Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Akční
  • Dobrodružný

Recenze (40)

plakát

Nech svět světem (2023) 

Skvělá napínačka, hudba a kamera budují těžce tísnivou atmosféru. Ironický konec a spousta prostoru pro vlastní výklad, prostě paráda, které odpustím několik těch nesmyslů a až sureálných momentů, když se drama chce tvářit uvěřitelně. Nebo nechce? :)

plakát

David Holmes: Chlapec, který přežil (2023) 

Kdo cynicky vyčkává na prvoplánově citovou ždímačku, bude čekat marně. Dokument je citlivý, opravdový a hlavně David Holmes tu není v pozici někoho koho máme litovat, nebo by dokument, či on litoval sám sebe. Budete žasnout nad neutuchající náloží jeho energie a toho jak obrovská lidská osobnost vlastně je, v tom nejlepším slova smyslu. Daniel Radcliffe, kamarád, producent a někdo kdo si zřejmě jako jeden z mála v kolosu filmového průmyslu ze špičky tohoto giga ledovce moc dobře uvědomuje kolik obětí za tolika filmy stálo a ještě bude. A snaží se obklopený lidmi z kaskadérského okolí kolem Davida udělat vše pro změnu k lepšímu.

plakát

Dobrá znamení - Série 2 (2023) (série) 

Megazklamání z druhé série. Vše co dělalo první sérii geniální padlo. Od chytrých dialogů, přes uvěřitelné chování a motiace postav, všeobecná křeč z toho jak vše kostrbatě tlačí na pilu, až po humor. Zůstala jen angažovaná pachuť a konec vlastně shrnul vše čím mě autoři zklamali. Nastavovanou vatou, která se tváří jako telenovela s moralizační etudou pro páry. Právě ta nevyslovená, ale přitom jasná romantická linka mezi ústřední dvojicí v první sérii byla neuvěřitelně zábavná. Jestli si chtěli být autoři jistí, že to pochopí opravdu každý, až když mu vlepí hubana zrovna ve scéně a situaci, kterou to tím akorát zazdili. Tak třetí série bude absolutní odpad, protože tahle série vypadá jako svému účelu sloužící rampa pro další sérii.

plakát

Elektrizující život Louise Waina (2021) 

Skvělé zpracování malířova vidění světa. O tom jak dvousečná zbraň je schopnost vnímat nejjemnější detaily světa, krásné, těžké, ztřeštěné, pohlcující a vyčerpávající. Životopisná linka je průměrného rázu. Herecké výkony ústřední dvojice perfektní.

plakát

Pán prstenů: Prsteny moci - Slitina (2022) (epizoda) 

Ale jo, poslední díl se snažil tu kaši trochu pocukrovat a nebyl tak pitomoučkej jako celá série i když o jakýmkoli odhalení tu nemůže být žádná řeč, protože takové "rozuzlení" bylo jasné od samotného začátku. I když dialogy sou stále stejně k pláči, tak jako herecký výkony. Nejraději bych byl, kdyby už žádná další série nevznikla a mojí milovanou tématiku mistra Tolkiena už další nekompetentní tvůrci nechtěných memů nememovali. Jediné co si s radostí od celého utrpení odnáším a děkuji za to, je soundtrack a opening Intro. Oboje chytré a citlivé.

plakát

Arcane (2021) (seriál) 

Na první pohled srdcovka. Každá postava má silný motiv, proč tak či onak jednat. Charisma ze záporáků i klaďasů jen srší. Vývoj charakterů graduje a klišé, že nic není černobíle tu dostává konečně realistický náboj, necítíte, že vám tuto současnou mantru tvůrci prostě jen servírují. Choreografie fightů je naprosto epická a samotná animace je geniální. Propojení 3D s 2D se tu spolu snoubí v dokonalé harmonii. Každý frame scén funguje kompozičně, světelně, barevně i stylizací jako wallpaper sám o sobě. V celém projektu je vidět láska a čas, který každé kolečko do soukolí vložilo. Soundtrack funguje sám o sobě a ve scénách tvrdí muziku až do husí kůže. Často je 5* něco pod 100% ale tenhle nářez je křišťálově čistá 100%, rozhodně událost roku!

plakát

Pán prstenů: Prsteny moci - Adar (2022) (epizoda) 

Prahobiti s fóbií z novot, migrují na nové místo. Mají plnou pusu toho jak musí držet při sobě, bla bla a pak taťku (Kim by je za mezigenerační tresty pochválil) nechaj pajdat, aby ho za karavanou něco sežralo i s celou rodinou, nečekaj, prostě připíšou do knihy nad kterou pak zapláčou další legrační jméno, nebo se zasmějou legrační smrti, OK! Jako skupina sou otravný a z tlačenýho "humoru" je mi ouzko. Zajímá mě jen přátelství mezi Nori a asi-Gandalfem. To je jediná linka, která mi přijde opravdová a chtěl bych vědět víc. Možná proto, že asi-Gandalf stále mlčí a herec vypadá moc sympaticky. Jinak bych sledování už pomalu vzdával. Dialogy se neposunuly, některé si dokonce protiřečí, povrchnost se taky neodsunula. Nevhodné materiály kostýmů působí strojeně a nefunkčně bez ohledu na jejich zřejmě vysokou pořizovací cenu, aneb není všechno zlato, co se třpytí. A Galadriel je stále protivná a zlá. S ní mám vážně největší problém. Místo do Númenoru dorazí trosečníci do helénistického Řecka? Co se vyloženě posunulo je hudba, už začíná vykukovat více melodií, které nepůsobí tak instantně a dokonce sedí i situacím, které dokreslují . Skřeti mají skvělé masky, sou suroví a organizovaní a vrčice byla správně nebezpečná a útočila efektivně, žádná bábovka.

plakát

Pán prstenů: Prsteny moci - Stín minulosti (2022) (epizoda) 

Nejvíce mě mrzí Galadriel. Je z ní Xena, která je bezohledná, sobecká, myslí jen na pomstu a její dialogy a pochody jsou jak pozorovat nasraného puberťáka. To se taková zloba a afektovanost vážně vytvořila z potopení lodičky? (pár sec. na bratra ne, děkuji) Tvůrci nevybudovali podhoubí, proč bych jako divák měl pochopit, že je tak zlá. Její mimika je až strašidelná. Přitom verzí od Cate Blanchett sem byl na první vteřinu okouzlen! Fantasy seriál to bude v obecnosti až na ploché dialogy postav asi super, řemeslně je precizní. Ale spousta věcí se tam vzájemně vyvrací. Třeba jako mamutí dávka klišé kdy starej strejda prahobit buzeruje jednu z mála příjemných postav, Nori, ať sedí doma na zadku, že je nutkání po objevování nových míst hamba, když jsou tu kočovným národem? WTF xD

plakát

Pán prstenů: Prsteny moci - Na moři (2022) (epizoda) 

Rozhodně lepší jak první díl, který sem zcela protrpěl, za některé dialogy mi bylo až trapně. Kdo se dokáže odprostit od rejžování na značce LOTRa, tak si seriál určitě užije. Z celého zpracování sálá až puntičkářská dokonalost od kamery, až po masky. To se ale nedá říct o dialozích a prokreslení postav. Galadriel je neuvěřitelně protivná, afektovaná postava, herečka mi přijde až trapná. Podobně to vnímám u elfa bojovníka. Snad jsou tak ploší prozatím. Působí to jako by bylo charisma a motivace postav až na druhém místě za dokonalým zevnějškem a gigantickou výpravou. Každopádně atmosféra Středozemě je fuč na míle daleko. Zase na obranu koncepce trpasličí říše je tu naopak daleko lepší jak u mojí milované trilogie.

plakát

Fantastická zvířata: Brumbálova tajemství (2022) 

Kdyby šlo o průměrný fantasy pro Netflix, nebo jiný nákrm mas, tak OK.  Neurazilo by to(ani nenadchlo), ale když tu navazují s velkou pompou na HP, tak je to sakra málo, málo. Grindelwald je tu totálně stupidní, plochej záporák a to jsem Deppovi vlastně moc nevěřil, že by dal záporáka jako lusk. Ale on ho dal a v dvojce to byla jediná scéna (jeho proslov) kdy mi běhal mráz po zádech a vážně jsem si jeho Grindelwalda užíval. Jak je teda možný že Mikkelsen, kterej je na záporáka jako dělanej tu stál za starou bačkou? Asi proto, že tu zas jde vše na druhou kolej kvůli vizuálu? A ani herci co umí z tý magický bramboračky nic nemůžou vytřískat. Vizuál na úrovni, ale zase plochej. Když si vzpomenu na souboj Brumbála a Voldemorta v HP, kdy jsem obdivoval nápaditost spellů, kdy tím autoři vizuálně vyprávěli o jaké kapacity tu jde. Protože se snaží vzájemně nachytat obrovskou škálou kouzel a ten druhý ihned reaguje, taky geniálně. Tak tady šlehala jen světla v pár barvičkách, port sem tam a šlus. Vizuálně to rozhodně nevyprávělo o jaký machry v oboru čar jde, prskavkovej souboj.