Recenze (710)
Rodina Bláhova (1959) (seriál)
Osobně to vidím jako takové nesmělé oťukávání, které nikoho neurazí, ale zábavy taky moc nepřidá. Herectví mi přišlo trochu zbytečně přepjaté, zejména Trojan mne nějak minul, ale koukat se na ten jeden díl dá. Škoda, že zbytek zmizel kdo ví kde.
Bratrstvo neohrožených (2001) (seriál)
Velmi propracované, velmi filmové, velmi sterilní. U posledních dílů jsem se nudil až hanba. Přitom tam každou chvíli umřela nějaká hlavní postava a vlastně to celé bylo akční. Zkrátka mne to nechytlo.
Plechová kavalerie (1979) (seriál)
Seriál je opravdu blboučký. Ono přeci jen natočit něco smysluplného o sklízení polí a roztáhnout to na 7 dílů dá trochu zabrat. Neurazí herecké výkony, režie není z nejhorších. Jenže z hovna bič neupleteš. Dietl opět selhává na poli vztahovém. Nevím jestli mi přišel vtipnější Hartl a Kořínková či Haničinec a Švorcová.
Můj přítel Fabián (1953)
Schematické, odhadnutelné, hloupoučké. Zkrátka, zlatá padesátá. To nic nemění na faktu, že snímek je to tematicky ojedinělý a rozhodně bych jej doporučoval zhlédnout. Jen mi přišlo poněkud komické, že hlavní romské postavy hráli vlastně gádžové s leštidlem na boty ve tváři.
Deník venkovského faráře (1951)
Literatura otištěná do políček filmu. Něco podobného jsem doposud neviděl.
Živí mrtví (2010) (seriál)
Po slibném začátku nešťastný konec. Pilotní apokalypsa se zvrhla v rodinná pouta s přídavkem toho nejhoršího z amerických seriálů. Tady padla.
Okres na severu (1981) (seriál)
Kádrově solidní one man show Jaroslava Moučky. Nesnesitelná Jiřina Švorcová v roli matky, co pravidelně vychází zprava z kuchyně. Několik světélek, např. v postavách Petra Svojtky, Jany Paulové či Petra Olivy. Jinak agitace přímo na solar. Na druhou stranu se na to kouká pěkně a já se rozhodně pobavil, člověk si totiž říká, nakolik je to myšleno vážně a nakolik je v té vážnosti obsažena parodie - však jasně říkám, víckrát ne.
Žena za pultem (1977) (seriál)
Ideologicky jistě pochybné, v rovině milostných vztahů naivní, místy nesnesitelně otravné - zejména scény z domácího prostředí - jak koukám na Dietlovy seriály, tak ty mu prostě nešly - místy nudné. To nic nemění na faktu, že děj odsýpá a seriál udrží u obrazovky. Dudek byl kvalitní televizní režisér a na seriálu je vidět, že rozuměl tomu, co dělá. Ženu za pultem nad vodou drží i herci. S jakou elegancí pronáší Menšík ty nesymsle, je takměř na poklonu. Jen poznámka: Kaviár si u nás koupíte. Skotskou whiskey si u nás koupíte. Tropické ovoce rovněž. Švorcová jako femme fatale? K nezaplacení.
Americké psycho (2000)
Popkult ironizující popkult a to se vším všudy. Tomu říkám špek. Bale září jak Jitřenka.
Krkonošské pohádky (1974) (seriál)
Tak tento večerníček mi nikdy moc neseděl. Snad proto, že na rozdíl od většiny byl hraný. Snad proto, že Anče i Kuba nebyly zrovna z nejsymaptičtějších.