Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dobrodružný
  • Akční
  • Western

Recenze (20)

plakát

96 hodin (2008) 

Hlavní hrdina zabije během čtyř dní asi 50 lidí jen holýma rukama a pistolí. Kam se sere Rambo (i když vrtulník sundal kamenem). Liam dokáže všechno a bez neprůstřelné vesty čelí desítkám protivníků se samopaly. Na závěr odkrágluje panenchtivého šejka, zrovna když mu servírují jeho dceru. Skvělé - napínavý, přímočarý film, plný zabíjení albánských prasat, zkorumpovaných politiků a jejich noshledů. Stačí jeden Rambo nebo Bryan a zbaví nás těch nejhorších zločinců. Současnost je však nad jejich síly. Vítejte v Paříži!

plakát

Hvězdný prach (2007) 

Jsou filmy, které nestojí za to hodnotit. Tenhle je tak na hranici mezi dvěma a třemi hvězdičkami. Podivný pohádkový příběh, v mnoha ohledech kýčovitý. Holt doba se mění, vkus tvůrců a obecenstva taky.

plakát

Na Hromnice o den více (1993) 

Tenhle film jsem léta odsouval. Doba dozrála a Já se skvěle bavil. Výborný herec s komediálním talentem Bill Murray a půvabná Andie McDowell v neotřelém příběhu, založeném na časové smyčce jednoho dne. Jeden den ve vesnici, kde dle tradice předpovídá počasí svišť, se pro hlavního hrdinu Phila - televizního hlasatele počasí, opakuje zas a znova. Až do té doby než zmoudří a zbaví se cynického pohledu na svět. Plejáda zábavných momentů vývoje osobnosti, která začíná panikou a strachem z neznáma, pokračuje užíváním si života bez následků a proměnou v odevzdání se osudu a smrti. Bill dostává nekonečně mnoho šancí, z nichž většina končí fiaskem. Jeho život vtěsnaný do stále opakujícího se dne nakonec ústí ve snahu na sobě pracovat a pomáhat lidem. Poučný a americky výchovný závěr, ve kterém se Phil naučí mít rád lidi a díky této proměně získá lásku vysněné ženy. Kdo by nechtěl dostat ještě šanci? Alespoň jeden den…

plakát

Dobré ráno, Vietname (1987) 

Velmi slabý velmi lidský příběh (v popisu obsahu). Dle komentářů zcela jiné očekávání. Meloucí Williams s otravnými hláškami bez vtipu, které dávají vojákům zapomenout na válku. Nudné, nezajímavé.

plakát

Vetřelci (1986) 

4 hvězdičky díky nostalgii. Je to úplně jiný film než Vetřelec Ridleyho Scotta, nicméně v době svého vzniku nadčasový a má silné momenty. Cameron to rozjel ve velkém stylu. Banda mariňáků s trapnými hláškami, na hony vzdálená profesionálním vojákům, ponurá a nevlídná atmosféra vybydlené planety, světelné efekty, technické vychytávky a hrůzu nahánějící stádo vetřelců. V závěrečné části filmu už nezbývá nikdo akceschopný. Důstojnice Ellen Ripley (Sigourny Weaver), vybavena plamenometem, automatickou pulsní puškou s granátometem, se vydá zachránit jediného přeživšího kolonistu – holčičku Newt (Carrie Henn). Nalezne ji v doupěti vetřelců, kde se střetne s ohromnou vetřelčí matkou, právě snášející vajíčka. Ta se po vypálení svého hnízda odtrhne od megakladélka a začne jednat. Rypleyová poznává, že se nevyplácí nasrat matku. Armáda vetřelců, adekvátní počtu kolonistů/hostitelů, se stáhne a od té chvíle jsme diváky konfrontace dvou individualit. Rypleyová s holčičkou v náručí prchá před obludou, vetřelec, aby ji dostihl, použije výtah a následně se nepozorován přemístí do záchranného kosmického plavidla. Závěrečný souboj je již impozantním finále. Rypleyová v robotickém nakladači uštědří matce několik drtících ran a nakonec ji shodí ji do nákladového prostoru. Následuje scéna, ve které několikatunové monstrum visí hlavní hrdince za nohu. Ani síla umocněná podtlakem z otevřených dveří do vesmíru Ellen nepřemůže, za což ji pochválí android Bishop…“Slušný výkon, na člověka“. Bylo první vejce nebo matka?

plakát

Non ci resta che piangere (1984) 

Opět zklamání. Chvílemi se zdálo, že to může být vtipné. Hlavním dějem je neustálé dohadování dvou podivínů, kteří melou nesmysly a nevyužijí možnosti příběhu .Vlastně se ukáže, že nic neumí a nic neví.

plakát

Sexmise (1983) 

Prostě úžasný film, a také skvělý český dabing. Zatímco se Max po počátečním šoku z toho, kde se to ocitli, stále zmítá v hysterii a depresích, Albert začíná přemítat:" Vždyť my by jsme se nemuseli mít špatně. Všude kolem samý ženský, my tady jediný chlapi...konkurence prakticky žádná."

plakát

Tootsie (1982) 

Některé ženy takhle vypadají a Tootsie své postavě propůjčila komediální mužské móresy. Pan Postránecký přidal důvěrně známou fistulku, kterou Tootsie v mžiku dokáže změnit v mužný tón - například když chce přivolat taxík. Po velmi dlouhé době jsem zhlédnutí filmu pojal jako sváteční událost a s obavami. V 80. letech to byla celkem provařená záležitost, neboť snímek v československé televizi často opakovali. A navíc, byl jsem dítě. Nevím, čím to je, že 80. léta jsou tak zvláštní. Závan moderní doby, svět, ke kterému jsme vzhlíželi a zpětně období, které je srozumitelnější než současnost zahlcená technologiemi. I přes tu banálnost příběhu a triviální zápletky jde o neopakovatelný zážitek…když se to umí podat. Jak je to dlouho? Třicet pět let… a jsme země velkých možností. Ten balast seriálů z nemocničního a krimi prostředí se asi někomu líbí.

plakát

Smrt darebáka (1977) 

Pěkné a aktuální. "Proč ho zabili? Poskytovat služby a oni mu je opláceli. Takže zemřel na laskavost." Hezká vzpomínka na něco, co jsem zapomněl nebo neviděl. Už jen původní český dabing stojí za to. Závěrečné shrnutí hlavního hrdiny: "Jsou dvě metly lidstva - pořádek a nepořádek. Korupce se mi hnusí, ctnost mě odpuzuje".

plakát

Japonská mafie (1974) 

Pěkný film s atmosférou. Charakterní Robert Mitchum (detektiv Harry Kilmer) a velmi zajímavý Ken Takakura (konkurent Kilmera a bývalý člen Yakuzy), o kterém se ze životopisu nic nedozvíme. Jen to, že účinkoval asi ve stovce filmů. Ve filmu se šetří násilím a dramatickými proklamacemi. Tedy až na ten fraškovitě vyznívající závěr, ve kterém si Mitchum uřízne malíček. Gesto omluvy bylo přijato a je jen jeden muž, který nemá většího přítele.