Radek99

Radek99

Radek Cihla

okres Český Krumlov
čecháček a maloměšťák

homepage

804 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 25 49 73 97
    • 23.1.2018  00:21

    Nikdy by mne nenapadlo, že se v Česku dožiju toho, že coby znělku seriálu někdo použije Little Fury Things od kultovních Dinosaur Jr.! A na konci PJ Harvey! Plus ten Bartoška na pohřbu... Zelenka je Bůh!!! :-)

    • 12.2.2018  22:02

    Oproti páté epizodě znovu výrazný nadprůměr, komparace čeština - polština fakt super... :-)

    • 19.2.2018  22:31

    Kapitán Filcka tedy fakt není nosný druh humoru... :-(

    • 6.2.2018  09:54

    Nejslabší díl...

    • 24.1.2018  18:05
    Prasomilové (TV film) (2018)
    odpad!

    Oskar Reif se zbláznil... :-(

    • 10.11.2017  23:52
    1922 (2017)
    ***

    Rok 1922 byl v nebraském kalendáři rok krysy! Baladický příběh natočený podle námětu Stephena Kinga, který měl zřejmě v sobě nést i další hlubší rozměr dramatu o zločinu, vině a trestu, ale to se moc nepovedlo...a tak namísto odvaru z Dostojevského Raskolnikova má v sobě nebraský farmář něco z Erbenovy Svatební košile... Tenhle film (i jeho idea) zůstaly někde na půli cesty...

    • 4.12.2017  22:26
    7 životů (2017)
    **

    Asi nejnudnější filmová dystopie, co jsem kdy viděl. Plochá, nenápaditá a zoufale špatně natočená...

    • 7.11.2017  23:33

    Akční špionážní thriller z rozděleného Berlína z doby Studené války, skutečně bravurně natočený a nanejvýš stylový, až chvílemi připomíná jakési designérské porno, jen hlavní hrdinka oplývala ne lidskými, nýbrž superhrdinskými schopnostmi - výdrž pod vodou jako rybí žena, těžkou nehodu přežije nepřipásaná bez jediného škrábnutí, sama vykosí skoro celou KGB i východoněmeckou policii, i když ti muži jistě také prošli výcvikem a jsou mnohem vyšší váhová kategorie...ale koneckonců je to adaptace komiksové předlohy, takže rozum je tady potřeba vypnout...

    • 5.12.2017  19:36
    Babylon Berlin (TV seriál) (2017)
    *****

    Vynikající německý seriál-noir, v němž jsou naprosto všichni infikováni dekadentní dobou a místem, vzešlým jednak z velké hospodářské krize, druhak z ideového i ideologického kvasu období mezi dvěma světovými válkami. Motivace většiny postav je velmi nečitelná a jejich charaktery a dějové linie jsou opravdu rafinovaně vymyšlené a napsané. Stejně jako postižení kvasu a klokotu tak specifického velkoměsta, jakým byl (a je) Berlín přelomu 20. a 30. let, Berlín coby megapole i centrum Výmarské republiky, zmítané inflací, korupcí, nezaměstnaností, sociálními problémy a nepokoji...a na to napojeným ideologickým bujením. (Berlín roku 1929 už mimochodem jednou nanejvýše umělecky zpodobněn byl a tvůrci na to evidentně skrytě navazují - myslím tím patrně nejvýznamnější román německé literární moderny Berlin, Alexanderplatz z pera Alfreda Döblina, stejně jako několik jeho filmových adaptací v čele s legendárním seriálem Rainera Wernera Fassbindera). Babylon Berlin je ovšem postmoderně dál, synkreticky spojuje mnoho neslučitelných vlivů a motivů, je to dílo neuvěřitelně znepokojující, pod jehož povrchem se skrývá vše špatné, co zplodilo 20. století v Evropě, komunismus i nacismus, německý (a v pozadí i francouzský a ruský) militarismus, imperialismus, demokracii pokroucenou korupcí a pošlapáváním lidských práv... Brilantně natočený, neuvěřitelně precizní dobová výprava, strhující děj...a všudypřítomná dekadence... Tohle bude asi seriálová událost sezony! Série 1: 95%

    • 6.1.2018  23:16

    Zásadní problém? Přepálená stopáž!

    • 26.10.2017  23:23
    Blok 99 (2017)
    ***

    Výrazné zklamání...a ač se tam Bůh skloňuje ve všech pádech (hlavně tedy v použité hudbě a tetáži), jde o bohaprosté béčko. Subžánr vězeňského dramatu nabízí řadu skvělých filmů, Brawl In Cell Block 99 k nim ale nepatří, neboť ho tvůrce, S. Craig Zahler, zkřížil s akčním subžánrem ,,sám vykosí celou mafii", v tomhle případě celé vězení, a k tomu ještě hlavní (super)hrdina rozšlape celkem dost latexových lidských hlav. Docela utahaný, naivní až hloupý film... Nejlepším vězeňským dramatem roku 2017 je i nadále suverénně Trestanec režiséra Rica Romana Waugha...

    • 28.1.2018  00:27
    Borg/McEnroe (2017)
    ***

    Až překvapivě nudný film o jednom z nejlepších tenisových zápasů všech dob. Ten severský chlad tomu asi příliš nesvědčí. Nečekaně mnohem nosnější je nedávná americká krátkometrážní parodie inspirovaná legendárním winbledonským finále z roku 1980 Sedm dní v pekle...

    • 4.12.2017  00:06
    Brigsby Bear (2017)
    ****

    Hodně originální nezávislý americký divno-film (odstartuvší na Sundance), který v sobě mísí hned několik zajímavých rovin - psychologické drama reflektující Stockholmský syndrom, nezávislou americkou komedii a její tak typickou poetiku, v tomto případě cílenou i oslavující geeky, volné aluze na hrané filmy s medvědem Paddingtonem a ovšem tou zdaleka nejnosnější je ,,ošvédování" fiktivního seriálu Dobrodružství medvěda Brigsbyho - Michel Gondry se musel ve své střižně obracet, Prosíme přetočte bylo vyrovnáno... Atmosférou a vyzněním mi ale Brigsby Bear asi nejvíce připomínal skvělý britský indie divno-snímek Frank...

    • 21.9.2017  23:09
    Bába z ledu (2017)
    ****

    Nový film Bohdana Slámy mne celkem překvapil, zpočátku jsem měl za to, že jde o ,,soft" Slámu, že tentokráte rezignoval na výrazný umělecký rozměr a natočil žánrovou oddychovou, jakousi romanci třetího věku, jak běh filmu ale postupoval, Bohdan utahoval šrouby a celý ten příběh pokřivených rodinných vztahů a determinace dysfunkční rodinnou minulostí začal být čím dál působivější, psychologicky prokreslenější a autentičtější. Každá z postav je uvnitř nějak porouchaná a ono porouchání má původ ve výchově a v chladu rodinných krbů. Rodinné štěstí je jen předstírané, na venek všechno nějak funguje a fasáda drží, ale uvnitř se už rodinné vazby pomalu bortí, až nakonec vše vyhřezne a množina rodin se začne pomalu rozpadávat. Ani návštěvník zvenku, Hančin nový přítel Broňa, není jiný, i on ve své minulosti pečlivě střeží svou třináctou komnatu. Scenáristicky excelentní. Motiv otužilectví je nosný (a americkému divákovi bude jistě fungovat jako originální exotický prvek typický pro (post)sovětský prostor Východní Evropy - to je aluze k nominaci filmu na americké Oskary) a chytře v sobě schovává leitmotiv chladu rodinných vztahů i citů jednotlivých hrdinů, vizuálem a některými dalšími motivy (veslařský klub, odcizená studená Praha...) mi Bába z ledu trochu připomínala jiný Slámův projekt Život a doba soudce A. K., má to takový ,,televizní" charakter; vedení i výběr herců klasicky vynikající (dvorní Slámova herečka Zuzana Kronerová zaslouží absolutorium, jak za herecký projev, tak za odvahu, ona erotická scéna byla možná nejodvážnější v české kinematografii vůbec), jen se mi zdá, že tenhle projekt je až moc skromný, komorní, neokázalý, chybí mi ta podmanivá práce s kamerou (jinak typická pro Slámovy filmy) a trochu více útočení na city...ždímání diváka... Každopádně velmi dobrý, překvapivě jiný, příměstsky velkoměstský ,,Mistrův" film... PS: Držím palce na Oskarech!

    • 3.1.2018  23:30
    Detroit (2017)
    ****

    Trochu moc aktivistický, ale jinak hodně silný film. Jako u všech děl natočených a napsaných ,,na základě skutečné události" je vysoce problematická míra rekonstrukce reality a vždy jde jen o interpretaci tvůrce/ů, jak k obrazu svému složili střípky důkazů, očitých svědectví, vzpomínek nebo jenom vyprávění z druhé ruky, tak se jeví i postup scénáristy Marka Boala jako příliš ,,tvůrčí" a průhledně aktivistický, naštěstí je ovšem Kathryn Bigelow opravdu skvělá režisérka a hlavně celý příběh poukazuje na hlubší a obecnější fenomén - selhávání policie, používání nepřiměřených donucovacích prostředků a obecně policejního násilí, což se netýká jen policie v USA, ale globálně policie vůbec, a mechanismy tohoto fenoménu jsou ve filmu zobrazeny více než věrohodně...

    • 14.12.2017  00:02
    Dunkerk (2017)
    *****

    Válka jinak, bez jediného explicitně zobrazeného německého vojáka, originálně pojatý válečný velkofilm, v němž zabijí nikoliv nepřítel-člověk, nýbrž dehumanizovaná válečná technika! Fokus na civilní podání heroismu obyčejných (ne)hrdinů...

    • 6.8.2017  23:54
    Guerrilla (TV seriál) (2017)
    ***

    Je nepochopitelné, jak může někdo natočit pozitivně konotovaný seriál o černošských teroristech a levicových radikálech, ale Guerrilla takhle opravdu vyznívá. Řemeslně skvěle zvládnuté, ovšem ta ideologická motivace je nezpochybnitelná, tvůrci chtějí, abychom viděli vraždící radikály jako legitimní bojovníky proti systému...je to ovšem, stejné, jako v případě Frakcí Rudé armády, různých separatistických organizací - baskické ETA, irské IRA, či palestických teroristů, nově atentátníků Islámského státu - násilí a vraždění civilistů je neospravedlnitelné, at je pácháno pod jakoukoliv záminkou...mám problém se proto s hrdiny jakkoliv ztotožnit...

    • 10.3.2017  00:23

    V první půli víceméně příjemná americká indie komedie, v druhé půli, poté, co se dostalo ke slovu ,,vtipné násilí", je to v podsatě jenom ulítle bizarní slasher...

    • 12.1.2018  23:49
    Insyriated (2017)
    ****

    Hodně silné (proti)válečné drama, které má ovšem čistě komorní rozměr a jehož mizanscéna je ohraničena obvodovými zdmi jednoho syrského bytu... Belgický režisér Philippe Van Leeuw se na válečnou tématiku rastrem civilistů specializuje a Insyriated je emočně opravdu silný zážitek. Za velice funkční lze označit záměr zobrazit válečné dění jen z pohledu těch nejbezbranějších - žen, dětí a starého muže. Míra stresorů je tak opravdu maximální. Válka je vůl!

    • 2.12.2017  00:02

    Subžánr heist movie byl obohacen o další podkategorii - američtí white trash zlodějíčci. Film především pro amerického diváka, protože ten tyhle rednecky ze středozápadu ocení víc než divák neamerický. Stejně třeba jako použitou hudbu - americké country...

    • 20.7.2017  10:55

    Seniorská variace heist filmů nedosáhla na víc, než na popcornově nenáročnou zábavu...škoda, minimálně herecké obsazení bylo skvostné...

    • 3.1.2018  10:52
    Marie Terezie (TV film) (2017)
    **

    Kýč.

    • 6.11.2017  21:52
    Milada (2017)
    ***

    Prvně musím předznamenat, že Miladu Horákovou považuji za jednu z největších hrdinek této země a její životní osud je sám o sobě tak dramatický a nosný, že jeho zfilmováním se nelze dobrat k výsledku, v němž by takový snímek byl nudný a nezajímavý...a ejhle, k mému velkému překvapení to jde! Milada je prostě, a trhá mi to srdce, průměrný až špatný film. První chybou určitě bylo, že projekt je pojat coby autorský - a při vší úctě k panu Mrnkovi, sám na všechno prostě nemá a nestačí. Jako debutant si v roli režiséra, scenáristy a producenta ukousl tedy obrovské sousto. Scenáristicky pojal drama o Miladě Horákové coby drama sentimentální, postavené na rodinných vztazích, ovšem ve výsledku to připomínalo selanku seriálu První republika. Místy plkání o ničem a vycpávky prázdného sentimentu. S emocemi jsem se potkal až v samém závěru a přitom tenhle film mě měl sevřít hned od začátku a úplně vyždímat. Už jen fakt, že v kině na konci skoro nikdo nebrečel... Proč nepostavit do centra příběhu zmanipulovaný komunistický monstrproces, když se to přímo nabízelo? Zobrazit jeho pozadí, celou tu Potěmkinovu vesnici, ten zrůdný mustr, nitky, které vedly do Moskvy k obdobným monstrprocesům a čistkám v SSSR 30. let? Stejně tak nechápu, proč tvůrci záměrně vynechávají veškeré explicitní násilí? To bylo jejich záměrem natočit rovnou soft verzi příběhu coby výukové video pro školní potřeby? StBáci pak vypadají jako celkem neškodné figurky, dokonce ani z nacistů nejde strach, Milada se po několikaměsíčních výsleších na Gestapu a pobytu v Terezíně vrací domu jako by nic. Nepoučený divák může lehko získat dojem, že v Terezíně byli na vězně vcelku milí a komunističtí vyšetřovatelé nenechali Horákovou akorát vyspat... A třeba scéna úmrtí Jana Masaryka? Nudněji to snad už ani natočit nešlo! Další velkou bolestí filmu je formální stránka - tak příšerné postsynchrony aby divák pohledal! To byl dabing někde na úrovni televize Nova. Ani herecké výkony nejsou přesvědčivé, možná ale nebylo co hrát. Ayelet Zurerová absolutně bez výrazu a bez života, v podstatě pořád jen chodí a prázdně deklamuje, Robert Gant v roli jejího manžela naprosto bezvýrazný, taková Vica Kerekes se tam zatoulala asi jen omylem...stejně jako Hrubešová, Chýlková, Přeučil...a třeba Aňa Geislerová v roli prokurátorky Polednové-Brožové? Tohle měl být ,,fanatický" projev?! To spíš jakoby vypadla z TV Barrandov... Navíc zcela nevhodně zvolená hudba, která podporuje sentimentální vyznění. Zmatená kompozice - leitmotiv jízdy autem a záběr na dceru paní Horákové už se mi pak vysloveně protivil. Abych alespoň něco pochválil, kamera pana Štrby je velmi povedená, i mizanscéna celkem věrohodná, výprava pěkná... Suma sumárum opravdu obrovsky promarněná příležitost - a v podstatě stačilo překopat koncept a jít po rozměru (antické) tragédie. Myslím, že Miladu by líp natočil třeba Robert Sedláček jako jeden z dílů Českého století...jelikož už tématicky hodně podobný díl Zabíjení soudruha bylo tak stokrát působivější. Takhle nudný a rozvláčný životopisný film si paní doktorka Horáková opravdu nezasloužila!

    • 30.12.2017  11:07
    Mindhunter (TV seriál) (2017)
    *****

    Hloubková seriálová sonda do mysli psychopata. Neuvěřitelně ucelená seriálová analýza lidského chování vystavěná na základě modního tématu tzv. sériových vrahů - to, k čemu nejdříve bulvár a pak béčková a posléze i áčková kinematografie přistupovala v naprosté většině povrchně a nahodile - takže se dalo mluvit spíše o ,,seriálových vrazích", jejichž prezentace je postavena na obvyklých stereotypech, tedy idealizaci, popularizaci a komercializaci těchto figur, v tom David Fincher šel úplně proti proudu a uchopil celý fenomén docela jinak - ne povrchně, populárně, ale naopak naprosto komplexně a tak vytvořil seriál s opravdu velmi pokročilou úrovní propracovanosti psychologie seriálových postav, tedy antitezi toho, jak obvykle viděly sériové vrahy americké žánrové filmy - ti buď byly vykresleni jako romantické postavy, které se osvobodili z osidel konformní společnosti, nebo jako nějací filosofové zla, tzn. jako extrémně inteligentní a vynalézavé postavy, které čas od času pronesou hlubokou filosofickou myšlenku a běžně se zajímají o vážnou hudbu či umění (typickým příkladem byl Hannibal Lecter)... Kouzlo celého Fincherova projektu pak spočívá v tom, že dva vyšetřovatelé FBI (plus akademička z civilní sféry) přicházející do každodenního kontaktu s nejhoršími sériovými vrahy a psychopaty celého USA nejsou logicky před dopady takového styku imunní a ten se pak promítá do soukromí všech tří hrdinů a ovlivňuje jejich životy... Série 1: 95%

    • 25.12.2017  22:14
    Nejlepší přítel (TV film) (2017)
    **

    S Čerty nejsou nejlepší přítel.

    • 22.2.2018  00:14

    Film, který historicky dobře doplňuje Nolanův Dunkerk. Samozřejmě je to trochu moc stylizované a napsané na efekt. Herecký výkon Garyho Oldmana a jeho metamorfóza do postavy Winstona Churchilla je ovšem strhující! (V porovnání s Královou řečí ale jen slabý odvar!)

    • 19.1.2017  11:31
    Nádraží (TV seriál) (2017)
    **

    Tele tele na nádraží. A ještě navíc mu ujel vlak...

    • 11.2.2018  22:44

    Skvělé motivační náborové video k hasičskému sboru! :-) A ten konec opravdu síla. Americky heroická, pateticky celkem uměřená a díkybohu genderově nevyvážená oslava staré dobré chlapské dřiny! Takhle se má vzdávat filmový hold hrdinům!

    • 9.8.2017  23:44

    Tak už i do pitomýho béčka dorazil gender. Stefan Ruzowitzky je takový rakouský Magnusek. Rozpočet a možnosti má sice lepší, ale jinak je jeho film stejně primitivní a prvosignální...obsahující snad všechny schematismy a klišé, který daný žánr má...

    • 19.7.2017  00:25
    Pilgrimage (2017)
    ***

    Zajímavě ztvárněný, ale místy dost nudný středověk...víra a hereze, křesťanství a mystika, ozvěny křižáckých výprav, jen atmosféra (a hloubka) tomu výrazně chyběla... U snímku, jako je Pilgrimage, si český divák nejlépe uvědomí, jak velkým režisérem byl František Vláčil...

<< předchozí 1 2 3 4 25 49 73 97
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace