Oblíbené filmy (10)
Vetřelci (1986)
Na počiatku bol Votrelec a Votrelec bol u R. Scotta a ten Scott bol filmový boh. On bol na počiatku u R. Scotta. Votrelec povstal skrze neho a bez neho by nepovstalo nič z toho, čo povstalo. No prišiel iný filmový boh a volal sa J. Cameron. Prišiel vydať nové svedectvo o Votrelcovi, aby skrze neho všetci uverili že urobí niečo prevratné. On sám prekonal neprekonateľné, a staré svedectvo o Votrelcovi bolo prekonané. Film Votrelci prišiel na svet a diváci povstali skrze neho. Amen
Motýlek (1973)
Walk the Line (2005)
Obchod na korze (1965)
Toto je popri Boxer & Smrť, film slovenských filmov. Obskúrna mátoha ľudáctva ktorá straší všetkých aspoň trocha normálnych ľudí dodnes a historicky viedla k totálnej ľudskej katastrofe, je tuná dovedená do dokonalosti. Najhoršie čo dokáže byť, je chybné presvedčenie človeka že je niečo viac ako iní ľudia a takto to potom dopadne. Herecký výkon ktorý podal Jozef Króner v tomto filme, mal byť v roku 1966 jednoznačne ocenený Oscarom.
Policejní akademie (1984)
Policajná Akadémia je komédia mého mládí, no i keď si ju pozriem dnes, vždy ma pobaví. Humor je servírovaný rovnako počas celého filmu a vôbec nestráca na vtipnosti. Partička na čele s Mahoneym sa stala legendou už v 80´s a začiatkom 90´s (keď "hlboký mier" už nemohol zakázať „skazenú kapitalistickú produkciu“), to chcel každý mať na VHS, a my u nás doma sme neboli výnimkou. Súhlasím s tým, že to malo skončiť 4-kou. Bez Mahoneyho to totiž šlo o ligu dole.
Sedm statečných (1960)
Šílený Max: Zběsilá cesta (2015)
Niet divu, že jedna z najúspešnejších RPG hier i.e., Fallout bola v mnochých prvkoch inšpirovaná sériou Šialený Max. Spomedzi mnohých rebootov ako Terminátor, Robocop, TL či Rambo, etc. je MM-FR asi najvydarenejší return, kt. nezaostáva za slávnymi predkami ba naopak obohacuje sériu v mnohých aspektoch. Film dal taktiež podnet pre novú MM ságu v ženskom prevedení alá prequel Furiosa, ktorá je rovnako vysoko očakávaná ako samotný Max Rockatansky (a možno ešte viac). Ktovie, možno to bude aj lepší film.
Bohové musejí být šílení 2 (1989)
Film síce v značnej miere kopíruje naratív prvej časti (ktorá je tiež fenomenálna), no to vôbec nevadí keďže situácie si zachovávajú vtip, a je ich viac než dosť. Povedzte, či by ste nechceli na vlastné oči uzrieť africkú prírodu po vzhliadnutí týchto filmov?! Najoriginálnejšia bola schopnosť režiséra urobiť si srandu z (v realite veľmi smutných) udalosti spojených s nezmyselnou vojnou a ešte nezmyselnejším zapojením kubánskych jednotiek nasadených „geniálnym“ commandantem F. Castrom v Afrike. Blbec, chcel „oslobodiť“ Afriku tak ako to urobil na Kube.
Pravá a levá ruka ďábla (1970)
Ako sa raz vyjadril v jednom rozhovore Carlo Pedersoli, "my s Terencom neznášame násilie, preto v našich filmoch predvádzame "karikatúru násilia". Už v tejto ich skorej komédií je to dotiahnuté do dokonalosti. Vlastne chvála Bohu, ich vážne filmy ma totiž až tak nebavia, no toto je (požičiam si výraz od bratrov Čechov) Boží.