Recenze (3 509)
Freeze Me (2000)
Roztomilý, přirozený, vtipný a napínavý Rape and Revenge filmeček.
Zakázaný svět (1982)
Neuvěřitelně svérázné Béčko, které přes všechnu tu stylisovanou naivitu a natvrdlost nepopře notnou dávku technické zručnosti a filmařských kvalit. Některé scény působí až magicky a není to jen tím, že v nich většinou figuruje alespoň jedna-minimálně polonahá-ženská :D ..Taková Heavy Metalová storry..(nemyslím hudbu)
Gokudō kuroshakai (1997)
Po formální stránce tomu není moc co vytknout, ale ruku na srdce-Aikawa není Takeshi a Miike není Kitano, takže přes všechnu zručnost člověk cítí, že z tohodle-až Kitanovského-příběhu se dalo vydolovat mnohem více estetiky a poetičnosti.
Tecuo II: Body Hammer (1992)
Jak Iron Mana obdivuju a uznávám, tak tohle mě vždycky nadchne možná ještě o kousek více. Možná se to Tsukamotovi za těch pár let v hlavě uleželo a rozhodnul se dodat celé své obsesi nový rozměr, možná to jen potřeboval uchopit za jiný konec aby to nebylo podruhé totéž.. Každopádně Body Hammer zobrazuje idustriálního ducha přesně tak jak ho znám a mám od mimina vlisovaného do DNA(dunění strojů, masy oceli prorůstající ze srdce industriální zóny do obydlené části města, atd..).. Železné melodrama s parádní myšlenkou a magickým happy endem.
Stranded (2013)
Nepřipravenější bandičku rádobyastronautů by jste hledali asi dlouho(i kluci z červeného trpaslíka by to zvládli lépe). Fakt utrpení na tohle koukat...všechny nesmysly ani nebudu vypisovat-to by bylo na A4......ale posledních cca 20sekund bylo dejmetomu ok.
Pecker (1998)
Waters je prostě génius-Na první pohled se to tváří jako bláznivá trešoidní komedie(a taky jí je) ale hned na ten druhý vyskakuje na povrch navíc až překvapivé množství myšlenkových linek, drobných poučení a jiých chytrých srandiček. Takhle to umí (nebo uměl?)namixovat fakt asi jen on. Je to střízlivější než HCčka s Divine, ale ujetých charakterů a divného chování si užijete i tak dost...Dávám 5 převlečených za 4 :D
13: hra smrti (2006)
Vcelku překvápko. Jasně-je to celé konina bez logiky, ale na to prostě musí divák přistoupit aby příběh fungoval. V prvních 2/3 dokonce film operuje s velmi příjemnou dávkou nadhledu a černého humoru a člověka pak trošku mrzí, že se tenhle dobře fungující mix- někde okolo úkolu 9 -přehoupne do větší vážnosti s občasnou ztrátou tempa(tím spíše, že tady by měl příběh začít gradovat). Naštěstí vše zachraňuje finální(překvapivá?) poenta, která přicházi přesně v momentě, kdy si člověk začíná rvát vlasy nad ubohostí téhle zdánlivé moralitky. Nakonec hodnotím 4-už jen pro tu krásně rozjetou první polovinu a hezký závěr.
Touha (2002)
No já nevím no-slibovaná úchylnost se nekonala, takže tu zůstalo jen-vážně hezké-drama o třech lidech ve kterém Tsukamoto ubral ze svého rukopisu jak to jen šlo-ve prospěch zdánlivé"čitelnosti" příběhu. I tak ale u některých scén nevím kam je zařadit a konečnou poentou si taky nejsem zcela jist-což mi dává naději, že v tom filmu pořád přecejen je něco více. Za mě přesně na hraně mezi 3 a 4
Přežít svůj život (2010)
Měl jsem z toho trochu strach a dlouho jsem se tomu podvědomě vyhýbal-ale úplně zbytečně. Je to vtipné, smysluplné a ve výsledku hodnotné... Nemůžu říct, že se mi všechny švankmajerovy techniky, postupy, obsese a estetika líbí ale vždy(nebo většinou) se bavím a tenhle film není vyjímka. Už jenom kvůli tomu FreudovskoJungovsému škádlení a poštuchování to stojí za vidění :)
Polyester (1981)
Nedobrý, zkažený, pervertní a nevkusný brak!...a nevtipný!!.. Jak moc nemocný musí člověk být aby se mu to líbilo? Bohužel asi dost :D