Recenze (1 534)
Kingsman: Zlatý kruh (2017)
Zatímco původní Kingsmani jsou neskutečná mrda s bravurním timingem, akcí i dialogy, dvojka je jen hloupoučká omáčka bez špetky sebereflexe. Všeho je dvojnásobek a prakticky nic v tom filmu nefunguje tak jako dřív. Tančící Channing Tatum je fajn, zpívající Mark Strong taky, ale to jsou jen kratičké povedené skeče v jinak bizarním paskvilu postrádajícím řádnou osnovu a celé to spíš vypadá jako parodie prvního filmu. Není to ložená sračka, ale první smradlavý flíček na jinak čisté a voňavé filmografii Matthewa Vaughna to je. Sequely těma hovnama holt většinou načichnou.
Baby Driver (2017)
Úvodní desetiminutovka je audiovizuální bomba frčící na plný plyn… no a potom se to strašlivě rozprcne do toporného loutkoherectví naprosto tupých postav s motivacemi troglodytů (v čele s ústředním sympaťákem) a vy u toho jen trpíte a říkáte si, jak to ten Eda Wright mohl takhle ukázkově dosrat. Velká škoda, s šikovnějším scénářem a režijním vedením z toho mohla být nadpozemská pecka, ten náběh tam je.
Král Artuš: Legenda o meči (2017)
Nejlepší fantasy nářez poslední dekády a taky zdaleka nejzábavnější zpracování artušovské legendy široko daleko. Guy Ritchie nabral druhý dech a pere to do nás jako zamlada.
Moonlight (2016)
Do baru přijde černoch, gay a sociálně nepřizpůsobivý outsider a objedná si zvětralou pálenku ze Zkrocené hory. Citlivě natočené drámo o šrámech na duši. Ale taky strašlivě patetická srágora. Záleží na úhlu pohledu… já to mám někde mezi.
Dabing Street - Jiří Arch (2018) (epizoda)
Dvanáctidílný maraton v ostravském Minikině na jeden zátah od bránicí cukajícího rozjezdu až do nahořklého finále. A byla to náramná podívaná, Petr Zelenka opět zabodoval a spolu se schopnými dramaturgy rozehrál vtipnou partii plnou zajímavých figurek. Klára Melíšková s Hynkem Čermákem to táhnou za jeden provaz, na Terezu Voříškovou se zase dobře kouká, Miroslav Krobot je ukrutný démon, Martin Myšička tam má snad nejlepší (a nejsmutnější) part ze všech a František Filipovský je borec i po smrti. Smetanu však s přehledem slíznul Kapitán Filcka a já už se nemůžu dočkat, s čím ten úžasný pošuk Zelenka přijde příště.
Godless (2017) (seriál)
Jednoruký bandita s partou desperátů lační po krku zatoulané ovečky ze svého stáda a zanechává za sebou spoušť jako z apokalypsy. Pomalý, vláčný, atmosférický western první kategorie s famózní přestřelkou v závěru. Jeff Daniels je v roli ústředního psance dokonalý a ten zbytek sekunduje na výbornou. Další obrovská paráda z programové nabídky Netflixu.
GLOW: Nádherné ženy wrestlingu (2017) (seriál)
„And that is a fucking misscarriage.“ Tohle je tak krásně ujeté, že tomu rovnou nasázím čtyři banány z pěti a půlku ještě přidám. Ani snad nemusím zdůrazňovat, že Alison Brie aka Zoya the Destroyer je tu naprosto k sežrání! /// 3. sezóna /// Méně wrestlingu, více dramíčka. Ale furt je to paráda! Předposlední epizoda je strašná depka a je totálně boží. Jsem zvědavej, kam se to vyvine.
Star Wars: Poslední z Jediů (2017)
Přesně takhle to dopadá, když se vyserete na storytelling a natočíte jen dvou a půlhodinovou reklamu na hračky. Prvotřídní set-up nastřelený sedmou epizodou se tak roztříštil ve změti prvoplánových akčních scén bez duše. Je mi z toho celkem smutno. #PrayForStarWars
Dobrý časy (2017)
Ó, tak toto byla lahůdka! Správně olezlý Pattinson spolu s polodementním bráchou udělají banku, načež se rozjede kolotoč podivuhodných příhod a eskapád jak z epizody Bakalářů, kterou napsal sám život. Jeden z nejlepších (a nejzábavnějších) snímků letošního roku!