Recenze (26)
Stopařův průvodce po Galaxii (2005)
Kdybych nečetl knížku, asi bych se ukousal nudou, vydržel jsem u toho jen kvůli tomu, že se mi líbila (ta knížka). Ono to nakonec nebylo až tak špatné, jen prostě ... dlouhé.
Casablanca (1942)
Klasika, ale ubulená limonáda. Sem tam mi ten film připadá až nepřirozený, ale líbí se mi, takové filmy se už netočí.
Podraz (1973)
Vedle Butche a Sundance je tento film nejlepší od dvojice Newman a Redford. Úplně z toho dýchá atmosféra pohody a takové té zlobivosti a sympatického lupičství. Na ústřední melodii se těžko zapomíná. Jen kolik filmů se tímto nechalo inspirovat. Nevadí mi se na něj podívat i podvacáté.
Butch Cassidy a Sundance Kid (1969)
Příjemný film, super hudba, Redford a Newman se tu opravdu vyřádili. Natáčení je bavilo a je to vidět. Myslím, že nikde tihle dva nehráli tak dobře jako tady a v Podrazu. Jediným puntíkem na kráse je konec - ani takový ani nijaký, měli umřít a hotovo!
Obvyklí podezřelí (1995)
Výborný film, konečně něco, kde všechno spolu ladí a nehádá se. Výborní herci, napínavý děj, výborná pointa, kvalitní zvuk, téměř dokonalý střih, prostě paráda. Není jen tak něco, je to klasika.
Texaský masakr motorovou pilou (2003)
Podle názvu jsem očekával Céčkový horor, vyklubal se z něj Béčkový, ale zase naprosto nudný. "Klasická" schémata, bez nápadu, ale je fakt, že to mohlo dopadnout mnohem hůř.
Training Day (2001)
Slušný thriller, škoda toho konce. Film vtáhne do děje, je napínavý. Denzel Washington mi tam ale nesedí, nevím proč, přijde mi tam jak pěst na oko. Celkově nadprůměrný film.
Šifra mistra Leonarda (2006)
Nejdřív jsem viděl film, pak si přečetl knížku a můžu zodopvědně říct, že film je celkem nevýrazný a nechápu, proč je kolem něj takový humbuk. Ne že by se mi vyloženě nelíbil, ale nic v něm mě nezaujalo. Proto 3*. Knížka je o trochu lepší, čtivá a svižná, což se o filmu vždy říct nedá. Někdy bych chtěl udělat podobný obchod jako Dan Brown - z vymyšlené (a promyšlené) blbosti je světový bestseler a výdělek jako blázen.
Ponorka (1981)
Pokud námořníci a Němci, tak tenhle film. Bez ohledu na válčící strany, na to, kdo je "zlý" a kdo "hodný", tenhle film zobrazuje, že válka je válka, pro všechny, že nikdy nejde vyhrát, pokud jste obyčejným člověkem. Navíc, ústřední melodie je jedna z mála, na kterou jsem nikdy nezapomněl.
Účastníci zájezdu (2006)
Nejhorší adaptace od Viewegha, co jsem kdy viděl. Nudné, bez nápadu, sice dobré herecké výkony (Polívková, Klepl), sem tam pohoda a klid, připomenutí si vlastních "příjemných zážitků z cestování", ale nakonec jsem skoro litoval peněz za vstupenku do kina. Proto 2*