Recenze (169)
Divoši (2012)
Ryzí pitomost plná odporného násilí (včetně řezání hlav motorovou pilou), s otravnými herci a rádoby efektními filtry. Jsem znechucen.
Na cestě (2012)
On the Road je víc než příběh stejně jako většina knih Jacka Kerouaca spíš o pocitech a svobodě, o dobrodružství a hledání vnitřní rovnováhy. Hlavní zprávou, kterou kniha nese je, že Cesta se musí prožít. Nedá se zprostředkovat, popsat a tedy ani zfilmovat. A Walter Salles je asi super chlapík, protože se zdá, že to vidí podobně. Snímek jde schválně po povrchu tam, kde jsou pasáže knihy nejsilnější a naopak se soustředí spíše na to, co v knize není.
Skyfall (2012)
Byl bych rád, kdyby se Bond v Craigově podání vrátil v tempu nastoleném v Casino Royale. Jedna kvantová odbočka už tu byla, ušla ale stačilo. Double-oh seven prostě není a nikdy nebyl z masa a kostí. Je to mnohem víc než cokoli jiného maximálně stylová zábava, v tom pozitivním smyslu. Proto ho máme rádi a proto dokáže přežít v jakékoli době.
Looper: Nájemný zabiják (2012)
Jasně, občas se objeví trhlina (smrt manželky, celá idea cestování v čase a důsledky změn z minulosti do budoucnosti a zas do minulosti, které stojí tak na kuří nožce – hned jsem dostal chuť znovu mrknout na 12 Monkeys, ty jsou přeci jen co do kompaktnosti příběhu a logiky úplně jinde). Jenomže všechno se zdá natočené a zahrané s takovou chutí, že mě to prostě moc bavilo. Bruce konečně po dlouhé době jen neštěká a chvíli taky kouše, odsejpá to a je tam pár opravdu skvělých momentů, konec mě přímo nadchl. To všechno evidentně s hodně omezeným budgetem. Super!
Bourneův odkaz (2012)
Tony Gilroy se chopil volného pokračování s celkem nevídaným respektem k originální sérii a The Bourne Legacy je tak snad i víc než jen důstojnou tečkou za původní sérií. Téma je definitivně vyčerpáno.
Ruby Sparks (2012)
Po Little Miss Sunshine další originální příběh, tentokrát o oživlé můze. No kdo by to nechtěl! Ač by to mohlo zavánět přirovnáním k Forsterovu Stranger Than Fiction, není tomu tak. Snímek si jde si svou vlastní cestou a vyjímečně se doplňují. Žádná hluchá místa, opět boží Coogan a Paul Dano mi vyjímečně nelezl na nervy.
Až vyjde měsíc (2012)
Být mi dvanáct, jsem nadšený.
Andělský podíl (2012)
O kluky (a holku) jsem se trochu bál. Nakonec to všechno dobře dopadlo a společně nalezli s vydatnou pomocí scénáristy dostatečně asociální řešení, jak z toho ven. Jestli z nádražního rozhlasu nehuláká Peter Mullan, sežeru dubový sud. A použití I'm Gonna Be (500 miles) je ale pěkný podraz!
Čtyři slunce (2012)
Je dobře, že Sláma nenechal umřít úplně všechny.
Temný rytíř povstal (2012)
Myslím, že si Nolan oddychl. V posledním díle už definitivně naráží na hranice tématu, dál už není kam. Efektem mělo jít spíš o prostřední část. Nemůžu se zbavit pocitu, že tuhle a tuhle a tuhle scénu jsem už viděl. I tak jde o víc než důstojnou tečku.