Recenze (1 689)
Rezistence (2015)
Koukám, že jednotlivé komentáře jsou zde k filmu značně (paradoxně k filmu :D) divergentní, což mě mrzí... Stojím na straně, která film a jeho poselství pochopila a nemám potřebu zde vylévat nějaký pseudovtipný blábol, jenom abych byl k smíchu/vtipu všech... :/ Dvojka mi přišla o dost lepší než úvodní jednička. Rozvíjí se zde myšlenka "lepší" společnosti o překvapivost experimentu na lidech a výsledek je vlastně logický - jako jedinci bychom měli umět překročit veškeré hranice archetypů a možná právě tehdy se staneme jako lidstvo schopni skutečně vidět věci ze všech úhlů pohledu a dosáhnout skutečného míru... :) Už se těším na trojku, která by ani nemusela být, nicméně člověka láká, co je za stínem, který vrhá Platónova jeskyně... :)
Teorie velkého třesku - Vibrace strun (2018) (epizoda)
Rovina Howarda a pokusů o kapelu nic moc, jen vtipné, ale fajn, že i laik díky tomuto dílu pochopí vlastní základy teorie strun. :)
Teorie velkého třesku - Metriky svatebních rolí (2018) (epizoda)
Testování na přátelích... :) Bohužel teda popuzující vedlejší účinky, ale jinak celkem fér k volbě družičky či druha. :)
Hvězdná brána - Nemesis (2000) (epizoda)
Tak se setkáváme s dalším nepřítelem, nicméně díl je dělaný hlavně hodně přes akci. :) 4. hvězdu dávám za nenápadné srovnání replikátory s lidma... Všechno, co dělají je hnané základním pudem - rozmnožit/replikovat se... :)
Červený trpaslík - Silikonie (2017) (epizoda)
Nemůžu si pomoct, ale pořád geniální... :D Tolik Krytonů... :D A ještě ten název MILF.. :D To normální člověk nevymyslí.. :) A nakonec díky Krytonově mravní síle přemoct svůj program přátelé vítězí. :) Aspoň o důvod víc, proč si Krytona a Jeho pokroku vážit. :)
Osud (2020) (divadelní záznam)
Vlažné 4* dávám... Opera zajímavá a škoda, že moc nehraná, ale má poměrně dlouhé (na Janáčka hodně podezřele) árie hlavní postavy a jak je těch emocí moc, začíná to být nezajímavé... Na druhou stranu základní myšlenka, že poslední dějství je v rukou Božích na 4* stačí. :) Scénu podtrhuje scénografie, která je napůl lázeňská, napůl skladatelovo nitro, ale mohlo se klaviaury využívat více, pokud neměla naznačovat taky jakousi černo-bílost osudu..?
Hvězdná brána - Křišťálová lebka (2000) (epizoda)
Další skvělé setkání s jinou rasou a trochu detektivní pátrání, jak dostat Daniela z fázového posunu a třešničkou budiž obsazení českého herce do role Danielova dědečka. :)
Temný rytíř povstal (2012)
Tak za mne dvojka rozhodně lepší než jednička!! Nejenom proto, že napravuje nedostatek ze závěrečné myšlenky předchozího dílu, ale také za výborné zrcadlo společnosti v odrazu plnění rozkazů v rozporu se zdravým rozumem (současný gradující spor ve společnosti policejní a vojenské moci...), za což se mi až hnusilo plný počet dát, ale i věci, které se "nelíbí" jsou v pořádku, mají-li co říct.. A další aspekt pro plný počet je nepředvídatelnost děje pro diváka, co film vidí poprvé a krásné vkusné ukončení do tečky s otazníkem... :)
Teorie velkého třesku - Extrémně otravná oslava (2017) (epizoda)
Šarvátky mezi Howardem a Rajem tento díl trošičku hyzdí...oslava pro Amy dobrá, zajímavě "okořeněná", ale do 4* asi tentokrát málo..! :/
Teorie velkého třesku - Destrukce sebedůvěry (2017) (epizoda)
Zajímavé řešení Rajovi frustrace, jen škoda, že za cenu rozbití přátelství, ale extra zajímavý byl také pokus Amy a Sheldona o spravedlivé rozdělení požadavků na svatbu.