Recenze (169)
JFK (1991)
Uff... V tématu se tvůrci šťourali do puntíku ale větřím závan manipulace s divákem. Je asi nutné přiznat, že o okolnostech vraždy JFK vím pendrek jako i o průběhu vyšetřování a navazujících událostech. Jedno mi ale nedá: uslyšíte třeba na demonstraci výstřel z pušky? Možná tak z houfnice. Uvidíme v roce 2029, kdy by dle epilogu z filmu mělo dojít k odtajnění zásadních dokumentů (pokud tedy nějaké zbyly). Vlasové kreace Tommy Lee Jonese a Joe Pesciho stojí za vidění :)
Dvojí hra (2009)
Příjemné překvapení! Michael Clayton byl dobrý ale Duplicity je úplně jiná liga. Inteligentní scénaristické hrátky s divákem kořeněné skvělými nápady a posunuté blíž k realitě skutečného světa. Kdybych měl k něčemu přirovnat, tak k Aféře Thomase Crowna (původní, remake jsem neviděl) – mimochodem mají společné i dělení obrazu – ale tohle je mnohem, mnohem lepší!
Amores perros - Láska je kurva (2000)
Prostřední povídka je trošku plošší a působí na mě jako vata. Propojení všech tří příběhů autonehodou je konstrukt jako poleno, který ještě více umocňuje společné tragické vyznění. Oboje je jako z jiného světa: snažil-li se tvůrce zobrazit realitu, pak je nevyrovnaná, pokud mu šlo o fikci, pak je příliš realistická. Na druhou stranu film díky své rychlosti perfektně odsýpá a nenudil jsem se ani na chvilku.
Bolt - pes pro každý případ (2008)
Průměrný animák s pár dobrými vtípky
Vlasy (1979)
Muzikály nesnáším, ale tohle je čestná výjimka, kterou jsem schopen vidět kdykoli znovu a pořád mě baví. Perfektni dějová linka nenásilně podtržená výbornou muzikou. Formanův masterpiece.
Agent bez minulosti (2002)
Pro mě zatím nejlepší film ze série. Přijde mi mnohem vyváženější, s atraktivnějším zimním prostředím a celou dobu mi nutně necpe podrobnosti Bourneovy ztracené identity. Prostě chlápek co neví kdo je a já to nevím taky. Fakt ale je, že co nahrazuje tohle koření ve zbylých dvou filmech je Greengrassův vycizelovaný vizuál.
Mlha (2007)
Odejděte/vypněte/usněte minutu před koncem!
Labyrint lží (2008)
Takhle nějak si představuju špionáž 21. století. Bezpilotní letadla versus funkční jednoduchost jednání nepřítele, skoro scifi.
Temný rytíř (2008)
Batmanovi se podařilo vystoupit z komiksu.