Recenze (2 382)
Vedlejší produkt (2024) (seriál)
Mýma očima povedená kriminálka, herecké obsazení mi padlo do noty, Tomáš Maštalír a Martin Hofmann jako vyšetřovatelé skvělí, Zuza Stivínová v roli šéfové senzační (občas na kopnutí pod koleno), líbila se mi i Pavla Beretová a Johana Matoušková.. Vyšetřování případu těsně před promlčením a souběžné vyšetřování několika vražd stejnou zbraní bylo zajímavé i poutavé.. Otevřený konec mi tady v tomto případě pasoval...
Dary hadího krále (1977) (TV film)
Pohádková jednohubka na deštivé odpoledne, žádné podstatné výhrady nemám, snad jen nemusel být Jeník takový mamlas.. Herecký ansámbl povedený, Jiří Schwarz a Zuza Bydžovská jsou hezký filmový pár, Josef Kemr v kvalitě A+, no a Vlastimil Harapes se mi jako hadí princ (později král) líbil..
Vražda - Série 3 (2012) (série)
Měla jsem naladěno, takže to byla skvělá jízda, třetí série se povedla ve všech ohledech.. Nikolaj Lie Kaas a Sofie Gråbøl vynikající.. Zmiňovat skutečnost, jak prachy kazí (či spíš lámou) charakter, snad ani není zapotřebí.. V závěru smutné pokoukání, trochu neuvěřitelné a poněkud nelogické, míněno samozřejmě mýma očima..
Anynka a čert (1984) (TV film)
Je to taková veselá čertovina, zajímavě napsaná s krásnými slovními obraty a skvělým hereckým obsazením.. Hana Maciuchová a Ilona Svobodová jsou úžasné, rodičovský pár Petr Haničinec a Jiřina Švorcová bezvadný, no a Vlastimil Harapes mě potěšil už jen svou účastí.. Pohádková oddechovka..
Als twee druppels water (1963)
Začátek u mě vlažný, postupně mě však příběh mladého Duckera vtáhnul a až do finále nepustil... Vyzrazovat něco z děje opravdu nechci, takže jen napíšu, že se jedná o pozoruhodný kousek, který je zasazen do Nizozemí za 2. světové války a náhodné (?) setkání dvou mladíků roztočí kolo osudu.. U mě filmová spokojenost a krásné čtyři hvězdy, Lex Schoorel je zajímavý typ herce..
Neobyčejné životy - Vlastimil Harapes (2014) (epizoda)
Pro mě osobně je Vlastimil Harapes zcela výjimečná osobnost, předně vnímám výborného tanečníka, druhého takového nemáme a hned tak mít nebudeme.. Poté baletní mistr, choreograf, šéf baletního souboru ND a k tomu činnost pro Hnutí speciálních olympiád, klobouk dolů.. Moc hezký dokument a velice příjemné ohlédnutí, nezapomeneme.. ♥
Vražda - Série 2 (2009) (série)
Druhá série je kratší, dynamičtější, celkově nadupanější, mýma očima povedená jako ta první, bavilo mě to.. Sofie Gråbøl to zahrála bezvadně, líbil se mi Ken Vedsegaard a povodil si mě i Nicolas Bro.. Nutno dodat, že jsem neměla tušení, kdo je vrah.. Každopádně spokojenost a těším se na třetí sérii..
Vražda - Série 1 (2007) (série)
Zdařilá krimi série, které jsem zcela propadla a houpám se na vlně.. Logiku chování postav neřeším, dobře vím, že tam, kde jsou silné emoce (vypjaté situace), logika se v drtivé většině případů odporoučí do kopru.. Příběh o vyšetřování vraždy mladé dívky mě vcucnul hned od začátku a ta druhá linka s politikou a politikařením byla též zajímavá.. Za zmínku určitě stojí Lars Mikkelsen a ústřední dvojka kriminalistů Sofie Gråbøl a Søren Malling, jejichž pracovní nasazení bylo obdivuhodné, místy za hranicí chápání..
Čarodějná láska (1986)
Antonio Gades a Cristina Hoyos tvoří nádherný taneční pár, když ti dva spolu tančí, tají se mi dech... Příběh, ve kterém otcové domluví svatbu svých dětí a na city se nehledí, na mě zapůsobil pohádkově podmanivým způsobem.. U mě filmová spokojenost, krásné čtyři hvězdy a poděkování Willymu..
Pavlínka (1974)
Kachyňova poetika na mě funguje velice dobře, líbí se mi a já opakovaně podléhám kouzlu filmového vyprávění.. Příběh o mladé dívce mě zaujal a vtáhnul, Brigita Hausnerová je půvabné stvoření, takže se mi na ni hezky koukalo a babička v podání Marie Brožové skvělá, no a přiblížení prostého života na vesnici považuji za zdařilé.. Svárovská stávka bohužel dopadla tak, jak dopadla, smutná část naší historie, mám pocit, že Pavlínce bylo pouhých 16 let a zemřel tam i malý chlapec..