Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krátkometrážní

Recenze (963)

plakát

Odborný dohled nad výkladem snu (2018) 

Něco tomu chybí, aby to nebyl jen dobrý film. Nicméně je skvělé, že tu vznikají takové filmy. Nezávislé, kašlající na střední proud a jak se mu co nejvíc zalíbit. Hlavní dějové línie jsou dobré: Sudeťačka, která se vrací do "svého" a tři páprdové, kteří se starají o mimino. Jen pak už to jen tak nějak plyne a moc se to nikam nevyvine. Černobílá kamera snímající oprýskané město s non-stopy je skvělá.

plakát

Honey Boy (2019) 

Výborně zahrané, dobře natočené a napsané. Shia ze sebe vydal vše - přeskakování mezi dětstvím a dospělostí funguje krásně. Největší vadou na kráse je absence nějaké finální gradace (peripetie a katastrofa). Vše to tak nějak plyne a najednou to skončí. Přesto působivé.

plakát

Old Guard: Nesmrtelní (2020) 

Jak píše PSEMA: "pokusy o artový zamyšlení nad útrapama nesmrtelnosti jsou v komiksovým filmu na Netflixu legrační". Před koncem jsem to vzdal. Velkou část filmu se jedna z hrdinek teprve seznamuje s tím, že je nesmrtelná. Ale divák už to ví. Když jsou obě hlavní hrdinky nesmrtelné a nemůže se jim nic stát, tak nemůže existovat žádné napětí (než potkají hlavní padouchy, kteří je mohou ohrozit) - je to strašná nuda. Srovnej s postavou Nea v Matrixu. Nejprve divák nevěděl, že jsme v Matrixu, takže scény byly napínavé. A když se to dozvěděl, začal jeho trénink ve virtuální realitě, sledovali jsme, zda dokáže být nejlepším bojovníkem (lepším než Morfeus). Navíc je celou dobu mohli ohrozit nepřátelé mimo Matrix, což bylo smrtelné. Aneb jak nepsat scénář k akčnímu filmu. BORING AS F.

plakát

Ema (2019) 

Hodně jsem se bál, že to bude jen další story o holce, která svoje trauma ze ztráty dítěte (dozvíme se to hned na začátku, tedy žádný spoiler) zahání sexem a tancem na parties. A ono to nakonec nabralo úplně jiný směr, ač souhlasím s Mattym, že to bylo přepálené a nelogické, přesto vlastně lepší závěr, než kdyby to byla tradiční banalita s poselstvím "sex a večírky nenahradí rodinu".

plakát

Než skončí léto (2019) 

Je třeba narovinu říct, že je to klasický festivalový art. Dobře natočené, výborní herci, krásná kamera a skvělý soundtrack. Jen to často zabrousí do klišé, které už jsme stokrát viděli. Umírající dívka, dospívající láska, oddělování na kapitoly s názvy. Některé propojení postav bylo strašně násilné. Zejména těhotná sousedka, která byla do příběhu rodiny vrhnuta tak násilně, že víc papírem to šustit ani nemohlo.Taky bych stříhal, ke konci už se to táhlo. To všechno jsou ale drobné vady. Snímek nabízí řadu momentů, které jsou výborné a utkví v paměti. Diváci si v sále dost pobrečeli. 75% (viděno v Kině Pilotů - Tady Vary festival).

plakát

Překladatelé (2019) 

Tenhle film by se měl vyučovat na školách, jak ze zajímavého námětu udělat otřesný film. Rádoby šokující zvraty se vrší, až celý příběh nedává vůbec žádný smysl. Kdyby autor raději budoval vztahy mezi překladateli v bunkru, mohl z toho být slušný thriller. Takto brakový příběh by u nás přeložil leda student pro "slavnou" Omegu za 110 kč/NS a brzy poté by kniha skončila v Levných knihách za 29 kč.

plakát

The Get Down (2016) (seriál) 

Strašně příjemně se na to koukalo. A hudba je po většinu času skvělá. Animované komixové prvky také výborné. Klasická seriálová klišé vadila, ale ne tolik. Co mi vadilo nejvíc je historická nepřesnost. Jak jsem psal, hudba je sice většinou skvělá, ale třeba popová píseň toy box má tanec i beaty, které v té době vůbec nebyly. To mi přijde jako falšování hudební historie. Poslední díl byl teda strašná, až nesnesitelná limonáda. Jinak moc pěkný.

plakát

Miluju tě, Pucinko - Epizoda 1 (2020) (epizoda) 

První díl moc dobrý. Vtipné, pěkné nápady. A přitom ta reflexe s lidským vztahovým světem funguje.

plakát

Luna (2017) 

Standardní drama o standardním milostném trojúhelníku. Je to slušně natočené, ale jede to podle ohrané šablony.

plakát

Špatné vychování (2019) 

Je to v podstatě malý a nenápadný film, který si přesně zaslouží své hodnocení kolem 70%. Hugh Jackman je charismatický, ale vzhledem k tomu, že ústředním motivem je podvod, tak se film přeci jen občas vleče. V momentě, kdy už tak nějak čekáme, kdy to konečně všechno praskne a ono to trvá a trvá. Filmu by prospěla další pořádná vedlejší zápletka třeba o Frankově milostném životě. Tahle linie je však jen hrubě načrtnuta.