Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krátkometrážní

Recenze (969)

plakát

Talking Funny (2011) (pořad) 

Tohle komediální setkání se nezdálo být ničím výjimečné, když jsem ho tenkrát na Youtube viděl. Zajímavé postřehy, ale spíš mě to bavilo, že mám rád ty komiky, než že by obsah rozhovoru byl nějak geniální. Pak ale přišla MeToo éra (pro méně chápavé, tím nemyslím, že bylo špatně, že řada věcí přišla na světlo - Wienstein atd.), Louis Ck skončil a do top pozice ostatních už asi nikdy nedostane a Chappellovi šli po krku za jeho fóry, o něco později se stal terčem i Gervais také za gender jokes. A woke dav (a to nijak nepřehnáním) začal hledat v minulosti, koho by ještě šlo cancelnout. Kevin Hart skončil jako Oscar Host, protože vyhrabali jeho 10 let staré vtipy na gaye. A tohle byla také bonanza pro lačný dav: protože se tu používá slovo "ni..er", ačkoliv je všem zřejmé, že nikdo z dotyčných nikdy rasista nebyl. A celá debata se právě vede o tom, kdo n word používá (pochopitelně ne v rasistickém kontextu, ale jako třeba citaci rasisty) a kdo ho vůbec nepoužívá. I to stačilo k sepsání řady článků o tomto šokujících rozhovoru. Nicméně nakonec se samozřejmě nic nestalo, protože ač dav byl lačný, tak jako v případě Rowlingové či Chappellea, novináři neměli tu moc sestřelit Gerviase, Seinfelda či Rocka, protože jak říká sám Gervais "They are too big to be canceled". Ale to neznamená, že to nezkoušeli. A tím se tenhle pořad stal legendárním. Schválně si zkuste vygooglit nějaké články, ať víte, že nekecám. (Indiewire: Louis C.K. Repeatedly Uses the N-Word in Resurfaced Video From 2011)

plakát

Club Random with Bill Maher (2022) (pořad) 

Kdyby ty nebyly tisíce jiných podcastů, hodnotil bych lépe. Maher se tu ale příliš uvolnil a v podstatě svůj podcast využívá k tomu, aby si občas zanadával, jak je všechno na houby. A vlastně ani jako vypravěč nefunguje tak dobře. Sedí mu role moderátora v jeho show, kde moderuje krátké rozhovory, ale dlouhé vyprávění mu zas tolik nejde. Není to žádná tragédie, ale ani žádná sláva.

plakát

Real Time with Bill Maher (2003) (pořad) 

Bill Maher má své limity. Nevím samozřejmě, jestli je měl i v roce 2003, kdy tato show začínala. Nesnáší Trumpa a na některé věci, teď když mu táhne na 70, už je starej a nechápe je. Nicméně co mi vadí na dnešních nudných progresivcích je právě jejich hloupý ageismus, se kterým odsuzují tuhle generaci komiků (Seinfeld, Maher, Louis CK atd.). Ano, Maher je zcela určitě boomer, ale velmi chytrý a vtipný boomer, který nám má co říct. A proto taky jeho show na Youtube trhá rekordy. Myslím, že ti tzv. ultra woke people, kteří se mu dnes smějí, budou mít sakra problém se udržet v kondici, jak se říká "to stay relevant" v jeho věku. Protože mladý umí být každý to není zásluha. Proto mám Mahera rád, i když mě občas štve některým stařeckým lamentováním. A někdy mě zase pobaví.

plakát

Grilování Toma Bradyho (2024) (pořad) 

Roasting mi osobně přijde méně zábavný, než když komik ve svém stand-up "dropne" nějakou bombu, tak útočnou, že to za den zaplní všechny socky. A to proto, že tady to čekáte, takže mi to přijde víc takové umělé. Nicméně musím uznat, že tady se sešla taková sestava, že mě to bavilo. Ne nadarmo tady nejvíc zářil Tony Hinchcliffe, podle kterého je pojmenovaný komediální roast  Kill Tony, takže v tom má velkou praxi. Sám jsem zvědavý, jakou kariéru tenhle chlapík nabere. Protože z jedné strany ho tlačí lidi jako Rogan, ale z druhé strany je to chlapík, který opravdu nezná žádnou hranici svých fórů, takže je jen otázkou času, než zase řekne něco, co ho na dobro odpraví z mainstreamu jako mnoho jeho kolegů (Ari Shaffir).

plakát

Jerry Seinfeld: Jak zabít 23 hodin času (2020) (pořad) 

Když tenhle stand-up vyšel, zrovna jsem si pouštěl jeho staré stand-upy a taky Seinfelda. A říkal jsem si, tohle už bude slabší, vždyť už musí bejt za ty roky dávno vystřílenej. Podcenil jsem ho. Je to stále tentýž Jerry. Kousavý, ironický, bez vulgarit. Řada lidí, když chce Jerryho kritizovat, začne tvrdit, že Seinfeld byl vtipný jenom díky scenáristovi Larry Davidovi. To je nesmysl. Larry a Jerry mají odlišný styl humoru, jeden vám může sedět víc, druhý míň. Já miluju oba.

plakát

Bez polevy (2024) 

Když jsem si otevřel IMDB, vyskočila na mě jedna recenze s verdiktem 1/10 a druhá 10/10. To krásně ukazuje, jak těžké je určit, zda je něco vtipné. Tak za mě: je super zážitek podívat se na old-fashion comedy film, kterej využívá nostalgie Ameriky 50. a 60. let. Bavil jsem se hodně. Jednu námitku ale mám: dialogy sviští příliš rychle za sebou, takže člověk nemá pocit, že to jsou lidé, co na sebe reagují, ale spíše právě herci hrající v nějaké krátké reklamě. To mi trochu vadilo, protože v Seinfeldovi člověk s přáteli tak sroste, že mu jejich interakce opravdu připadají reálné, i když jsou bizarní. Na druhou stranu kritikové vyčítají filmu, že je to slabé, boomerské, nudné. Jsou tu ale přitom skvělé vtipy na JFK, Kubánskou krizi nebo na January 6 - Storming the Capitol. Celkově příjemný zážitek. Nezlobil bych se, kdyby Jerry ještě něco natočil.

plakát

Sobík (2024) (seriál) 

Perfektně napsané, perfektně zahrané. Strhující, drsné, smutné.

plakát

Největší hity (2024) 

Slibný námět se topí v schématu a banalitě. Nedokáže totiž přinést jinou myšlenku a nějak pořádně to cestování v čase pomocí hudby využít. Hrdinka se topí v žalu, a pak to překoná OK, to je vše. Klasický gay side character už je moderní klišé stokrát viděné, nejde o to, že by mi proboha vadilo, že je gay, ale že působí okopírovaně z 50 jiných filmů.

plakát

Fallout (2024) (seriál) 

Fallout nemůže do žánru post-apokalyptické zombie sci-fi přinést něco vyloženě nového. Všechno už tady bylo. Ale je to dobře napsané a bavíme mě to. Hru jsem nehrál, takže se můžu jen usmívat nad nářkem fanoušků, kteří tradičně pláčou, jak je hra mnohem lepší.