Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Komedie
  • Animovaný

Recenze (54)

plakát

Aniara (2018) 

Za mě osobně absolutně promrhaný potenciál. Ženy, ze kterých jsou dílem osudu vězenkyně, se najednou zničehonic stávají pomalu hlavními "osobnostmi" celé lodě. Do toho pak následují nesmyslné orgie. Prohlubující se depresivní stav jedné z protagonistek v konfrontaci s nadšením té druhé poté vypadal už jen jako čirý diletanství, i slepá by to snad viděla! A ještě ke všemu je to točený v nějakým hotelu s kasínem, což dojem z filmu hází ještě níž, interiéry údajný sci-fi lodi jsou tím pádem bohužel otřesný. Všechno výše vyjmenovaný bych nakonec snesl, i když je to nesmyslně natažený na hodinu a půl ... Ale že potažmo ty nejzajímavější roky vývoje rozkladu společnosti, na které trpělivě čekáš a čekáš se poté scvrknou na směšně krátké poslední 2 minuty filmu, to už tě prostě dokonale n*s*r*. Události, které by byly na filmu jednoznačně tím nejzajímavějším - myšlen ten totální rozklad společnosti, když je jasné, že "obrat" nikdy nebude - jsou totiž úplně pohřbený. Normálně lidi přece nejsou zavřený v plechovce ve vesmíru deset a víc let, a přesně z  toho měli tvůrci vytřískat mnohem víc, právě proto měl být ten film mnohem temnější a jít pořádně do hloubky. Aby nás mrazilo z té vize, co by se PAK těm lidem na lodi mohlo stát. Místo toho pozorujeme vlastně jen klasický noční život ve Stockholmu. Všichni tam buď jen souložej, hrajou na bednách, trsaj na diskotéce a berou drogy, nebo se modlí a chodí do práce.  Takže prostě jen to, co dělaj normálně nejen o víkendu v reálných životech :-)

plakát

To Catch a Killer (2023) 

Tohle byla naprostá bomba! Nejen ta v tom věžáku, co vylétl v úvodu do luftu. Myslím tím samozřejmě celý celičký film. Tohle je moje gusto - mrakodrapy, mraka policejních světel, tvrdá policejní a hasičská práce ... Jako úvod je opravdu do děje naprosto vtahující. A seru na to, že se obyčejná policistka dostala najednou do epicentra vyšetřování FBI. To je nakonec to nejmenší co bych filmu vytknul. Výborně je už od začátku budovaná krásně temná atmosféra zasněženého Baltimoru, veškeré akční scény opravdu nepostrádají ani špetku napětí, vyšetřování ne/hezky ne/ubíhá. Dokonce odpustím scénaristovi i to, že udělal z Mendelsohna ( nyní už bohužel ) klasickou kvótu LBT a ty další písmena. Naprosto zbytečně, jak jinak, ale "trend" je trend, že ? Krimi je to naprosto parádní, s motivovaným a chytrým padouchem v čele, hlavně funkční, nikde se nezasekávající, a hlavně vcelku uvěřitelně podaná. Stav nynější společnosti v USA celkem přesně ukázaný ( styl alá NRA ), až se trošku i divím, že to "prošlo". Za mě jedna z nejlepších krimi poslední dekády.

plakát

Antarktida (2020) (seriál) 

Opět jsem mimo z některých komentářů. Je vidět, že opravdu každý náš občan má vlastní názor a vkus. Ale nemůžu si pomoct, spousta z vás jsou prostě idioti. Jako jestli i tenhle seriál je pro někoho nudný a je to pro něj jen obyčejná vyvražďovačka, tak je PROSTĚ IDIOT. Nejen že první série má opravdu spád a je napínavá od začátku do konce, ale hlavně v ní hrají opravdoví  a uvěřitelní herci. Výborně zpracovaný námět, opravdu dobrý casting a hudba se také povedla. A děj prostě nemá chybu. Chudáci jsou ti, kteří si ani tuhle skvostnou vyvražďovačku na sněhu nedokázali "užít" tak jako já. Chudáci....Druhá série taky výborná, kvalit první sice nedosahuje, ale i tak perfektní řemeslo. Tajně doufám i ve třetí řadu, ale už asi není s dějem kam se dál ubírat....

plakát

Voják 2 (2009) 

Upřímně, je to zřejmě klasický tříhvězdičkový filmeček...Ale kvůli už dá se říct vcelku klasickému podhodnocení místními uživateli dávám úmyslně o jednu hvězdu hore. A proč? No prostě proto. Buď tě to baví nebo ne. Já se naštěstí řadím do té první kategorie... Jsme jinak totiž tam kde je každý uživatel ČSFD při shlédnutí filmu tohoto typu. Je to návrat do 80's, jednoduchý scénář a tak dále a blablabla? Ano, je to prostě NÁVRAT do osmdesátek. A proč ne? Ne každý je unesený z devatenáctého pokračování Fast and Furious. Jsou na světě i tací, kteří se vyloženě baví "lookem" osmdesátek a dokážou vypnout u filmů takového charakteru. Střelba, výbuchy, a zas..hmmm,  střelba... Styl alá Seagal prostě není každému na škodu, ba naopak. Je to jen o tom ohodnotit film v rámci daného žánru. A tento film jednoznačně spadá do kategorie "chci se bavit a zavzpomínat na časy minulé". A v tomto odvětví je v klidu na 80%... Takže proč se prostě nepobavit a hnidopišství si nenechat třeba na...později? Nebo lépe na "NIKDY"!

plakát

Pustina (2016) (seriál) 

Jestli je tenhle počin naším nejlepším seriálem desetiletí, jak tu někteří uživatelé dychtivě uvádějí, tak asi užívají to, co jim ten Šáry uvařil a jaký čáry jim pak z toho postavil někde v tom špinavým paneláku v Chánově. A nebo to spíš  svědčí o tom, jak nízko máme (hlavně oproti Skandinávii) nasazenou laťku naší seriálové tvorby (a filmové vlastně taky). Ano, tím to je. No nic. Každopádně, jestli je to kriminálka, tak pak nechápu to množství zbytečných dějových linek, kterým nesmyslně jednou dají tu přepáleně velký prostor napříč celými epizodami, aby v dalších dílech prakticky najednou neexistovaly. Bavím se hlavně o pasťáku nebo tý šlapce od bistra. Tři díly to je hlavní téma, poslední dva tři ani nevíte že nějaký/á je. Takhle se tempo asi nebuduje. A rozuzlení? Asi to mělo být poučné, něco ve smyslu "nikdy nevíš kterej debil ti zabije dceru". Nízkej motiv, nic šokujícího. Přitom jsem se těšil na "něco víc" od proradného kapitalistického dolu Turkowo. A ono ho*no. Atmosféra samozřejmě super, však taky bydlím v severních Čechách kus od LBC, dokážu ocenit jak to působilo hezky depresivně a špinavě. Ale jen atmoška by asi detektivní seriál táhnout neměla. Takže je to spíš než krimi - policie v čele s vlasatou Nohou vlastně stejně vůbec nic nevyřešila - takové sociální drama. To ovšem bylo taky moc, protože koukat se víc jak sedm hodin na bandu kreténů z pasťáku, množství smažek a cikánů žijících ve špíně, co si kolem sebe sami udělali, nemusím v TV. Stačí se projít po městě a zastavit se u Kaufu. Takže těm pětihvězdičkovým nástřelům absolutně nerozumím. Asi jste neviděli BRON?

plakát

Vraždy ve Valhalle (2020) (seriál) 

Velice vydařená kriminální série. Je to opravdu o vkusu, i na zdejších komentářích je to patrné. A o tom to vlastně v konečném důsledku je - každému sedne něco jiného. Mě osobně pomalejší tempo vyprávění a "jednodušší" dějová zápletka vlastně nevadí, když je to vyváženo hudbou a atmosférou seriálu jako takovou. A že ji Island sakra má. Několikrát mě při sledování napadlo, jak je možné, že země srovnatelná co se týče počtu obyvatel s Brnem, je o tolik napřed v krimi jako takovém oproti naší krajině. No srovnejte si to s naší tvorbou v daném žánru a musí Vám vyjít pouze a jenom to, že nás seveřané rozsekali. Uvěřitelní hlavní protagonisté hrající tak, že emoce daných aktérů a postup ve vyšetřování vypadá oproti nějaké spařené kriminálce Anděl jako mistrovské dílo. Příběh, který se odvíjí, vypadá prostě v rámci možností velice reálně, i zápletka je "tak akorát". Viděl jsem několik severských krimi seriálů a tento je rozhodně v popředí. Za mě jistota čtyř hvězd a díky lehce otevřenému konci tajná tužba o druhé sérii.

plakát

Bloodshot (2020) 

Opravdu už nerozumím tomu co místní přívrženci ptákovin k zamyšlení sledují shazováním filmů podobného ražení jako je Bloodshot. Viděl jsem přes tisíc filmů a celých seriálů, abych mohl s čistým svědomím napsat, že tenhle film prostě stojí za skouknutí, a to nejen "v rámci žánru", ale prostě jen tak... Boha jeho, natočí se takových debilit, takové množství filmů, u kterých po dvaceti minutách začínáte klimbat, takových debilit, co stály mnohem větší balík peněz... Teď je opravdu v módě koukat na film, který má utahanou kameru a vy sledujete tři minuty záběr do toho samého místa. Třeba zrovna Brad Pitt nám to předvedl za poslední rok dvakrát- jak jeho cesta do vesmíru, tak nejhorší film Tarantina ever jsou toho důkazem...Ale to nee, je to Tarantino, tak to automaticky dáme pět hvězdiček. Ale přitom Bloodshot je tak jednoduše zábavnej, rychle odsejpající... A jedna rada pro intouše se dvěma hvězdama - prostě si příště nepouštějte dalšího Diesela, radši koukněte na Transformerovou pohádku pro patnáctileté a nekurvěte těmhle svižnejm filmům rating. Takže na truc pět hvězd pro Bloodshot a už teď se těším na další "Dieselovou" jízdu..A vy si pusťte třeba Ulici,blbci!

plakát

Poslední průzkum (2017) 

Jeden z těch velmi nepovedených snímků ze žánru sci-fi. Sám nerozumím tomu, že jsem to byl schopný dokoukat do konce. Asi zřejmě z té nejlogičtější pohnutky - prostě když už jsem to vydržel až do půlky, tak chci vědět jak to dopadne..Ale upřímně, šest sedm herců ( i když pro některé z takto označených je to vlastně skoro až čest ) se pohybuje ve dvou místnostech v kulisách, které parodují vesmírnou loď ( papundeklový můstek je fakt "pecka" ) a když napíšu, že se ve filmu tři čtvrtě času nic neděje , nebudu daleko od pravdy. V závěrečné části tohoto veledíla sice dochází k pár úmrtím, ale už tak dost 'mrtvou' atmosféru filmu to zpět mezi živé z klinické smrti neresuscitovalo... Tak si ušetřete část svého života a tímto snímkem svůj čas nezabíjejte.

plakát

Robin Hood (2018) 

Nerozumím, jak tuto nudu může někdo srovnávat s novým Artušem. Mezi oběma filmy je tak diametrální rozdíl. Zde rádoby padouch Šerif nemá ani to správné zlodušské charisma, které bych v pochmurném, špinavém a depresivně nelítostném temném středověku očekával od arcizmetka, který okrádá a terorizuje všechny kolem sebe. Zato Jude Law byl ve své negativní roli jakožto úhlavní Artušův nepřítel k sežrání, div že mu jeden málem nefandil. O výpravě ani nemluvě. Hood se ochomýtal celý filmek v rádoby dole pomalu uprostřed Nottinghamu, nebo v rozpadlé díře zvané Foxleyho panství na kopci plus v kobce zvané pokladnice. A tím to prakticky zhaslo. Jinak i přes mraka akčních přestřelek vlastně žádné opravdové napětí ani kulervoucí scény. Zřejmá vykrádačka Guye Richieho nezaujme ani hudbou ani kamerou. V tom všem měl mnohamílový náskok právě Artuš. Skvělá kamera, dobrý střih, neotřelá hudba, charismatický Artuš v podání divokého motorkáře. A i černošský souputník byl narozdíl od Hůdového lišáka Foxxího co k čemu. Zde po Kingsmanech notně vyčpělý a sám sebe hledající Egerton sice do této role anglánského zlodějíčka docela pasoval, ale.. No, nehrát v Hoodovi on, tak by to byla snad ještě větší pohroma. Málokdy je mi osud hlavní postavy tak ukradenej, jako tady. Jamieho Foxxe mám moc rád, ale tentokrát jsem se vážně nemohl dočkat konce. Bohužel ale ne ze zvědavosti, ale z čirého zoufalství.

plakát

Pelíšky (1999) 

Každý má samozřejmě svůj vlastní vkus. Ovšem musím podotknout, že pro mě je to snad nejvíc nadhodnocený film. Ano, pár vtipných scén, ale také spousta hluchých míst. A 91%? Tak to mi přijde jako úlet. A je jedno, zda jsem zažil éru komunismu nebo ne. Průměrně inteligentní Čech chápe pointu, chápe narážky i dejme tomu vtipy, které ve filmu vystihují tehdejší dobu. Ale.. ani pro někoho kultovní scény s noky nebo sklenicí mě bránici nepotrhaly. Ale jak jsem psal, každý má vlastní vkus.