Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Sci-Fi
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (27)

plakát

The Last of Us - Long Long Time (2023) (epizoda) odpad!

Však my vás to naučíme, koukat na gay romance! Ať chcete nebo ne. Prostě je napálíme tam, kde to nečekáte. Zdraví absolvent gymnázia Arabská. V prváku sme jim s kámošema odmítli jít do kina na kulturně-výchovný americký film zvaný Zatracená hora. Za odměnu se šlo půl roku na to na předem neavizovaný film o italském homosexuálním pekařovi. Ještě jednou zdravím progresivní učitelský sbor této instituce. Dobře jste mě vyškolili. Hle, dávám ODPAD!

plakát

Tolkien (2019) 

Musím poděkovat tvůrcům především za odvahu s jakou se zhostili tohoto tématu. Natočit ve věku Avengerů a podobných pokleslostí film o Tolkienovi beze snahy zalíbit se dnešnímu plebsu si zaslouží uznání. Krásný životopisný film s pomalým tempem, který se snaží o věrohodné zachycení tématu ale jistě nesedne každému divákovi a už vůbec ne fanouškům filmového Hobita a Prstenů moci.

plakát

Matrix Resurrections (2021) 

Warneři prostě chtěli udělat další Matrix za každou cenu. Žijeme v době, kdy se prostě víc vyplatí dál ždímat osvědčenou značku, i když už příběh nemá co nového říct. Režisérka, která asi stejně jako Reeves další Matrix už točit nechtěla, to vlastně celkem srozumitelně komunikuje divákovi v první polovině filmu. Warneři by to prostě klidně natočili i bez nich. Chápu, proč byl nový Matrix natočen, tak jak byl, ale nic to nemění na tom, že se jedná o nudný film s řadou špatných hereckých výkonů a trapných nových postav, které mi byly naprosto lhostejné. Pustťe si radši doma jedničku, nebo si dejte tu práci hledat dobré drama mimo mainstream. Na tenhle kopanec Wachovské Warnerům do k***í se stačí podívat časem až to budou dávat v telce.

plakát

Vetřelec: Covenant (2017) 

SPOILERY On by to nebyl úplně špatný scifi-horor, ale je tu pár zásadních problémů. V prvé řadě obsazení. Je to s podivem, ale scénáristé dokázali zplodit ještě stupidnější a zbytečnější karikatury než v předcházejícím Prometheovi. A k tomu ještě museli zahubit Elisabeth podobně jako kdysi Fincher odklidil Hickse. Její ''náhradnice'' mi pila krev. O celkovém SJW ladění filmu raději jen stručně. Podsouvání mezirasových a gay romancí působí křečovitě, a to především v podání Jussieho Smolletta (mimochodem doporučuji všem sluníčkářům sledovat aféru kolem jeho ''napadení''), který se svojí bílou partnerkou jako jediný měl tu čest odehrát erotickou scénu. Je v ní ale vidět, že se skutečně musel dost přemáhat, což vzhledem k tomu, že herec má ve skutečnosti jiné zájmy asi nikoho nepřekvapí. Dost mě také rozladila například hyperzrychlená geneze aliena a neomorfů. Ta je naprosto účelová pro potřeby scénáře a je ukázkovým příkladem bezohledného zacházení s předlohou, které navíc překvapuje vzhledem k tomu, že je u kormidla opět Ridley. Je zajímavé, že monstra zpodobněná v předchozích dílech pomocí obleků za pár dolarů působila děsivěji než výtvory moderní CGI. Sou to všechno jen detaily, ale jak ve filmu řekl Walter Davidovi: ''Jeden falešný tón nakonec zkazí celou symfonii.'' To mě přivádí k silnější stránce filmu. Fassbender totiž ve svojí tentokrát dvojroli skutečně exceluje a dialogy mezi Waltrem a Davidem lze hodnotit jako mimořádně vydařené.

plakát

Život (2017) 

Zase jednou sem dal film k ledu a odložil jeho shlédnutí na neurčito, jelikož sem se nechal ovlivnit nízkými hodnoceními na CSFD. A zase jednou mě tak na dlouhou dobu minulo solidní scifihorové béčko, u kterého sem se nakonec docela dobře bavil. Někdy si říkám, čím to vlastně je? Sem skutečně natolik excentrickým divákem, nebo sou ostatní tolik mimo? Při pohledu na komentáře místní filmařské ''elity'' mám skoro chuť se poplácat po zádech a přiklonit se k tomu druhému. Skutečnost, že se zde někteří naváží i do tak objektivně hodnotitelné kategorie jako je CGI, která je na velmi slušné úrovni, je ovšem skutečně zarážející.

plakát

Creed II (2018) 

Dávám jednu hvězdu za Rockyho, jednu za starýho Draga a jednu, protože tenhle subžánr je moje guilty pleasure. Na víc to ale vzhledem k záměrnému posilování protiruského, či snad spíše protivýchodoevropského (ano, přátelé tam pro ně zapadáme stále i my, ačkoliv by ste se rádi viděli někde jinde) sentimentu, se kterým se musí potýkat více méně všichni ze zemí bývalého SSSR, kdo se chtějí na západ od Aše nějak prosadit v bojových sportech. Jako by nestačily podrazy na skórkartách a předpojatí ringoví rozhodčí. Bohužel je to tendenční film poplatný svojí době.

plakát

Na život a na smrt (2013) 

Lidi, který tu shazujou tenhle film za patos, sou schopný bez mrknutí oka napálit pět hvězd, kdejaký pitomosti od Marvela. Nechápu... Je to prostě dobrej válečnej doják s kvalitní akcí. Víc od toho nečekejte a víc to ani neslibuje.

plakát

Král Artuš: Legenda o meči (2017) 

Jeden z mých nejoblíbenějších fantasy filmů s velmi zajímavě pojatým vývojem Artušovi postavy. Jude Law a Charlie Hunnam se po letech opět setkávají na stříbrném plátně, ačkoliv se role oproti Návratu do Cold Mountain obracejí. Na mnoho lidí zřejmě zapůsobilo až příliš bizarně odvážné aplikování Ritchieho humorné poetiky na klasickou mytologickou předlohu. Chápu, že mnohý divák se pak může v příběhu ztrácet a to především ve scénách, kde si chce Ritchie vypomoci berličkou v podobě vypravěče. Ty pak mohou leckoho paradoxně uvést spíše ve zmatení a film tak místy může nudit, místo toho aby gradoval. Emoce a vizuální orgie, kterými je film nabitý by však měly i tyto nedostatky překlenout. Troufám si tedy říct, že za propadnutím této velice zdařilé adaptace příběhu o Artušovi a rytířích kulatého stolu stojí především negativní hodnocení od zámořských kritiků, které se zasloužily o nezájem zdejšího publika. Jejich motivaci spatřuji především v Ritchieho nedostatečné poddajnosti dnešní neokomunistické ideologii, kterou vyznává většina zámořských kritiků a společenskovědních ''odborníků'' obecně. Inu černoch a asiat mezi rytíři kulatého stolu jim nestačily. Ženské postavy ve filmu jsou totiž pojaty velmi tradičně a ačkoliv je žena v podobě čarodějky jednou z nejmocnějších postav v celém příběhu, je také ''po hříchu'' spíše nežli feministická ''pouze'' femininní. Je škoda, že žijeme v době, kdy neokomunisté bojující za sociální spravedlnost dosáhli takového vlivu. Pokračování původně zamýšlené série se proto nedočkáme.

plakát

Skleněný (2019) 

Po dlouhé době mě nespravedlivě nízká hodnocení a myšlenkové průjmy zdejších ''filmových kritiků'' vyprovokovaly k tomu, abych se na CSFD svěřil se svými dojmy. Ano, na filmu se dá najít spousta chyb a nedostatků. Nedostatečný prostor pro vývoj Davida, který je zatlačen do pozadí nejen Glassem, který má být koneckonců ústřední postavou završení trilogie, ale i Hordou v jejímž podání exceluje James McAvoy. Trochu křečovitě může působit i nadužívání POV kamery. Spousta věcí vám také nebude dávat smysl bez znalosti prvních dvou filmů, nebo vám prostě budou unikat různé skryté významy. SPOILER Pro mě osobně největším problémem bylo využití ke konci odhaleného tajného společenstva bojujícího proti superhrdinům a jeho pojetí, které mělo být trochu více komornější. Co se týče samotného závěru, který byl pro mě stejně jako pro mnohé jiné příznivce trilogie zdrcující, je třeba nakonec pochválit Shyamalana za upřednostnění svojí vize před líbivostí, kterou se vyznačují hapyendy. Ty totiž můžeme obvykle očekávat v příbězích o komiksových superhrdinech, avšak skutečně klasičtí hrdinové končí tragicky, jako to bývá v případě antických dramat. KONEC SPOILERU Nejsilnější stránkou filmu je již zmiňovaný McAvoy a jeho postava a to jak je zvládnutá po herecké ale i scenáristické stránce. Zaujme i neotřelý prvek využití některých vymazaných scén z prvního dílu. Potěšil mě i Samuel L. Jackson v roli geniálního padoucha Glasse, který působí zpočátku dost nenápadně a režisér teprve postupně odkrývá způsob jakým tahá z pozadí za nitky celého příběhu a manipuluje se všemi postavami v něm. SPOILER Jestliže Davidův příběh končí tragicky, tak v případě Glasse se přikláním ke katarzi. U Hordy lze odůvodnit obojí. KONEC SPOILERU Pro mě jako fandu režiséra a celé trilogie jasných pět hvězd. Jinak spíš za čtyři.

plakát

Americký sniper (2014) 

Něco mezi náborovou reklamou a neokonzervativní agitkou. Ale zabaví a po formální stránce dobře zvládnuté.