Ještěřák

Ještěřák

okres Frýdek-Místek
obyčejný chlápek s velkým pérem

homepage

11 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 22 29
    • 17.2.2020  00:19

    Pomalejší (než True Detective), ale skvělé! Konkrétní důvody: a) Atmosféra nejvíc jako True Detective (od dob True Detective - série 1); b) ambienty jako ze starého dobrého Falloutu, když se člověk prodíral mezi zelenými káděmi po mutantech; c) skvělá kamera! - každý druhý pohled coby sexy hrátky s hloubkou ostrosti, jistě natočeno nějakým hodně starým, hodně světelným a hodně šíleným cine či jiný-formát-adapted objektivem ala Dallmeyer Super Six, Kodak Aero Ektar, P Angenieux..., jen si posuďte ten bokeh; d) jako obvykle husté Kingovo téma (leč poněkud paranormálnější, než TD). Jinak moc pěkné civilní charaktery (a též některé další švihnuté nenormální charaktery!).

    • 26.1.2019  17:27

    The Big Short, opět obskurně přeložený do češtiny, je pravděpodobně nejlepší film, který jsem za posledních 10 let viděl, na ČSFD podhodnocený v přímé úměře k nepochopení a zmatení nad obsahem, který kulometnou rychlostí hustí do průměrného (českého) diváka průměrné inteligence a podprůměrného finančního vzdělání. Prakticky všichni herci jsou zde excelentní, od vyzrálého Pitta nebo Marisy Tomei jsem to očekával, ale přidali se i méně pravděpodobní Gosling s Carellem a jako víno zrající Christian Bale, který z mého pohledu vyrůstá z estrádních, popcornových druhořadých rolí typu Batmani... Opravdu skvostné a relativně obsáhlé dílo, natočené s fantastickou lehkostí (talent neochčiješ), od druhého shlédnutí mi film připadá příliš krátký. Každá druhá scéna je geniální, z filmu bych i přes 130min stopáž nevyndal nic. Je sice pravděpodobně dalek věrného zpracování tematiky hypoteční krize (ve 2 hodinové kinoverzi ani nemůže), ale satiricky a komendiálně je geniální. Skvěle ho v recenzi popsal Fuka na fffilmu - přečtěte si. _____ Q: kdopak zacáluje příští krizi? A: typicky divák, který ohodnotil za 3 a méně hvězdiček.

    • 14.12.2018  01:40
    Volyň (2016)
    *****

    Film z cyklu Festival otrlého diváka. Neměl by se na něj dívat nikdo, kdo nemá z hlediska naturalismu natrénováno na Gibsonovi nebo úchylech typu Pasolini nebo Zahler. Možná bych se nebál postupně začít u podobného snímku Idi i smotri (který mi přišel méně šílený, než Volyň). _____ Film nemá nic společného se slaďoučkýma a směšnýma hollywoodskýma filmama emerickou optikou o východní frontě či partyzánech, funguje jako reálná sonda do života v podstatě i našich předků. Natočil jej Polák a na Ukrajině je dodnes zakázán (no comment), a já jsem velmi rád, že mezi ČR a Ukrajinou je dlouhý špunt jménem Slovensko (kterého, protože spolu máme "dospělý" vztah na úrovni, naopak velmi lituji). Jedná se o "válečnou road movie" matky, za kterou se postupně batolí až capká malé děcko (které postupně přijde o 1 vlastního a 2 nevlastní otce, aniž by bylo z filmu zcela jasné, kdo je biologickým otcem). _____ Matka předčasně dospívá z naivní blbky, protože se v krátkém časovém úseku musí vyrovnat s: majetkovým sňatkem, nacisty (ti jsou poměrně v pohodě, protože jejich zabíjení má řád, je předvídatelné a nemučí), bolševiky (+rozkulačení), banderovci. Počet žijících lidí v sociálním kruhu rodiny se s postupem války stále zmenšuje až nakonec není kam utíkat. _____ Film je ukázkovým mementem, proč na pořádně nevymezeném prostoru nemůže dlouhodobě pospolu žít více odlišných národností a kultur vzájemně velmi dlouho znesvářených. Z pouhých komentářů pod trailerem na Youtube navíc zřetelně vyplývá, že máme možná za sebou jen poločas, protože se ten problém bude velmi pravděpodobně "řešit" v příští válce (která určitě přijde), tedy v nejbližším období chaosu a bezpráví. _____ Přitom je to jen pár hodin cesty autem, velmi znepokojivé. Posledních 30 minut filmu je naprostý zmar a maras, podpořený fakt obskurními ambienty.

    • 26.11.2018  01:42
    Inkognito (1995)
    *****

    Average fucking John my ass. Mladý a neklidný policajt až po uši v hovnech soukolí očekávaného společenského vývoje (mrd, svatba, dítě, první povýšení, první dovča v Brajtnu, druhé dítě, druhé povýšení, třetí dítě, na druhou dovču v Brajtnu z důvodu vysokého počtu naplozených dětí už nezbylo, třetí až n-té povýšení, x-té dítě... nebo, lakonicky jen mrd -> smrt), dostává spolu s partou o něco méně divokých kumpánů "nepříliš koncepční" životňák vmísit se mezi hools. Následuje klasický rozklad osobnosti & ztráta identity (avšak mistrně zahraná), podpořená "tendenčním" chováním některých poldů na stadionech (ale to už vidíme z pohledu chuligána), nedostatečným pochopením situace těch, kteří tam ty kluky poslali, a nakonec naprosto necitlivým a riskantním stažením z terénu (které jsem nepochopil). Reece Dinsdale se za 107 minut zvládne proměnit z policajta na sympatického, byť strašně kolektivuchtivého, rebela, aby záhy skončil jako nechutná vyholená fuck this, fuck that bestie. Skoro všechny chuligánský filmy jsou dobře nebo dokonce skvěle zahraný, asi proto, že je na čem se vyřádit, ale tento film podle mně vystihuje tu atmosféru kolem fotbalu asi nejlíp, co jsem viděl. Naprosto vůbec mi proto nevadilo, že film technicky vypadá jako nízkorozpočťák ze 70.-80. let. P.S. ty scény, kdy čtyři (snad ještě stále) policajti několikrát zůstanou pohromadě sami a nenápadně si přiznají, že tohle jsou TY dny jejich životů, že myslí jen na TO, jsou geniální a mrazící... jenže vše za tím je už bod, kde to nevyhnutelně končí průserem. P.P.S. vůbec nechápu ty kecy z diskuzí na ČSFD, že je to jen poplatná na ruku jdoucí sračka objednaná vládou či hocičo. Podle mně ten film v prvé řadě funguje jako obžaloba policajtskýho systému a až potom jako obžaloba rowdies (jak známo, rowdie-filmy mívají tak nějak opačný efekt na mladistvé, než by bylo kýženo).

    • 18.5.2018  12:41

    Dokument je naprosto skvostný, k problematice nájezdů: Gretzky (37letý) rozhodně nebyl žádný spasitel ani expert na nájezdy, ty se nejezdí podle toho, jak je kdo slavnej, ani že jeho gólový statistiky vypadají jako nápor od začátku do konce (naprostou většinu gólů dal Wayne v superútočném Edmontonu hluboko v 80. letech, a to většinou stylem, irelevantním pro výběr v nájezdech... jinými slovy, Gretzky nebyl střelec :). On ve své knize (té co vyšla kolem r. 1990) dokonce píše, že ho v tom na charitativních turnájcích, benefičních pičovinkách apod. porazil kde kdo, dokonce je prohrál s "nějakým knězem". Nájezd by rozhodně měl jet Lemieux (geniální střelec, rok předtím docela impulzivně skončil), Sakic (který myslím nedohrál nebo nehrál), či Recchi, o kterém sám mluvil Hašek; ale ne Gretz. Právě z Haškova popisu (kniha Chytám svůj život), který má z logiky k věci k tématu asi nejvíce co říci, zajeli Fleury s Neiuwendykem a Shanahanem průměrné nájezdy (Hašek je de facto dostal do pozice, kde je chtěl mít, o zbytek už se postarala jeho brilantní brankářská technika), vysoko naopak zhodnotil Bourqueův nájezd (dobový mistr terčů na all-star games), který trefil sice pomalu, ale jako obvykle naprosto přesně, Haška však zachránil fakt, že výstroj gólmanů tou dobou již utěšeně bobtnala (což se začalo posléze řešit), takže to vykryl nějakou výstelkou na rameni. No a Lindros Haška va podstatě překonal... Jinak dokument podle mně správně nechává Kanaďany retrospektivně poukázat na to, že netýmové ("po Evropsku individuální) rozhodování v nájezdech je, samozřejmě spolu s velkým ledem jak na Vítkovicích, z jejich pohledu tak trochu pojeb. Pamětníci na druhou stranu vědí, že toto je nepřesné. Např. na Canada Cupu 1987 se rozhodovalo ve vyčerpávajících overtimech (prodlouženích pod systémem náhlé smrti), což pro změnu neuměli Rusové, jak ostatně napsal Wayne ve své knize, "věděli jsme, že pokud Rusy dostaneme do prodložení, tak vyhrajeme, protože jejich systém to nezná." Tudíž jsme víceméně skončili u krátkozrakých výmluv :) Btw Patera (pan nahrávač) podle Haška také neměl jet a podle toho se s tím nájezdem Pavel také popasoval... Jinak Kanada & USA byla v té době v asi největším výkonnostním "dipu" vůči evropským soupeřům a neúspěch na OH nebyl náhodný a rozhodně nevzešel z nějaké banální chyby v nájezdech, NHL byla dlouhodobě flůdována Evropany (hlavně Rusáky, Čechy a Švédy), kdy postupně přejímala moderní evropský styl hokeje, načež jej zdokonalila a stala se opět téměř neporazitelnou (viz situace 2018), osobně tyhle "staré kanadské hrdiny z Nagana" pokládám za cosi jako poslední oldschool kanadskou generaci (pochopitelně až na výjimky, Gretzky & Oilers hráli v podstatě evropsky už před 15-20 lety).

    • 14.10.2017  23:54

    Tak tomuhle filmu jsem se vyhýbal zhruba od roku 2004, kdy jsem jej na DVD čmajzl fotrovi kamarádky Petry, za kterou jsem za časů studia SŠ občasně chodil zevlovat, ale spojení Cruise, Hollywood a velkofilm mě stabilně odrazovalo. (Paradoxně jsem zejména v letech 2006-2010 viděl enormní množství bezvýznamných, zapomenutých chujovin.) Po 13ti letech musím zkonstatovat, že je to úžasný a pozoruhodný film :-) s totožnými klady, ale i nešvary, jako jiné filmy z kategorie kvalitní celovečerní drahý doják - Poslední mohykán, Braveheart, Gladiátor, Tanec s vlky... První zhruba třetina filmu je z říše snů. Pak jsem to někde kolem přepadového pogromu v samurajské vesničce pauznul a šel se rozběhat a poté, dle mého názoru, Poslední samuraj značně zpatetičněl. Pasáž točící se kolem osvobozování samurajského führera je pak vyloženě nešťastná, avšak závěr je opět mistrný. Tento film podnítil můj zájem o googlení japonské historie, jakožto i jiných, prý reálnějších, Japan-made samurajských filmů, dokonce i slzu na levém reflektoru musel jsem řešiti, když, SPOILER JAK KRÁVA, Algren - klasický mámvpičistický viděl/konal-jsem-mnoho-hnusu-ať-si-mne-smrť-najde charakter ala Ten co tančí s vlky, které se snad nikdy neohrajou, Cruisem dobře zahraný - coby černá ovce a celoživotní nesamuraj podával tomu patentovi na rozum legendární samurajský meč... Tyhle velký smutný konce společenstev jsou vážně vděčný téma pro filmaře...

    • 31.3.2016  13:42
    Hra o trůny (TV seriál) (2011)
    *****

    Voňápané údy, za doprovodu nechutných efektů prořízlá hrdla, ufiklé čůráky místama nastrkané do nezletilých, plačících královen, ochlupené mezinožky, obnažené dudomety, dialogy opřené o jemná a laskavá slovíčka jako bastard, whore, cunt, cock a fuck v podání neméně jemných, laskavých asketů, aneb velmi, opravdu velmi, možná až samoúčelně, temná fantasy, tak krutá, že se zde příliš neuplatňují předvídatelná fantasy klišé, neboť platí pouze jeden zákon, a to zákon krutosti. Soft people die first! Podle mě největším majstrštykem tohoto seriálu je, jak tento guláš primitivních instinktů, sviňáren a kurváren nejhrubšího zrna protlačil přes útlocitné cenzory. (Update 2018 - co spolu začali prcat dva klaďasi, přeci jen kurňa seriálek už trocha měkne.)

    • 25.9.2015  02:58

    Ryan určitě není nejkomplexnější válečný film všech dob, nemá hloubku morální ani filozofickou, má hloubku charakterů a propletence vztahů (hyperbolou vzato, největší morální dilema filmu je třídit, či netřídit psí známky po mrtvejch před očima hejlů). V kolika dílech dokážete na fleku vyjmenovat všechny maníky v jednotce, Aliens? Bratrstvo neohrožených? Já si myslim, že takových filmů po světě moc neběhá! Nikdo už si asi nikdy nesplete Spielberga s Coppolou, není to žádnej kadet přes reálie, chce, aby krev byla prolita cool způsobem a ono to tak nakonec taky vypadá, protože to jednoduše umí. On má řemeslo natolik v malíku, že mu u mne projdou i veskrze šílený věci, které bych u jiných režisérů asi nepřijal (úvod, závěr, scéna s příjezdem generála k domu Ryanových, fantastický Barry Pepper coby modlivý sniper Jackson jehož učůraná uživatelka hirnlego miluje, atd.). Pokud by někdo verbálně nepochopil, v jakých místech a bitvách bych rozhodně nechtěl bejt, pustil bych mu Ryana, jmenovitě ten dekadentní bordel co se fiktivně stal u města Ramelle, který mě popichoval v mysli noži víc, než legendární jatka na Omaha Beach v podání místní Bestie. Očima a ušima možná nejsugestivnější válečný film všech dob, a jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy viděl. Docela ale chápu i opačnej názor.

    • 15.9.2015  23:08

    Nádhernej film s perfektní pohodovou autentickou atmosférou, který jsem docenil až při druhém shlédnutí, u kterého jsem do sebe malinko lil, což je naprosto kompatibilní s náladou filmem se nesoucí. Dogtown je příběh o inovátorství, o vášni, o lehkém nabytí a zároveň v lecčems lehkém pozbytí, o holkách, co kluky co tohle maj milujou... Jeden z těch "wish I've been there" filmů, co nutí otevřít si Wikipedii bezprostředně po. Tento film bych chtěl v nějakém paralelním vesmíru ještě jednou vidět poprvé.

    • 3.10.2014  22:13

    Grande Monza 1970. Kdo chce opravdu pomýšlet na vítězství, zadní křídlo jeho auta musí dolů. Má to ale jeden takový háček, nejde je pak skoro řídit. Daň za vítězství? Těžko říct... Jochen Rindt si to v posledních vteřinách svého života nejspíš nemyslel. _____ "Celou noc strávili v garáži, aby pak auto ve druhém kole rozbili. Pokud chcete být dobrou manželkou pilota Formule 1, musíte svého muže velmi milovat." _____ Silverstone 1973. Po chybě Jodyho Schecktera koliduje na startovní rovince 11 vozů. Všude je bordel, mizerní pořadatelé uskakují před kusy vzduchem rotujících plechů za úplně stejně mizerné barikády. Dvě manželky pilotů společně pláčou. Jako zázrakem se nikdo nezabil. V dalším závodě v Zantvoortu, v jedné z organizačně nejdiletantštějších, dnes už historických kulis F1, je ale se zázraky všechno jinak. Zaživa uhořel Roger Williamson, protože nikdo neměl po ruce pořádný hasák. Tak ho tam nechali doutnat i s vrakem do konce závodu - mimochodem nepřerušeného. _____ "Ronnie Peterson byl u mého prvního závodu Formule 1. Ostatní se ztratili. Budťo zemřeli, nebo skončili. Se smrtí Petersona skončila moje dětská éra Formule 1." _____ Můj fotr měl "Peteršuna" taky rád... _____ "Lidé o něm okamžitě mluvili v minulém čase. Byli jsme si jisti, že se v ranních zprávách dozvíme, že Lauda je mrtvý... Postavte vedle sebe dvě auta - jedno bezpečné a druhé nebezpečné, ale o 2 sekundy na kolo rychlejší. Všichni závodníci by bezmyšlenkovitě nastoupili do toho druhého auta."

    • 3.10.2014  00:17

    Výtlem dekády "o partě policajtů, kteří nejenže jsou neschopní, ale místo boje s kriminalitou se sami věnují provádění kriminality nejhrubšího zrna". Nenechte si rozhodit šmak překvapivě opět pojebaným českým názvem či poněkud prcičkoidními plakáty s tlustoprdskejma ceckama, tento jemný film pro jemné diváky totiž vychrlilo samo nebe...

    • 4.5.2014  21:51
    Temný případ (TV seriál) (2014)
    *****

    Toho večera se rozhodl, že je vhodná doba pozvat mě k nim na večeři. Jenže já s tím mám problém. Myslím totiž na Martyho ženu a dvě holky, a že má moje dcera narozeniny a je mě to jasný. Nemůžu s tím nic dělat. Možná ne dneska, možná ne zítra, ale - určitě se napiju. • Absolutní žrádlo, vydlážděné absolutním herectvím Matthewa McConaugheyho, coby Rusta Cohlea (co hláška to perla), který se nehodí do Louisiany, nehodil se na Aljašku, do Texasu a pravděpodobně ani na svět jako takový, ale i dalších zúčastněných, navlečených do mírnějších nebo "hůře" napsaných rolí. Vychytaná kamera, která mě svými efekty proti světelným objektům často nutila odhadovat počet lamel clony, ruku v ruce se srdceryvnými černošskými songy, pozvedávají Louisianu na skoro mystickou úroveň, znepokojivou jak pomalované stěny Carcosy. Často jsem zpočátku myslel na Mlčení jehňátek, ale ta jsou vedle Temného případu jen takovou banální sluníčkovatou pohádečkou pro prťata. Jistá uondanost a přehnanej focus na postavy (hlavně Martyho, Rust žádný osobní život nemá) jako jistá oběť hodnověrnosti příběhu mi drobně vadily až napodruhé. Též disponuje možná nejpůvabnější seriálovou vražedkyní - čokoládovohnědookou Médeou z bažin! (Co fragla tři děcka.) • Díváte se jim do očí, i když jen na fotce. Je jedno, jestli jsou mrtví, nebo živí, pořád nim v nich čtete, a víte, co vidíte. Oni to uvítali. Ne hned, ale až v tý poslední chvíli, čiší z nich nezměrná úleva. Protože se báli, ale teď úplně poprvý uviděli, jak snadný je odejít. Uviděli to, v poslední nanosekundě uviděli, čím vlastně byli. Že vy, vaše já, celý tohle velký drama nebylo ničím jiným, než snůžkou myšlenek a přiblblý vůle. A že můžou klidně odejít. Konečně poznali, že tu nemusí na ničem tolik lpět. Uvědomili si, že celej jejich život, jejich láska, nenávist, vzpomínky, bolest, že to bylo všechno jedno a to samý. Všechno to byl sen, sen co se vám zdál uvnitř zamčenýho pokoje. Sen o tom, že jste... osoba. A stejně jako v mnoha jinejch snech byla na konci - nestvůra.

    • 21.4.2014  20:41
    Město bohů (2002)
    *****

    Nevysvětlitelně kvalitní film scorsesovských rozměrů, jako Casino, nebo Goodfellas, či snad ještě výpravnější, krom scénáristy a režiséra byl neuvěřitelným machrem i střihač. Bené, Mrkváč - snad každá postava filmu píše! Akorát hlavní hrdina, Raketa, mi vždycky, a že jsem Město bohů neviděl zrovna jednou nebo dvakrát, připadal trochu jako nezúčastněný, oportunistický srágor, nicméně tamnější válka byla opravdu pitomá (a pitomci vedená). Zcela nově též sdílím jeho slabost pro stotřicetipětimilimetráky. Svojí oduševnělostí se do konfliktu prostě nehodil.

    • 10.1.2014  18:50

    Jemný film pro jemné diváky... Epesní usměvavá míca z ostravského Cinestaru vpravo uprostřed, které jsem se ptal na volné fleky, nechť se mi s pozvánkou na kafe ozve do profilu, a toho nádheru, co seděl vedle ní, nechá doma!

    • 27.9.2013  16:22
    Rivalové (2013)
    *****

    KROM SMRTI JE VŠECHNO JEN LEHKÝ ZRANĚNÍ. (Mario Andretti) _____ Když Laudovi na JIPce odsávali z plic dehet neboco, a koukal při tom v bedně na Hunta stojícího na bedně, podíval jsem se na Angličana sedícího po mé levici, fňukal. Pak jsem se podíval na puberťáka, sedícího po mé pravici, a ten fňukal taky. A když jsem se bezprostředně po filmu otočil ze sedadla G17 dozadu, viděl jsem v opadající tmě mraky skleněných světýlek. Jelikož toho dne v bijáku nikdo nevypustil slzák, může to znamenat jediné - Ron Howard, v rámci hollywoodských možností, nakroutil dokonalé porno pro chlapy. (Předpremiéra Ostrava 26.9.2013 | 100%)

    • 30.7.2013  15:53
    Bratrstvo neohrožených (TV seriál) (2001)
    *****

    TAKOVÝHLE REZAVEJ HNŮJ BYCH SI DO BOJE NEVZAL. A VÁS S NÍM DO BOJE TAKY NE! Vskutku jedinečná záležitost o Pirátech z Karahý. Chytlavý je hlavně díl se Sobelem a první seskok, pak to z hlediska thrillu místama trochu vyčichne. Protože je to ale v rámci možností dokumentární záležitost a válka nejsou jenom přestřelky a vejbuchy, nic to na hodnotě díla neubírá.

    • 1.4.2013  15:42
    Hon (2012)
    *****

    Významný a strhující film, o jehož kvalitách (skoro) nelze diskutovat. Mads Mikkelsen jako man at the edge absolutně vládne, ačkoli je to samozřejmě bez oskara. Přitom mu měli dát nejmíň dva. Do každého pokoje. Než zažít pedofilní rok Madse Mikkelsena, to bych si raději přitlouk varlata ke kříži 6ti palcovými hřebíky. Američané potřebujou na ty správné emoce atomovou bombu, Dánům stačí tak pět kvalitních herců.

    • 26.12.2012  18:53
    Sinister (2012)
    *****

    Ethan Hawke je podvyužitej ale dobrej herec a já jsem rád, že mu podobně jako nedávno Jaredu Letovi vyšel projekt, na kterém si mohl snadno rozbít čuňu. Není to sice takový kinematografický rámus s racionálním podhoubím, jako LA CARA OCULTA, ale zpět do pralesa mezi orangutany čmárat své myšlenky vlastním hovnem na list banánovníku autory v tomto komentáři rozhodně nepošlu. Ještě, že se časem zjeví velmi čitelné okultno (hwězdička dolů), které u mě funguje zjevně naopak, než autoři zamýšlejí. Protože jinak režisér, skladatel i střihač vesele hulí motor filmu do červených čísel, a lidský svěrač si vážně neodpočine. Jde o to, že SINISTER disponuje hudbou z hlubin pekla, stvořenou snad kurva naprostým Satanem.

    • 3.10.2012  00:16

    Jelikož jsem divák skromný jako myš z koncentráku, chci po hororech jediné, racionalitu a vysvětlitelnost. Snímek je spíše sociální drama, nešokuje lekačkama, šokuje lidskou malicherností, hloupostí a krutostí (chronologicky zhruba v tomto pořadí). Řada filmů uvedených s nálepkou "horor" nebo "thriller" vypadá vedle tohodle macínka jako vyblité hranolky s kečupem vedle obědu pro habešského krále o čtyřiceti osmi chodech. Nemluvě o tom, že se ta hnědooká kolumbijská verze Sophie Marceau šmrdolí před kamerou skoro pořád naostro, a rozhodně si nechala připlatit za svůj full frontal. Což je mimochodem to jediné, co zde na ženách uvidíte hezkého. VYNIKAJÍCÍ LÁTKA, KTERÁ DOKONCE MŮŽE DOSTAT KVALITNÍ POKRAČOVÁNÍ A FUNGOVAT JAKO VYMAKANÝ DVOJFILM. "Konverzační" scéna v koupelně je geniální.

    • 19.9.2012  11:47

    ... A POSLEDNÍ PŮLHODINA, VHODILA MI DEPRESI DO KLÍNA... Exemplární příklad filmu, který se kecům a hvězdám zcela vymyká, nemá hloubku příběhu, má hloubku pocitu. Ještě v půlce filmu, když si na stavební ploše vzájemně skákali do klína a řešili, kde bude obývák a kde hajzl, jsem to chtěl vypnout. Ale pak se TO stalo a najednou bylo jasné, že ani obývák ani hajzl rozhodně nebude. Je to vždycky pěknej průser, když jde takhle mladej život do kopru. O tom ten film právě je. O skutečným průseru. A že to umí Korejci pěkně rozmáznout. Je to opravdu dobrej film. Dokonce tak dobrej, že už ho nikdy nechci vidět.

    • 28.8.2012  01:30

    I JUST HAD THREE DEAD BODIES ON THE PAVEMENT, JUSTINE. I'M SORRY YOUR FUCKING CHICKEN IS OVERCOOKED. _____ Vůbec nejlepší výkon Ala Pacina v jednom z pěti nejlepších filmů, co jsem kdy viděl. Lví podíl na tom má opět nadrežisér Michael Mann, autor nejlepší hollywoodské indiánky a teď už i kriminálky. Obávám se, že už nikdo nebude vostřejší a kouzelnější polda, než Al Pacino.

    • 28.8.2012  00:54

    Občas, a nestává se to zrovna často, nějakému po čertech talentovanému herci lehce profesně hrábne a totálně splyne s postavou, kterou hraje. Stalo se to Valu Kilmerovi v DOORS, stalo se to Al Pacinovi v HEAT a podařilo se to i Bruno Ganzovi v DER UNTERGANG. Vzhledem k tomu, kde a za jakých okolností se daná záležitost odehrává, a ostatní herci taktéž nelení (Goebblesovi!), je logickým vyústěním tříhodinové pětihvězdičkové dusno, působící dojmem dokonale naštudované a zpracované látky. Jako by se hitlerovo bunkrem postupně rozlézala tetička metastáze... Němci roku 2004 znovu málem dobyli svět, tentokrát naštěstí ten kinematografický.

    • 21.8.2012  23:31

    Zázraky se asi dějou, jelikož dva noname režiséři vyrukovali do světa s jedním z nejatmosféričtějších filmů své generace. Vystupujou v něm čtyři stěžejní postavy a já si je všechny pamatuju celej život, tak nějak to má podle mě v dobrým filmu vypadat. Zábavnou formou diváka vnoří do základů vývojové psychologie, jednoduše a povrchně, ale víceméně pravdivě, každá z představených "sedmiletek" hrdiny má svoje genius loci. Poprvé jsem ho viděl snad ještě jako teen, když byl relativní novinkou, a dodnes ho nesmírně uznávám. Baví mě každý jeho filmovej úd. (100%)

    • 16.7.2012  18:10
    Proč? (1987)
    *****

    JSME TADY JAKO DOBYTEK, VEZOU NÁS NA PORÁŽKU _____ Jeden z nejlepších commie era filmů, mj. díky jakési morální otevřenosti, explicitnosti, naturalismu. Landa s Dejdarem a Langmajerem aj. se hledali, až se našli, začínám mít podezření, že se v tom někteří i trochu realizovali. (Přehrávat v roli rowdies? Ale piču...) Asi nejvyšším vrcholem dekadence je zde Langmajer, mrdající Marcelku ve sparťanské vlajce a na půl žerdi stažených, prochcaných trenkách v kupé, které je taky domrdané, akorat trochu jinačím způsobem, a ve kterém je ponejvíce nachcáno, nasráno a nablito. Film se vyplatí sledovat bez otravných morálních cavyků - co na to Mirek Dušín, Věra Pohlová, nebo sekta sluníčkovatých lidiček, nechci ani vědět. Tu roztomilou scénu s prohmatanýma kozama neznámé osmdesátkové geekyně, která měla tu smůlu, že jela toho večera vlakem na zkoušku, by podle mě nedalo hodně holek ještě dneska :))

    • 24.11.2011  00:02
    Bellflower (2011)
    *****

    LORD HUMUNGUS. PÁN OHNĚ. KRÁL PUSTINY. LORD HUMUNGUS SE NENECHÁ PODVÁDĚT NĚJAKOU BLBOU PÍČOU. LORD HUMUNGUS SE NEPTÁ, LÍBILO SE TI TO? NEPTÁ SE, KDO VOLAL, NEBO KDE JSI BYLA V NOCI. NEOPOUŠTÍ GANG, KDYŽ SE ZAMILUJE... NIKDO LORDU HUMUNGUSOVI NEŘÍKÁ, CO MÁ DĚLAT. RVE SE, KDYŽ SE CHCE RVÁT, ŠUKÁ, KDYŽ CHCE ŠUKAT. A KDYŽ VŠECHNO SELŽE, NAPÁLÍ TO V PLNÉ RYCHLOSTI DO CISTERNY S BENZÍNEM. JDE O TO, ŽE LORD HUMUNGUS OVLÁDÁ SVÉ ŽENY, A ONY HO ZA TO MILUJÍ. _____ Přeji vám co nejpříjemnější vlhké sny, hoši. Bellflower je film poukazující na jeden závažný tabuizovaný problém. Jmenuje se "muži v loji". Jak se pozná ta pravá samice ke spáření? Třeba tím, že sní fakt hodně cvrčků. Wow, tahle mici je ale fakt všeho schopná! Uhlídáte ji ale v mantinelech svý autority? Tenhlencten hrdina to nedokázal, a tak si záhy velmi zblízka prohlídl její skvostnou vagínu, kterak plánovaně uklouzla na cizí ocas. Celkom průser, že? Když ony submisivní myši už neletí. Nevadí, aspoň si opakovaně zblízka prohlídnem jeden dost hnisající problém: kolik chlapů má dneska ještě ve vztahu tradiční a přirozenou autoritu? Jednou jeden kamarád napsal něco, co se do týhle situace hodí. Napsal, NA KONCI RANDE S TOU HOLKOU MI DOŠLO, ŽE BYCH ZA NÍ CELÝ ŽIVOT JENOM TAK VLÁL, myslím, že je to pro tento film, kde nosí kalhoty ve vztahu přinejmenším oba dva, příznačné. _____ Není to za five stars, není to ani na four stars, je to jenom "k vidění". Ale přitom je Bellflower důležitej. Nastavuje totiž zrcadlo těm lidem, kteří se dušujou, jak moc je všecko v pohodě. Ale ono kolikrát není...

    • 30.9.2011  20:32

    Lze něco racionálně vyčíst filmu, který byl prostříhán k úžasnému spádu, kde každá druhá scéna je geniální, a při němž i moje tříletá ségra nějak instinktivně pozná, že jí hraje na DVD něco úplně odlišnýho? Nemluvě o bouřlivých kreativních orgasmech doslova na každém rohu...? Cestu vám vydláždí jeden z nejlepších filmových soundtracků všech dob... Ale i deprese, pláč, mizející svět, "zimomrauky"... Artex umřel šťastný! Mimochodem, jako děcko jsem Příběh sice stoprocentně nechápal, ale znal jsem všechny texty nazpaměť. Už tam asi zůstanou:-)

    • 31.8.2011  00:50
    21 gramů (2003)
    *****

    Co život, to průser jak mraky v případě hrdinů filmu, který je zrovna tak dobrý jako bradavky Naomi Watts. Těžká váha, ze které vás chtě nechtě časem trefí šlak, plně na úrovni energetických upírů a nálado vycucávaků formátu 1984, CRASH, HELEN, nebo - následuje moje oblíbená depresivní kurvárna nejhrubšího zrna - VERONICA DECIDES TO DIE. Jen soundtrack, pravda pravdička, mohl být lepší. Zvítězilo lidství? Těžko říct. Kinematografie? Bezesporu.

    • 11.8.2011  22:17

    Vychcaně prudící film, co nejde z hlavy. Dneska, když jsem požíral ostružiny, mě napadlo, že ten film není vůbec odvážný a už vůbec ne protitabákový, jak se tady někde píše. Možná vtipně poukazuje na určité nepohodlné věci. Ale komu jste 90% filmu fandili? Uvažujte... Tabákovým koncernům. Protože ty dobrý zastupují ve filmu šašci. Protože Aaron Eckhart vás k tomu přinutí. Aaron Eckhart vás přinutí fandit v kině zase těm zlejm. Když nad tím tak uvažuju, tak Aaronovi Eckhartovi bych uvěřil i kdyby řekl, že má trojúhelník čtyři strany. Zajímavé, co člověka nenapadne při požírání ostružin.

    • 27.7.2011  00:31

    PROSÍM TĚ, DYŤ VYPADÁM JAK STŘEVLÍK! Jeden z nejlepších (českých) filmů všech dob. Viděno potřetí, při pohledu na Polívku musel jsem si dát sáčkovou polívku. Obojí bylo znamenitý. Co herec, to mazec, hlavně Kepke, nebo snad Köpke, je zas na chvíli mým nejoblíbenějším nacistou.

    • 31.5.2011  23:55

    "Góóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóól! Takhle pálí Guma!!!"

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 22 29