Ukrizku

Ukrizku

Kateřina Marešová

okres Liberec

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 6.1.2018  04:25
    John Wick (2014)
    **

    Prostoduchá zabíjačka s přecitlivělým bývalým nájemným vrahem, kterému se podaří vyvraždit všechny okolo kvůli pejskovi. Chápu ten důvod, ale mé oči a hlavně uši zůstaly nenasycené.

    • 2.1.2018  15:32
    Malý princ (2015)
    ****

    Škoda, že jednoznačný příběh někdo pojal tak nejednoznačně. Z Exuperyho předlohy zbylo žalostně málo, převládl příběh o novodobé štvanici opuštěného dítěte... ale v kategorii animovaného filmu jeden z nejhezčích. Jen měl mít jiný název, aby divák mně podobný, netěšil se mylně na původního Malého prince.

    • 1.1.2018  14:17

    Romantické, duchaplné, interkonfesně úsměvné a citlivé. Nikterak hluboké, se zbytečnými vsuvkami (asiat s karaoke), ale herecky luxusní. Ed je 1.třída.

    • 30.12.2017  12:59

    Bílý tesák má všechno, co dobrodružný film pro děti potřebuje. Škoda jen, že je víc o Jackovi nežli o Tesákovi.

    • 30.12.2017  11:35

    Film, který jen dráždí, ale nijak nevrcholí. Je roztěkaný v částech, které nejsou v souladu. Zpočátku slibuje konfrontační analýzu hodnotově nevyváženého partnerství na pozadí pedagogického idealizmu. A pak také nabízí alegorický obraz masopustního soudu, který ovšem nic neřeší, protože se zozplizne do šedého cigaretového dýmu s vychlastanýma očima nepříjemných mužských postav.

    • 27.12.2017  22:55
    Jana Eyrová (2011)
    *****

    Obraz, zvuk i děj v souladu. Zasloužené zpracování klasického příběhu - harmonické a dynamické zároveň. Mám problém jen s poslední pětiminutovkou: hospodyně připravená ve spáleništi, láska čekající na kameni u cesty...

    • 9.12.2017  20:56

    Mile romantické, úsměvné v detailech, rozmanité v charakterech, dynamické ve scénáři a citlivě ukotvené v tradičních rodinných hodnotách.

    • 3.12.2017  18:30
    Interstellar (2014)
    ***

    Jedna za audio, jedna za efekty a jedna za rozsah. A to je všechno. Dál mi fantazie nedovolí nic. Jednak mi chybí doktorát z astrofyziky, takže terminologicky se tam dělo nevímco a zdlouhavost procesů na Zemi i v černé díře mě neuspokojila; vyústila leda v další nesmysly a nudu. Nevidět vysokou pozici celkového hodnocení, nekonzumovala bych ani do konce.

    • 2.12.2017  00:12
    Stud (2011)
    **

    Dominance ubohosti člověka a suchá pitvačka amorfobie mi jako jediné poselství nestačí. Oba filmoví sourozenci jsou však nadprůměrní, ale ani tak na konci nezůstalo nic. Žádný efekt, nulová emoce. Díky Bohu za les, chlapy s rukama od šmíru a distanc od takových městských blbečků, který se udělaj ve výloze svýho bytu.

    • 12.11.2017  23:25

    Jeden si může myslet, že krásný lidi to mají jednodušší a oni pak trpí pro svoje extrémní nároky. Napodruhé mi nevadily skřípající housle ani prodlužované válečné putování. Spokojila jsem se s touhou setkání, jedinečného odhodlání být spolu. Asi jsem poprvé nevnímala film od zažátku, jinak bych nemohla dát 4.

    • 22.10.2017  20:47
    Admirál (2008)
    ***

    Admirál je bezemoční, ale jinak celkem povedený. Není to však poprvé, co si u ruského filmu říkám, proč s nikým ta láska ani smrt nic nedělají?

    • 25.9.2017  22:24
    Big Eyes (2014)
    **

    Na biografiích je vždy podezřelá jednoznačnost. A tenhle film je tak průhledný, že na něm není nic dramatického a už vůbec ne poutavého. Samotný příběh zajímavý je, ale zpracování připomíná laciné romantické rychlovky a herecky je to teprve nuda.

    • 22.9.2017  16:09

    Úžasně natočená přehlídka charakterů. Nechtěný šofér jako největší životní výhra.

    • 17.9.2017  07:57

    A v čem se liší od těch, co nám ukazovali v osmdesátkách ve škole? Možná v tom, že tehdy po lesích pobíhaly oplácanější komunistky s nevytrhaným obočím a z plátna bylo cítit, jak se v uniformě potí. A tady teče krev přes elite model look. Na druhou stranu, film o ruském vlastenectví jsem viděla po hodně dlouhé době a když se obešel bez ohýbání kolejnic holýma rukama, nevadil mi.

    • 16.9.2017  21:42

    Pohodová klasika ke gaučingu. A i když se na první pohled zdá, (to dělají ty pitomé překlady filmových názvů), že to je kulisový film na pozadí, nechtělo se mi dělat nic jiného, nežli konzumovat ty láskomýlené situace sympaticky zahraných rolí. Jediná neuvěřitelnost mi vadí, že i ta opakovaně odmítaná "jakože neatraktivní" holka je pořád dokonalá krasavice. Tak kde jsou ti lidé středního věku, o jejichž problémech ten film má být? Protože tady je to celé jako na přehlídce Prady. Toť důvod 4 místo 5*. Jinak řadím do kategorie mohu vidět opakovaně.

    • 15.9.2017  00:36
    Odpojit (2012)
    *****

    Dramatická připomínka fatálních důsledků virtuální reality, o kterých všichni víme, ale neumíme jim včas zabránit. Dnes si řeknu, že zítra si s dětmi o internetu promluvím, ale neměly by tohle vlastně vidět?

    • 4.9.2017  00:12

    Intenzita a rozpor vztahové perspektivy činí z vášně stereotyp. Mimi dělá vše pro lásku, Oscar dělá vše pro sebe - od začátku do konce. Obsahově silnější nežli herecky. Mimi tančí jako zasažená proudem, Nigel je zahraný jako při čtené zkoušce v ochotnickém divadle, přitom Hugh Grant je můj oblíbený.

    • 20.8.2017  00:36

    Není nic, co by mne popudilo, ale dozajista se na tenhle film už znovu nepodívám. Poetické, něžné, předvídatelné a bohužel pro mne zcela bez obsahu.

    • 15.8.2017  00:06

    Podle mé (zřejmě neromantické) představy o lásce je tenhle film prázdným tlacháním o tom, co bylo, neb co by být mohlo. Jestli mezi těmi dvěma něco bylo, je to asi pryč. Jakákoli obměna intimního sblížení by tady stejně byla jen vytržením z nudné reality. Nebavilo mne zhola nic - ani obsah, ani forma. Třetí hvězda je jen za řeč o manželství.

    • 13.8.2017  23:21

    Ojedinělá pohádka. Neobvyklý příběh s ruskou okázalostí. Půvabná hlavní hrdinka, scény i kostýmy precizní. Obrazová krása, kterou jsem si připomínala ještě v galerii.

    • 18.7.2017  19:05

    Při druhém shlédnutí teprve oceňuji luxusní vztahovou jemnost a příjemnou dějovou posloupnost. Dojemné, ale nepatetické. Gamblinovi jsem uvěřila každé pohnutí obličejových svalů a jeho syny bych si přála mít za zeťáky.

    • 21.5.2017  00:06

    Konečně kriminálka, kde existují i nepatologické vztahy. Dynamické, neokoukané, nemechanické, leč malinko nedotažené v detailech.

    • 10.5.2017  22:51

    Ojedinělá koncentrace umírajících dospívajících, lavírujících, bilancujících, bojujících, okouzlujících, kteří jsou nečekaně autonomní vzhledem ke své zdravotní omezenosti. Citovka s intenzivním idealismem prefinální moudrosti.

    • 8.5.2017  21:48

    Rodinné ano, komediální už méně, herci ve svém průměru, dětské role nespontánní... tradičně se vše podstatné vešlo do traileru, takže v kině už nic nepřekvapí. Trochu Rafťáci, trochu S tebou mě baví svět, ale linie o manželkách je tam podle mého zbytečná, nezáživná. Liška v roli otce je výstižný a uvěřitelný. Děti se smály jen sprosťárnám, tak nevím, co je špatně. Já si nejsem jistá, zda manželská devalvace mužské populace je rodinný standard, takže jsem se smála méně. Ale nakonec to dobře dopadlo, takže konec dobrý, všechno dobré - tedy za 3.

    • 2.5.2017  22:32
    Děti úplňku (TV film) (2017)
    *****

    Upřímná výpověď o autismu s MR, která vyvrací rainmanovskou scifi o vtipálkovi s geniálními schopnostmi, čistým sakem a asertivními rituály. Tady je realita prosta líbivého umění dojímat. Realita obětavé lásky pečujících, absence zpětné vazby, realita odmítnutí a násilné saturace. Konečně první krok k pochopení nevyléčitelné introverze s patologickou asocialitou. Už jen zbývá doporučit shlédnout těm, kteří mohou ovlivnit zakázku státu . Slovy Hynka Jůna: zakázka státu musí být kvalita života. Kvalita života autistů i jejich blízkých.

    • 19.4.2017  13:06

    Na Normální film je tenhle snímek dost nenormální a sama okolnost specifičnosti AS oproti jiným typům autismu tak trochu jde proti logice názvu i celé dokumentární koncepci. Nepotřebuju psychologickou analýzu, ale nějaký sociální kontext by se hodil (spolužáci, rodič, učitel). Takhle to, bohužel pro autisty, opět vyzní jako apel na bezpodmínečné přijetí exotičnosti, která normalitu schválně devalvuje. Umělecký záměr bych v tomto případě raději upozadila. Čekala jsem víc, nechtěla jsem sledovat sestřih excentrismu, chtěla jsem lépe pochopit vnitřní svět člověka. Škoda, PR opět předčilo výsledný dojem z filmu. Zůstávám u normy, tedy průměr, dobře, za 3.

    • 15.4.2017  22:54

    Pohádka jak má být! Realistická proměna charakteru dokonale koreluje s vývojem děje. Krásné animace, úžasná Angie Jolie, napětí, dokonalá diference dobra a zla. I na druhý pohled baví a dojme.

    • 14.4.2017  15:29
    Pozdní léto (TV film) (1974)
    *****

    Prosta sentimentu musím smeknout před Medřickou a Peškem, přestože oba doteď nepatřili mezi mé top herce. Dokonce i dětská role Michala Suchánka je tady úžasně spontánní, uvěřitelná, rozmilá. Mnoho moudrých výroků padlo z úst prarodičů. Mezigenerační soužití, jak má být - tak akorát konfliktní, tak akorát otravné a zároveň nadčasově moudré. Pozdní léto nyní považuji za poklad české filmové tvorby. Psychologicky výživná a z hlediska manželského soužití a bilance sociálních priorit bezdětného páru velmi hodnotná studie.

    • 9.4.2017  00:22
    Co by kdyby (2014)
    ***

    Je hezký, když se rodina sejde na pohřbu a každý najde sám sebe, z hádek je objímání a všechno je, jak má být. Jenže to je tak americký a vztahově jednoduchý, že by to jeden nevymyslel. Hlavně tam musí být všechno: neplodnost, nevěra, sourozenecká rivalita a překvapivě i odhalení nejméně předvídané orientace... film ke kafíčku.

    • 20.3.2017  00:35

    Touha zrozená v obdivu - Ed neodolatelně vygradoval z neohrabance v totálního pana manžela. A nad samozřejmostí, s jakou Kitty sdílí jeho zvratky, se žádná nepozastaví. Úžasně zahrané, naprosto přirozené, neokoukaný scénář o partnerské úctě.

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace