Recenze (43)
Děkujeme, že kouříte (2005)
Ten chlap (Aaron Eckhart) mi neuvěřitelně připomíná mého kamaráda, který každého přesvědčí o všem. Už jen kvůli tomu se mi film líbil.
Bezstarostná jízda (1969)
Zajímavá "reklama na Ameriku" prostřednictvím dlouhých road záběrů plus zajímavá myšlenka.
Soupeři (1977)
Nádherné obrazy krajiny bych si zastavil a pověsil na zeď.
Kostnice (1970)
Viděl jsem ukázky doprovázené cynickými slovy paní průvodkyně, a tak jsem se těšil na cynický a morbidní film. Ale když jsem viděl film doprovázený dlouhou monotonní písní, tak mě vůbec nezaujal. 2,5*
Náš vůdce (2008)
Velmi zajímavý snímek, který je až nepředstavitelně podobný filmu Hitler: Vzestup zla. Režisér si vyhrává s celým snímkem do detailů (titulky pro každý den jsou až zbytečně propracované), ale zároveň si hraje s různými žánry (hororově natočená scéna Karina odchodu ze školy - jen ilustruje jak režisér filmu může manipulovat s diváky, a je to tu zase). Jsem rád, že mi škola umožnila zhlédnout takovýto film (a vůbec nechápu tak debilní český název). 4,5*
Casablanca (1942)
Bezvadně dynamické od začátku, kdy je divák okamžitě vtažen do děje, až do konce s legendárním odletem letadla. Na film jsem díval hlavně proto, abych pochopil některé scény z Allenova Zahraj to znovu, Same, ale musím uznat, že originál je mnohem lepší. Humphrey Bogart, národností opilec, je to nejlepší co jsem viděl.
Katyň (2007)
Prvních 100 minut absolutní průměr s několika nudnými pasážemi a zdlouhavým vyprávěním krátkých úseků děje. Část o pronásledování příslušníku rodin zajtců je naopak dynamická a tedy i více obsáhlá a závěrečné minuty s nasledujícími hluchými titulky strhující. Polské vyrovnání se s historickým traumatem není tak velkolepé (jako třeba Četa nebo Apokalypsa u Američanů), ale i tak dokáže zaujmout a překvapit. 3,5*
Odpor (2008)
Výborná trojice hlavních herců, pohodová hudba přesně sedící k obrazu, přijatelný střih, na druhou stranu jednotvárná výprava stále stejného lesa a zdlouhavý děj. Přesto kvalitně odvedená práce, i když s klíšé nakonec. Celkově 7/10.
Veřejný nepřítel č. 1: Epilog (2008)
Začátek filmu pokračuje v monotonnosti prvního dílu. Na druhou stranu film už není kombinace žánrů, ale jednoznačný pohled na Mesrina a jeho chování. Konec (Mesrinův odjezd kamsi?) poddaný z druhé strany je mistrovské dílo. Viděl jsem úplně tu samou napínavou scénu nazačátku prvního dílu a na konci druhého to stejné a ještě napínavější. Napětí a atmosféra (například scéna, kdy píše na stroji: nikdy jsme neviděl tak zábavně natočenou scénu OBYČEJNÉHO psaní na stroji) dotvářená skvělou hudbou jsou předpoklady pro skvělý a brilantní snímek, ale škoda prvních tří hodin filmu, které ho tlačí dolů.
Veřejný nepřítel č. 1 (2008)
Podle mě je první díl slabší než druhý. Lepší než v druhém díle jekaždopádně výprava (je to asi tím, že první díl je o větším časovém rozmezí Mesrinova života než druhý). Temnost konce 50. let, barvenost "lepších časů v Kanadě" a honička v Monument valley byla prostě genialní. Vincent Cassel hraje tak výborně, že si člověk pomyslí, kde sakra vyhrabali Mesrina. Přesto je film tak něják monotonní ve smyslu loupež->vězení->útěk->svoboda->loupež, samozřejmě (pevně věřím) že to tak asi bylo, a tak s tím tvůrci nemohli nic udělat. Připadá mi navíc, že je to kombinace žánrů (přesně: Akční / Krimi / Drama / Thriller), která není ani v jednom směru dotažená do konce.