Recenze (444)
„Já už budu hodný, dědečku!“ (1978)
Tak trochu nechápu tak nízké hodnocení...Miloš Kopecký opět přesvědčuje o svém osobním hereckém kouzlu...Co se týče osobnosti jeho postavy..Jasná konkurence pro Gustava Anděla..;)
Jen přes její mrtvolu (2008)
Opravdu odpočinkový film, který si na nic nehraje..nenáročné, příjemné, zamilované, pohádkové, atd, atd..;)
Ještěr (2023)
Tři silné hvězdy za skvělého Del Tora v hlavní roli a brutálně plíživou hudební kulisu..jinak průměr,který kdyby trval o 40 minut méně,tak bych se nebál hodnotit za 4*
JFK (1991)
Tak tohle je 206 minut dlouhá lahůdka...Jedna z největších záhad 20. století se nám skrze exkluzivně natočený Stonův snímek dostává do hlavy a vyvolává spousty myšlenek nad tím, jak to vlastně tehdá v tom Dallasu bylo...a také, jak to vlastně chodí v politice dodnes (ne jenom v USA...)!Myslíte, že něco podobného vznikne za 20 let a hlavní hrdina bude řešit letadla nalétavající do world trade center???
Jiná perspektiva (2007)
Pro mne docela velké zklamání. Jak by řekl klasik.."v první části čekáme na hrdinu, on nepřichází a ta druhá je jenom o něm"..Dávám hvězdu za charismatického Willema!
Jméno růže (1986)
Oceňuji zejména fascinující vykreslení typického středověkého prostředí kláštera benediktinů...Po filmové stránce je to opravdu bezvadné..Super.
Kajínek (2010)
Krom toho, že film má neuvěřitelný spád a nenechá diváka ani v jednom okamžiku klidným, oceňuji zejména jeho urgentnost. Je hodně důležité, že má nádech určité konspirace či poukazu na realitu, která se ve společnosti děje. V tom spatřuji zásadní přínos tohoto filmu. Řadí se proto do řady Zeitgeistu apod. lahůdek. Z mnoha pohledů film doporučuji a s klidným srdcem dávám za 5*...
Kam orli nelétají (1968)
Svým zájmem o historii jsem měl k válečným filmům vždy blízko...Tento snímek jsem poprvé viděl relativně pozdě, ale naprosto jsem se do něj zamiloval...Strhující děj a výborný Burton s mladým Eastwoodem vytvářejí záležitost, na kterou se člověk rád koukne i po padesáti letech...Po shlédnutí filmu vřele doporučuji původní příběh v knize Alistaira MacLeana, který je mnohem podrobnější a košatější..
Katyň (2007)
Velké očekávání se proměnilo v dlouhé čekání na "hrdinu", který nepřichází...Ve filmu je obrovské množství postav, ale já se v nich neorientuji...Jedna hvězda za téma, druhá za autentické obrázky a třetí za polštinu..Dlouhé dialogy a ztrácející se dějová linie (velmi tenká a červená) způsobily během filmu dvě pauzy způsobené mým spánkem..Amen.
Kawasakiho růže (2009)
Rád bych vypíchnul závěr a tedy pointu, která z tohoto skvostu zůstává a kterou zřejmě chtěli tvůrci úmyslně zdůraznit. Ani 20 let po "revoluci" totiž prohráváme. Otázkou zůstává, zda to není jenom kvůli našemu vlastnímu přístupu. Evropa obecně má bohužel stále pocit, že se musí za něco omlouvat. Myslím si, že se tím ale dostáváme do vlastní pasti a začarovaného kruhu místo toho, abychom hrdě hleděli, pečovali, pracovali na přítomnosti a budoucnosti naší národní identity. Tento prvek jinak pro mne nepříliš přitažlivé americké mentality je v tomto případě přinejmenším inspirativní.