí (2005)
Pro me prvni setkani s Bohdanem Slamou a musim uznat, ze se mi to moc libilo. Reziser krasne vystihuje tragickou realitu, ale na druhou stranu velmi pekne navozuje pocit v podstate Stesti :-)
Želary (2003)
Kvalitni film s napaditym pribehem zeny, ktera se napric okolnosti dostane z mestkeho prostredi do horske vesnice, kde se adaptuje se vsim vsudy na mistni pomery. Herecky musim pochvalit oba hlavni predstavitele.
Hoši z Brazílie (1978)
Tenhle film si zaslouzi pochvalu kvuli poslednim 30 minutam, kdy se vse rozuzli a divak zacne chapat smysl cele zapletky. Dalsim plusem jsou samozreme dva vytecni herci v hlavnich rolich reprezentujici dva protipoly mezi dobrem a zlem.
Obsluhoval jsem anglického krále (2006)
Menzel rozhodne ve spatne forme, ale presto se jedna o relativne kvalitni filmarinu, ktera vsak postrada hlubsi podstatu a emoce. 75% (100% za blondynku v uvodu).