Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krátkometrážní

Recenze (969)

plakát

K zemi hleď! (2021) 

Ten film je výborný. Ale co mě na něm vytáčí je to, jak si ho přijal za své estabilishment. Zejména kritici z mainstreamu atd. To jsou sice lidé, kteří nevěří, že země je placatá, ale jakmile nějaký narativ určí mainstream, tak za něj kopou zcela stejně slepě. Ukázkou může být naprosto nemožná debata o energetice, kdy každý sleduje jen své zájmy. Zelený vám řekne, že vše zvládneme s OZE, fanoušek jádra je pro jádro a uhlobaron vám řekne, že jediné řešení je prodloužit životnost uhelným elektrárnám. Stačí se podívat třeba jen na to, jak je v současnosti hodnocen plyn jako ekologický zdroj atd. Takže ano, film je to dobrý, ale pouze utvrzuje vzdělanou většinu v tom, že "plebs" tomu nerozumí a my jsme ti vzdělaní a dobří a sociální sítě a hlupáci nám to kazí. Kdyby ten film skutečně byl reálný, tak by ta PHD vědkyně (Lawrence) měla svoji agendu, která by prosazovala řešení, které potřebuje ke svému grantovému výzkumu. A ostatní řešení by kritizovala. Ale to už by bylo "too real". Z webu Consequence: The only people who are going to be watching the film are the folks who already agree with you anyways, and anyone who doesn’t won’t be convinced by smarmy browbeating. Don’t Look Up doesn’t pull any punches, especially in its final scenes, but the longer it sits with you it feels like those punches are being thrown at a strawman

plakát

Louis C.K.: Sorry (2021) (pořad) 

Co bude následovat, když vydává stand-up nějaký komik na black listu, už jsem viděli v případě Chappella. Je to vždy stejné. Vyrojí se desítky woke recenzí na téma: podívejte cancel culture neexistuje a CK už není vtipnej a tvoří jen pro alt-right konzervativce. Což je samozřejmě nesmysl, CK není pravicový republikán a volil Hillary a jedinej důvod, proč má nyní mnohem více pravicových fanoušků je ten, že někteří původní ho opustili. Stačí si přečíst nějakou woke kritiku Louise a zjistíte, že to jsou fráze jak z manuálu (Starý, nevtipný boomer, kterému ujíždí vlak atd.). Na tomhle narativu mi přijde nejvtipnější, jak si woke levice nedokáže připustit, že tu jsou mladí konzervativci a že ty jejich fráze nebudou fungovat věčně, protože už dnes máme v USA řadu mladých antiwoke komiků. Zatímco někteří kritici „alt-right“ dinosaurů budou brzy padesátníci. Takže ten střet není mladí vs. staří, ale woke vs. antiwoke. Tak jsem se rozkecal a nyní k stand-upu. CK sám zde do woke davu příliš nestřílí. A nelze se mu divit. Schytal to za uniklou nahrávku z klubu, kde se do nich opíral plnou silou (áááj identify as a location) a nyní jde cestou Chappella. To znamená, že hledá kličky, jak si ze všeho dělat srandu, aniž by byl snadno označen za transfobního. Chappelle, ač mu to nepomohlo, si vystačil s reálnou postavou trans komika, který byl antiwoke. CK na to jde zase přes tloušťku a ošklivost. Tvrdí, že obezita je daleko větší problém než problémy, kteří řeší současná woke generace. Někteří fanoušci tvrdí, že se CK opakuje, což je pravda. Otázka je, zda to neplatí tak trochu u každého komika. Užil jsem si filmovou analýzu filmu Good Will Hunting, ale nejlepší je dle mého názoru Louisova reflexe covidu. „We are all just fucking turtles. Trying to cross the road ignoring the giant sign „don’t cross the road“. Když už nic, určitě vás tenhle stand up naučí frázi „How do you like them apples?“ A to není málo.

plakát

Matrix Resurrections (2021) 

Tak my budem celej film mrkat na diváka, jakože víme, že sequely jsou sračky a tím pádem si ospravedlníme to, že jsme natočili zbytečnou sračku. Meta-filmů, kde se řeší příběh v příběhu, existuje strašně moc a desítky z nich jsou mnohem lepší (Synekdoche, New York). Tohle je unavené a nudné. Musím se smát, jak tomu tady někteří kritikové (např. Ondřej Pavlík, Douglas atd.) dávají 5 hvězdiček a tváří se, že film má nějakou hloubku. Nemá a ani desetistránkový esej na CINEPURU na tom nic nezmění a film neobhájí. Cival: "Wachowská se sice vysmívá hollywoodským sequelům a frančízám, ale stejně za tučný peníz ten sequel frančízy pro Holywood natočí."

plakát

Zaklínač - Tajné zprávy z Redanie (2021) (epizoda) 

Tady bylo vše v pořádku. Triss, Kaer Morhen a taky Marigold je zpátky a jeho písně i vtípky si vždy užívám. Djisktra je perfektní. Rasové pogromy na elfy jsou drsné a působivé. Jen by se to mělo trochu pohnout kupředu.

plakát

Zaklínač - Ztráty (2021) (epizoda) 

Události v Kaer Morhen jsou OK, tam to šlape dobře. Spoilers: Ale dějová linka u Yennefer mi přišla vyloženě dementní. Vznešené čarodějky, které jsou v knize vyobrazené jako modelky, budou někoho sekat na špalku? What? Ten útěk s nachystaným koněm, kdy celá kongregace nejlepších čarodějů je není schopna zastavit? Ještě si v klidu při útěku promluví, popřemýšlí. To se fakt nepovedlo :-(

plakát

Zaklínač - Kaer Morhen (2021) (epizoda) 

Druhý díl čerpá spíše ze Sapkowského světa, ale děje románů se příliš nedrží. Není to nutně špatně. Kaer Morhen vypadá skvěle a  boj s potvorou se také povedl. Dějová linka s Yennefer mě zatím příliš nezaujala, je dost nudná. Pevně doufám, že ve třetím dílu se začnou dít zajímavé věci i Yennefer.

plakát

Zaklínač - Zrnko pravdy (2021) (epizoda) 

Bylo jasné, že 3 roviny příběhů byly pro běžného diváka, který nečetl knihy, příliš. Proto tentokrát vyprávíme lineárně, což je asi lepší. První díl je adaptací povídky Zrnko pravdy, kterou jsem četl asi před 10 lety, takže jsem si ji vůbec nepamatoval. Tvůrci seriálu přidali do povídky Ciri, což ale nijak nevadí. Obecně se v téhle první povídce moc mluvilo a v příběhu Yeneffer se vlastně nic zajímavého nestalo (až na konci). Nicméně Vereena, stvůra zvaná bruxa, je myslím natočená velmi dobře s efektními triky a souboj s ní mě opravdu bavil. Těším se na další díl.

plakát

Santa a.s. - Kde je ksakru Brent? (2021) (epizoda) 

Jelikož progresivní levice už týden brečí kvůli tzv. review bombing, ke kterému samozřejmě dochází, to nepopírám, tak přísahám, že jsem si ten první díl skutečně pustil. Jinak onen review bombing je zase vyvážen všemi těmi "features": mazání komentářů, odebrání tlačítka dislike z youtube atd. Je ale jasné, že tenhle souboj nemohou vyhrát. A když je seriál špatný, lidi si to řeknou, ať se to Rogenovi se Silverman líbí či ne. První díl (a trailer) kombinuje to nejhorší: genderově-rasové přednášky jak z pera slavné Robin DeAngelo, které 98% diváků fakt poslouchat nechce, s humorem ve stylu Sausage Party. Tedy samé fuck, drogy atd. Jenomže i tenhle humor, ač je to samozřejmě ta lepší část seriálu, už je dost nudný a okoukaný.

plakát

Kovboj Bebop: Lovec odměn - Swing pro Psí hvězdu (2021) (epizoda) 

Seriál mě baví. Bohužel se nedokáže oprostit od klasických seriálových klišé. Jako v tomto dílu. Hrdina nemá problémy zabít kdejakého chlapa, svému sokovi, který na něj posílá zabijáky, ale pouze vyhrožuje zabitím. Místo aby ho zabil. Logicky to samozřejmě nedává smysl. Scenáristicky ano, ti dva se musí střetnout později a není proto možné, aby ho Spike tak snadno zabil. Přesto jsem rád, když tenhle "lame screenwriting" přítomen není. Jinak příjemný díl.

plakát

Heavy Metal Parking Lot (1986) 

Jednoduchý, v podstatě amatérský dokument. Kamera, mikrofon a jedno parkoviště u koncertu Judas Priest v roce 1986 v USA. Podařilo se ale zachytit zeitgeist, ducha doby. Samozřejmě se lze vysmívat vesničanům/redneckům a tomu, že všichni lijí 1. ligu, ale mě jejich spontánnost a upřímnost bavila. Intelektuální traktát o roli kapely JP v současné populární hudbě, potažmo ve společnosti, jsem od nich nečekal. :-)