Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (3 522)

plakát

Nokas (2010) 

Skandinávský realismus. Realisticky popisné procedurální drama jednoho přepadení banky...velmi civilní, velmi uvěřitelné... Tvůrci poctivě krok po kroku rekonstruují průběh loupeže a podávají ho takřka v dokumentárním stylu. Přitom vizuálně je Nokas úžasný, vynikající práce s kamerou a střihem i kompozicí záběrů - velmi dynamická kamera z ruky vyzdvihující pocit akce i geniální extrémně dlouhý statický záběr z vnitřku autobusu dokumentárně popisující dění kolem zastřeleného policisty ve služebním autě. V ranku heist movie jde rozhodně o jeden z nejoriginálnějších počinů...

plakát

Noc klavíristy (1976) 

Průměrná česká detektivka bez čehokoliv zapamatování hodného, kladem je jistě absence ideologického podtextu, tak běžného pro tuzemskou žánrovou produkci té doby, tím ovšem výčet kladů víceméně končí... Amatérský detektiv pana Vosky je postavou ze staré školy, noblesní a elegantní, ta ovšem v detektivce z normalizovaného Československa působí trochu jako by se tam octla omylem...

plakát

Zápisky mladého doktora (2012) (seriál) 

Černohumorná seriálová perla. Tak britský humor, jak jen může humor založený na základech ruského klasika být... :-)

plakát

The Hundred Code (2015) (seriál) 

Skandinávská vlna noir detektivek se zjevně vyčerpává...

plakát

Kecky (2016) 

Zajímavá filmová sonda do života v černošském ghettu...jako napříč celou západní materiálně založenou společností jde i tady především o statusové prvky...v tomto konkrétním případě boty...a iniciaci dosažení prahu dospělosti...v černošské džungli má ale poněkud krvavější charakter... Silný celovečerní debut režiséra Justina Tippinga (paradoxně ne-Afroameričana), který kloubí realistické drama s videoklipovou estetikou a artovými prvky, kterým dominují snové sekvence s astronautem vyrůstající z estetiky amerického nezávislého filmu... Dobré komparovat s letošním držitelem Oskara Moonlight, plným ideologických nánosů a motivovaným levicově liberálním aktivismem, které to samé ghetto využívá jen jako exotické prostředí pro své ideologické cíle...

plakát

Loupež ve velkém stylu (2017) 

Seniorská variace heist filmů nedosáhla na víc, než na popcornově nenáročnou zábavu...škoda, minimálně herecké obsazení bylo skvostné...

plakát

Strážci relikvie (2017) 

Zajímavě ztvárněný, ale místy dost nudný středověk...víra a hereze, křesťanství a mystika, ozvěny křižáckých výprav, jen atmosféra (a hloubka) tomu výrazně chyběla... U snímku, jako je Pilgrimage, si český divák nejlépe uvědomí, jak velkým režisérem byl František Vláčil...

plakát

Velký dar (2017) 

Odzbrojující útok na city. Dobrý Will Hunting Guse Van Santa má důstojného následovníka, tentokráte ovšem v jiné etapě života - geniální matematik, tentokráte ne puberťák na prahu dospělosti, ale malá čerstvě začínající školačka... Marc Webb konečně přestal mrhat svým nesporným režisérským talentem se Spider-Manem a vrátil se ke svým kořenům vyrůstajícím z amerického nezávislého filmu. Jeho pohled na svět a výchovu připomíná soft-verzi krále Sundance festivalu Captaina Fantastica, jen je civilnější a ne tak radikální. Film, který si klade otázky. Poselství i emoce. Krásný film...

plakát

Ain't Them Bodies Saints (2013) 

Režisér a scénárista David Lowery chtěl natočit něco na způsob Malickových Nebeských dnů, ale svou verzi lyrické krimi romance - osudové chůze za hranou zákona - nebyl schopen posunout na jakýkoliv vyšší umělecký level, ta vysoká ambice zůstala nenaplněna... Vizuálně pěkné, opravdu skvělí herci, ale scénář je málo rafinovaný (až prostý) a místy je hodně znát, že jde o celovečerní debut, v pozici autorského filmu bych čekal suverénnější provedení...extrémně pomalé tempo vyprávění místo dost nudilo... Lowery není filmař od pánaboha tak jako třeba právě Malick...a pokud jde o vykreslení atmosféry jižanských států USA, na to tu máme třeba filmy Jeffa Nicholse, odkud jižanský genius loci přímo cáká...

plakát

Šermíř (2015) 

Šermíř je skutečná promarněná šance - coby historické drama až příliš laskavé a spíše jen naznačované, jako sportovní drama zase moc patetické...ta šermířská soutěž v Leningradě jako by vypadla z nějakého hollywoodského sportovního dramatu. Trochu to vypadá, že se tvůrci nemohli rozhodnout, co přesně chtějí natočit, Šermíři ubližuje ona žánrová nejednoznačnost, žánrový pel-mel... Kladem je sice pěkná kamera a lyrické pasáže, opravdu krásná hudba a ponurý začátek s povedeným příjezdem hlavního tajemného hrdiny snímaného stylem počítačové hry 3th person akce, ale pak se vyprávění uhne a režisér neví, čemu dát přednost - jestli diváka přikovat do sedadel hrůznou realitou 50 let v Sovětském svazu, nebo jim vyloudit nějaké emoce a předvést náklonnost pro šerm coby sport, případně uhnout film k romantické lince... Ve výsledku se nestane ani jedno z toho... Asi nejlepší film na téma tragického a bezvýchodného osudu estonského národa je jednoznačně 1944: Přinuceni k boji...